Zoals jullie misschien wel gezien hebben op de foto’s heeft mijn dochter nog al een bos met haar! Heel leuk, maar…
Ik word er soms wel eens helemaal gek van! Het zijn schattige krulletjes maar mevr wil niet zitten en 1/2 uur lang haren kammer. Dus tja wat te doen? Hoor hier mensen zeggen; afscheren, dreadlocks (heeft haar vader ook) maar ik wil gewoon een mooi koppie met haar! maar geen urenlang kammen en een huilend kind!!! Iemand ruilen??? hihihih
Bos haar!
Als Jessey me kon beloven dat ze wel een half uur stil wil zitten zou ik wel willen ruilen… Haha! Tja dat lijkt me ook lastig ja, heeft ze echt kroeshaar dan? En zo ja, zijn daar geen speciale producten voor?
Groetjes Anouk
Het probleem is dat haar haar eigenlijk geen kroes is maar hele hele kleine krulletjes, en de producten die voor kroes haar of stijl haar gebruikt worden eigenlijk niet zo goed werken. Het zit er dus echt tussenin! Heb nog steeds niet gevonden waardoor het zich echt goed “gedraagd”! Wel jammer, en ook omdat ze zoveel haar heeft, als je op d’r hoofdhuid wil kijken zeg maar moet je toch heel veel haar wegtrekken! Echt een schaapje dus!
Mijn tante had dit probleem met mijn nichtje ook. Zij gebruikte heel veel cremespoeling toen ze klein was dat was de enige manier zeg maar. Zij had ook heen kroes maar heel fijne krul. Inmiddels is ze 28 en straight ze haar haar. Mijn andere nichtje en neefjes hadden inderdaad dreads. Ik zeg hadden want ze hebben ze er inmiddels alle drie afgeknipt en mijn andere nichtje had wel de echte kroes van de vader dus die was wel te behandelen met kroesproducten.
Maar wat ik zeg liters antiklit. Die liet ze opsturen.
Groetjes,
Michèle
Hihih ja waar ik gebruikt veel cremespoeling, maar heb vaak het idee dat ik maar wat aanrommel! pfff moet maar eens met een echte “Donkere” kapster gaan zitten. Zou het zonde vinden als Jada het zou straighten later! Maar goed dat is niet mijn beslissing maar dat van haar
Nee hoor je rommeld niet aan zo deed mijn tante het ook. Ze gebruikte elvive met jojoba geloof ik. Ik weet niet of dat nog bestaat.
en misschien is dat zeker een optie, maar eh vlechtjes is dat geen optie want dat hadden mijn nichtjes ook veel.
Groetjes,
Michèle
Enneh… ik heb geen ervaring ermee, maar olie? Het haar wordt dan zwaarder en pakt meer samen, misschien dat haar krulletjes daardoor beter in bedwang zijn te houden??
Ik vind het wel heel mooi, maar kan me voorstellen dat het bewerkelijk is.
Succes!
liefs
Tja olie, of iest vettigs, lijkt me ook handig. Ik weet nog vroeger dat ik met mijn permanent kokoswax gebruikte, doordat mijn vriendin met bijna kroes-haar dat ook gebruikte, en daar kreeg ik het heel mooi mee en kon het makkelijk kammen, net als die vriendin. Maar dan is het haar dus wel vet… Misschien is dat een idee, maar dan moet je zorgen dat je het niet tot aan de hoofdhuid vet maakt, anders ziet het er al snel ‘‘vies ongewassen vet’’ uit.
Groetjes Anouk
Ja gebruik soms wel eens olie, maar dat werkt dus niet want zoals
Mama-snoekie zegt lijkt het dan meteen vies, misschien moet ik toch eens op zoek naar wax! goede tip, ga het proberen!
Dreadlocks zit ik over na te denken ja, omdat papa ze ook heeft. Kleine vlechtjes zijn heel leuk, maar omdat ze zulk gemixed haar heeft blijft het niet langer dan 2 dagen mooi, het is te zacht, niet dat stugge kroes zeg maar (heel moeilijk uitleggen als je het niet ziet) Maare die twee staartje duurde dus 1/2 uur en de volgende dag kun je weer opnieuw beginnen!
Morgen niet werken dus ga wax zoeken en kijken of het lukt om het makkelijker te kammen en of het daarmee ook langer blijft zitten!
cocoswax! … shit ik weet ff niet van welk merk da is, maar het is een witdoorschijnend potje… met groene en gele belettering…
het staat thuis in mijn kast dus ik zal straks nog ff kijken hoe het precies heet… ik gebruik nu bij pippy, want die krullekes van haar zijn ook onhandelbaar en kammen houdt ze nie van … mijn cremespoeling… die is van … ja zeg het eens… maar dat is voor stylhaar…
niet dat ze er stijlhaar van krijgt, maar het word wel flink slap en daardoor goed kambaar…
ik ga straks ff kijken voor je !
ow mijn cremespoeling is van andrelon… , superspul !
sugars303, ik gebruikt pamolive antiklit, die hebben ze hier, want het valt onder unilever! Dus dat verkopen ze gewoo, alhoewel het wel bijna 4 euries is!
Cocoswax moet hier ook wel te krijgen zijn denk ik, alleen vast niet het merk dat je hebt, laat wel even weten wat het is, misschien kan ik vragen of haar lieve tantes het voor me opsturen!
Zo best willen ruilen!!! Dat zal wel even wennen wordn, jasper met een enorme bos kleine krulletjes… hihi
Wij zitten maar te wachten en te wachten tot ie wat haar krijgt zodat we eens wat stoere stiekeltjes kunnen maken, maar het schiet echt niet op! Hij is nog bijna kaal…
Maar nee, ik begrijp dat zo’n enorme bos krulletjes, niet altijd even handig is! Ik heb zelf een dikke bos lang haar en gebruik van L’Oreal paris Elvive nutri-gloss, een ontwarrende verzorgende spray. Maakt je haar echt zacht en de borstel gaat er veel makkelijker doorheen! Alleen heb ik natuurlijk geen idee of dat bij jullie wel te krijgen is?
Groetjes Carolien.