Borstvoeding

Dames,
Tot welke leeftijd hebben jullie je kind borstvoeding gegeven? Wanneer heb je besloten te stoppen en waarom?

Ik speel wel al een tijdje met de gedachte, maar hier is voeden tot 2 jaar heel normaal. Ik ben er “moe” van, geen in maar, maar is dat eigenlijk wel een rede om je kind van de borst te houden. Jada is wel al 19,5 maand, dus ja eigenlijk niet meer nodig voor voeding, maar misschien nog wel voor die emotionele band!

groetjes Juna

Laat je niet beïnvloeden door wat de gewoonte is in je omgeving. Als jij het beu bent, stop je er gewoon mee. Hier in Nederland staan ze in hun handen te klappen als je vertelt dat je een half jaar borstvoeding hebt gegeven zoals het beste voor het kindje zou zijn, dus jij mag met die 19,5 maand al helemaal een staande ovatie krijgen.

Enne…een emotionele band met je kind hou je toch wel, ook zonder borstvoeding! Moeders die hun kinderen alleen maar flesvoeding geven hebben net zo’n goede emotionele band met hun kinderen als wanneer ze borstvoeding zouden hebben gegeven.

Ik kan me niet voorstellen dat ik een andere band met mijn meiden had gehad als ik geen borstvoeding gegeven zou hebben.

Dus trek je niks aan van de rest van de wereld: als jij wilt stoppen dan doe je dat gewoon. Baas over eigen lijf en baas over je eigen gezin! Daar heeft niemand iets mee te maken. Je komt nou eenmaal uit een andere cultuur en dat hebben ze maar te respecteren. Dat is nou eenmaal de consequentie van relaties tussen mensen uit verschillende culturen.

Groetekes, Sje

Helemaal mee eens! Ik vind ook dat dat jouw zaak is en die van niemand anders, jouw lijf en jouw keuze! ( Ik kan zo bij OPZIJ gaan werken )

Ik ben na 2 weken al gestopt, dus enorme hulde voor jou! Ik ben gestopt, omdat ik het gewoon niet trok door verschillende oorzaken. En dikke pech voor iedereen die meent dat 'ie daarover moet oordelen, daar beslis je als moeder altijd nog zelf over.

Jij hebt nu 19,5 bv gegeven, dat vind ik enorm top en daarbij, het moet toch een keer klaar zijn?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wauw … zolang al… ik ben ook na 2 weken gestopt vond het persoonlijk een drama!

Vind het mooi en knap als mensen hun kindje borstvoeding geven… maar vind persoonlijk dat het tot 1 jaar (hooguit) lang genoeg is… Beetje vreemd gezicht zo’n groot kindje aan de borstvoeding… (maar is mijn mening)…

Ik ben na 6 weken gestopt, en daarna nog 2 weken gekloft.
Bij mij stopte de borsten met melk produceren.
Er kwam om het zo maar te zeggen, geen melk meer uit.
Anders had ik nog wel even door willen gaan.

maar vondt het ook wel lang genoeg, Mijn buurvrouw had der kind tot 3jaar nog aan de borst… heel raar gezicht is dat. ook wanneer dat kindje zei dat ie aan de tit wou…)

Maar echt wel een staande ovatie voor jou :smiley:

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

[img]http://b2.lilypie.com/6r9fp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Vind het ontzettend knap van je dat je het zo lang hebt volgehouden. Hier lukte borstvoeding helaas niet, dus heb 3 maanden lang alles afgekolfd en ben daarna gestopt. Ik vind niet dat je je moet laten beinvloeden door gewoontjes en meningen van buiten af. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar je moet doen waar je jezelf het lekkerste bij voelt. De vrouw van een collega van me geeft nog steeds borstvoeding en hun kindje is bijna 2,5. Ik vind dat persoonlijk niet meer kunnen, maar ja dat is mijn mening. En zij vind dit blijkbaar nog wel erg fijn.

Volg dus echt je eigen gevoel en niet dat van anderen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Als je er geen zin meer in hebt, moet je er gewoon mee stoppen. En 19,5 maand is echt enorm lang! Knappe prestatie! Ik ben na 3 weken gaan afbouwen bij Kimo, want toen had ik geconstateerd dat ik er niet voor gemaakt ben. Verder geen complicaties of een reden om te stoppen.
Dus, maak je niet druk om je omgeving en doe gewoon waar je jezelf het beste bij voelt.

groet
Gwen

[img]http://b2.lilypie.com/VhVPp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hey

Ik heb 8 weken bv gegeven, omdat meneer de borst weigerde. Hij heeft (en z’n zusje ook trouwens) lactose intolerantie, dus na een week ongeveer had hij instinctief door dat hij van mijn melk buikpijn kreeg. Hij stond echt in twee-strijd: wil wel, want ik heb honger, maar wil niet, want dan krijg ik buikpijn…
Plus, 't was zo’n strijd geworden hierdoor, en hij pakte niet goed, ik had een pré- en postnatale depressie, de band tussen ons raakte alleen maar meer beschadigd (en is nog niet 100% helaas).

