Boterham na fles

Zoals vele van jullie mijn topic al wel gelezen hebben en gerageerd hebben over het weigeren van de fles na de boterham. Kan ik het toch nog niet helemaal los laten. Ik heb van een aantal van jullie wel begrepen dat 400 cc melk op deze leeftijd voldoende is, maar het feit dat ze nog maar 20-30 cc drinkt na de boterham blijft akelig voelen. Ik heb het eens bijgehouden en ze komt nog maar net aan 400 cc vocht incl melk op een dag!
Heb haar nu een paar dagen geen tussendoortje gegeven maar weer de fles. Ik vindt dit eigenlijk ook niet goed, dus vandaag heb ik haar eerst de fles om 12.00 gegeven en daarna de boterham. Ze dronk toen 100 cc melk en at de boterham helemaal op. Ik weet niet of dit een optie is om te blijven doen, doen meerderen dit?
Trouwens hoeveel extra vocht(diksap, thee e.d) bieden jullie dan aan als ze maar 400 cc melk nodig heeft.

Groetjes Jeuly

Gewijzigd door - jeuly op 29 Aug 2010 14:11:34

Nou ik geef in principe eerst het brood en dan de fles, anders zit hij al vol van de fles. Als de fles leeg is doe ik er pas sap in, ookal is dit 17.00 uur

Meestal geef ik om 12.00 brood en dan als hij wil meteen erna zijn flesvoeding en anders bied ik het rond 13.00 aan zodat het even kan zakken. Meestal drinkt hij hem op en soms laat hij een bodem staan die ik hem later weer aanbied tot hij op is, als er echt een beetje over is dan gooi ik het later op de middag ook nog weleens door de fruithap heen of maak ik van het koekje een papje met het laatste beetje

Sap is hier echt naar behoefte, ik gok over de dag heen dat hij minimaal wel 200 opdrinkt dus 2x 100 en soms 2x 200. Zoals vandaag heeft hij vanmorgen 200 gedronken en vanmiddag heeft hij de hele middag over zijn fles gedaan. Toen het echt warm was had hij soms smorgens om 8 uur al 100 ml sap naar de pap op en dan nog een keer 200 en dan smiddags nog 200/300 en dan savonds ook nog 100 het ligt hier echt aan het weer hoeveel hij erbij drinkt is het een hittegolf is het drinken niet aan te slepen is het echt dit lekkere weer van nu heeft hij niet zoveel nodig.

Ik vind het trouwens heel knap van dim dat hij altijd die flessen van 200ml in een keer achteroverklok, over mijn kop koffie kan ik wel een half uur tot uur doen steeds een paar slokjes en zo ook met andere drinken. Dus kijk er ook niet van op als hij afentoe zijn flessen in gedeeltes opdrinkt en daarom blijf ik het ook steeds aanbieden over de tijd heen, omdat hij niet zoals wij steeds de beker kunnen oppakken en als een groter kind in een keer het drinken achterover klokt wordt het ook onbeleefd gevonden, iniedergeval dat heb ik geleerd tenzij je net stevig gesport hebt ofzo ^^

Ik geef meestal water tijdens het eten. Ook in de ochtend al tijdens de pap. Ook 's middags en 's avonds tijdens de groente drinkt hij voornamelijk water. Heb ook weleens roosevicee geprobeert maar dat vind hij niks. Dus ik biedt het aan gedurende de dag. Zou eigenlijk niet weten hoeveel cc dat in totaal is (zal het eens een keer bijhouden). Met warme dagen let ik er wel extra op.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ik geef meestal water tijdens het eten. Ook in de ochtend al tijdens de pap. Ook 's middags en 's avonds tijdens de groente drinkt hij voornamelijk water. Heb ook weleens roosevicee geprobeert maar dat vind hij niks. Dus ik biedt het aan gedurende de dag. Zou eigenlijk niet weten hoeveel cc dat in totaal is (zal het eens een keer bijhouden). Met warme dagen let ik er wel extra op.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Je zou 2 keer een tussendoortje zoals een baby koekje, soepstengel kunnen geven (ruim voordat je kindje een maaltijd krijgt natuurlijk) met een fles/ beker diksap aangemaakt met veel water. Ik zou me ook niet zoveel zorgen maken over die middag fles bij de boterham, op een gegeven moment gaat die er toch helemaal vanaf ik ga daar nu ook mee beginnen, dus wat dat betreft zou het alleen maar gunstig zijn dat jouw kindje het al niet meer wil! Je kan ook bij voorbeeld 1 en een halve boterham geven i.p.v. die 100 ml melk… en wat diksap als je kindje dorst heeft daarna. Heb van het CB begrepen dat als je kindje onder de 500 ml melk krijgt per dag je dan extra vitamine D moet gaan geven… Daar zijn de meningen over verdeeld merk ik. Succes, groetjes.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier drinken we het volgende ongeveer.
7 uur 210 met 7 scheppen en 4 schepjes pap
13 uur flesje na de boterham ik bied 150 aan en meestal drinkt ze 120 en gooi ik de rest weg ik bied het zelf niet nog een keer aan.
15 uur krijgt ze dixsap soms drinkt ze 60 ml en soms drinkt ze 180 ml. ze doet hier wel ongeveer 20/30 minuten over. Ze speelt ondertussen ook nog wat en af en toe geef ik het flesje weer even. Soms drinkt ze ook ineens 150 ml weg maar meestal gaat het in etappes. Maar na een half uur is het gebeurd en gooi ik het weg.
Om 19 uur krijgt ze een flesje van 180 ml. Soms drink ze alles op soms laat ze 30 ml staan.
Verder krijgt ze 200 gr fruit en 200 gr groente en daar zit ook vocht in en een toetje van ongeveer 60 gr.

Ik geef het flesje altijd na het brood maar laat er wel een half uur tussen zitten. Maar als dit voor jullie werkt is het toch ook goed. Kijk het nog eens een paar dagen aan blijft ze goed drinken en ook eten zou ik het lekker zo laten.