Boterhammen op 6 maanden

Hallo,

Ik maak me een beetje ongerust. Onze kleine meid is bijna 6 maanden. Haar flesjes melk drinkt ze bijna nooit leeg. Als ze 480 cc op een dag drinkt zijn we heel blij. Ze eet wel groente en fruit. Fruit 150 gr en groente 190 gr. Nu ben ik haar ook boterhammen met smeerkaas beginnen geven om toch genoeg binnen te hebben. Dit vindt ze heerlijk. Maar eigenlijk is dit een maand te vroeg. Mag gewone witte yochurt al? Ik weet het niet meer, ik wil gewoon dat ze voldoende eet. Met de flessen alleen heeft ze niet genoeg. Zijn er nog dingen die op de boterham mogen?

Groetjes,

Tamara

Gewijzigd door - TamaraenKoen op 19 Nov 2007 16:44:56

hoi tamara,

ben vanmorgen bij cb geweest hier hetzelfde verhaal als bij jullie.
Drinkt ook de flessen niet leeg en drinkt onrustig.
Ik had gehoopt dat er een fles af mocht, maar helaas.
Cb adviseerde nog 4 flessen te blijven geven en groente en fruit. drinkt ze de flessen niet leeg is dat prima. lieke liet soms 70 staan maar dat was volgens hun geen probleem. Gewoon kijken wat ze op kunnen en als ze tevreden zijn is het prima.
Ik was helemaal gefocust op die fles want dat moest leeg. werd er zelf gek van!
Hun zeiden toen je bv gaf wist je ook niet wat ze dronk en was het ook goed en dat is ook zo. Ik leg me erbij neer en als ze honger hebben melden ze zich wel.
brood adviseerde hun met 7 maanden wel mag je een liga geven maar dat deden we al haha
ons nieuw schema:
8.00 fles
9.30 fruit
12.00fles
16.00groente en een fles (en gewoon kijken wat ze opdrinkt laat ze veel staan ook prima vol is vol)
20.00 pap fles.

groente eet liek 125 gram maar hun denken dat het snel meer wordt.
met 7 maanden mag er dus een fles af en vervangen worden door brood.

pffffffff heel verhaal
hopelijk heb je er iets aan

groetjes gytha

Hey Gytha,

Mss dan nog effe wachten met de boterhammen. Ze at ze wel graag, maar weet dat het nog te vroeg is. Nu is ze aan het huilen in haar bedje. Overdag slapen is echt een probleem. In mijn armen slaapt ze makkelijk 2 uur, maar in haar bedje hooguit een kwartiertje. Dan gaat de sirene aan… Nu ben ik haar aan het laten huilen, maar het is niet makkelijk… Het ging echt goed en van de ene op de andere dag dacht zij er anders over… Bij ons in bed is het geen probleem, dan slaapt ze direkt in. Toch maar proberen met haar te laten huilen… Binnen 2 weekjes naar de onthaalmoeder. Dan gaat het wel beter gaan denk ik. Daar zal ze snel leren dat het niet altijd volgens haar zin gaat…

Groetjes,

Tamara

Even terugkomend op je vraag van beleg:
smeerkaas, smeerkwark (philadelphia), kipfilet, jonge kaas, leverpastei (niet te vaak) en fruit(hap) mag allemaal op de eerste boterhammen…
Yoghurt nog even mee wachten

Hey Plupke,

Bedankt. Ik weet nu wel niet meer zo goed of ik er wel mee doorga. Ga kijken wat ze vandaag eet. Is het weer zo weinig, dan komt er een boterham bij.

Groetjes,

Tamara

ik ban al met 5 en halve maanden gestart met brood, het Cb moet je niet altijd naar luisteren als je denkt dat het goed is moet je het doen.
Ik was er blij om. want ook onze zoon had geen zin meer in melk producten!

Succes (makkelijk met 8 maanden eten ze al met de pot mee)

Hallo Trynke,

Toen je boterhammen begon te geven, gaf je dan nog melk bij? Of gewoon de boterhammen, groente en fruit? Ik denk dat ze er klaar voor is omdat ze de melk vaak laat voor wat het is, maar ik ben bang dat ze te weinig zuivel gaat binnenkrijgen.

Groetjes,

Tamara

Hallo Tamara

Ik ben Jort brood gaan geven met de korsten ervan af met eerst wat jam of smeerkaas, en niet te vers brood want dat krijgen ze nog niet goed weg.
Dus van 1 of 2 dagen oud, en hij was er heel snel aan gewend heb het nooit in melk gedompeld.
Je hoeft je niet druk te maken dat ze te weinig melk producten binnen krijgen, als ze maar 1 fles voeding hefet op een dag of (ze zeggen) dan moet je vitamine D gaan toevoegen (heb ik ook nooit gedaan)
Sommige kinderen houden gewoon niet zo van melk, er zijn ook volwassen die er niet van houden en bijna nooit krijgen.

Lata je weten hoe het is gegaan??

Gr, Trynke

Hallo,

Toen ik met 6 maanden met Iris bij het CB kwam werd me verteld dat ze elke middag een boterham moest gaan eten. Eerst met alleen wat margarine en als dat goed ging dan met smeerworst, smeerkaas of halvajam. Ook mocht ze na haar warme hap 100cc yoghurt of kwark. Maakt niet uit of het magere of volle yoghurt is, wat ik maar in huis heb!.

Dit werd me voorgeschreven door de arts dus het is wel veilig!

Groetjes Monique, mama van Iris