Met het overstappen naar kunstvoeding viel er een last van m’n schouders, maar ja… voordat alles weer in rust en vrede was… waren we bijna 1,5jr verder :S.
Ik heb me erg schuldig gevoeld hoor, want bv was en is in mijn ogen heel natuurlijk en de maatschappij is er erg op gebrand op bv, maar sinds ik weet wat er bij Jens ‘mis’ is en hoe de vork in de steel steekt, weet ik dat ik me er niet schuldig over hoef te voelen. Ik heb er niks aan kunnen doen; lactose is niet uit bv te bannen, ook niet met dieten.

Toen Femke werd geboren wilde ik toch wel heel graag bv geven. Maar durfde gewoonweg niet. Simpelweg bang voor een herhaling. En dat bleek nog gegrond ook… helaas. Ze heeft wel m’n colostrum gekregen die ik heb gekolfd tijdens m’n Pamela-dag… (nou ja, pamela zou stikjaloers zijn op die voorgevel), al was 't misschien maar 50cc.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

19,5 maand verdiend een ruime pluim dacht ik zo En ik denk niet dat je je dochter tekort doet aan voeding als je er mee stopt
Ik denk dat het in malawi ook niet echt een keus is om eerder te stoppen voor de lokale bevolking omdat de leefomstandigheden anders zijn en er ook minder geld is voor kunstvoeding oid
Zal eerder even wennen zijn voor je dochter

Dus ben je t zat Lekker afbouwen

Heb zelf tot 7 maanden gevoed Maar bij 6 tanden en 3 keer een bloedende tepel was ik er klaar mee Hoe geweldig ik het ook vond Je bh met bloedvlekken vond ik de limit

@marlala
Wat naar voor je zeg Krijg echt een brok in mn keel als ik lees dat het niet lukt om een lekkere band te krijgen met je kids
Stoer van je dat je toch aan een 2e begint
Hoop dat t allemaal op zn pootjes terecht komt en dat de band met je zoontje snel 100% wordt

Gr Linda

Dat komt wel goed hoor Linda lief van je. Ik wil toch wat vaker dingen ondernemen met hem alleen, bijv volgende week gaan peuterzwemmen. Ben gelukkig al dik een jaar uit m’n depressie en sindsdien gaat alles veel beter . Met Femke heb ik ook een veel betere band en ik voel me daar wel eens erg schuldig over :S, maar alles komt idd wel op z’n pootjes terecht hoor!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Gewijzigd door - Marlala op 24 Oct 2009 08:24:34

quote:
dus jij mag met die 19,5 maand al helemaal een staande ovatie krijgen.

Ik klap met je mee!!! Bravo!

Lekker je gevoel volgen en dan komt het allemaal goed. Je hebt in ieder geval de grootste klap al gegeven. De beste start ever!!!

Dames,
Ik wil even melden dat sinds Zaterdag ik gestopt ben. Ze lijkt het niet eens zo erg te vinden. Ze wil af en toe wel mijn borst een “knuffel” geven hahahaha dus dat vind ik wel prima!

Joepie, ik heb mijn lijf terug!!!

Hey wat super!!
Heerlijk he je lijf weer terug

Lilypie Tweede Ticker

Wat goed van je dat je je eigen gevoel gevolgt bent. Haha kan me voorstellen dat je blij bent je eigen lijf weer terug te hebben. Dat had ik dus ook, want ik heb 3 maanden alles afgekolfd. Dus ja daar worden je borsten ook niet kleiner van. Gelukkig zijn ze na het stoppen met kolven weer teruggegaan naar een c cup.

Groetjes,
Sandra

@Sandra1980
Ja ik heb niet gekolft, maar ik heb naar 1,5 jaar natuurlijk niets meer over, dat begrijp je! hahahahahah Had DD nu kleine C! hahahahah maar goed, Ik hoop geen 6 kinderen te krijgen want dan houd ik cup Afrika over! Weet je wel van die kleine slappe borsten die op je navel hangen en je over je schouder kan gooien! hahahahhahhaahaha

Haha nee dat hoop ik idd niet voor je!

Ik heb alles afgekolfd, omdat rechtstreeks niet lukte. En mijn lichaam leek af en toe wel een koe. Ik had echt ontzettend veel melk, kon zo een halve liter kolven. Echt niet normaal meer, dus ja daar worden je borsten steeds groter van.

Groetjes,
Sandra

ik ben met 1 ,5 jaar gestop met bv geven toen ik zag dat leyla bij opa zo zonder bv in slaap kon komen ben ik gestopt leyla flikte het bij mij zo dat ze bij mij perse aan de borst moest om in slaap te komen en bij opa zo en ik dacht mooi dat ik het weet want ze nam me gewoon in de malling hihihih en ben meteen de dag der na gestop met geven vind het knap dat je zo ver bent gekomen moet nooit niet kijken naar anderen of wat normaal is doe wat jij denkt dat goed is voor je kind en voor jouw .

gr de mama van leyla

veronique daniels

Pfff, ik wou dat ik de borsten had van toen ik zwanger was…
nou jaaaaaaaa niet zoooo groot… ik had toen 80DD, en dat was wel erg overdreven groot voor mij, ik ben maar 1.57 dus…
Maar een maatje meer dan nu mag wel…75B

Lilypie Tweede Ticker