Borstvoeding

hallo,
mijn dochter Liz is nu 5 weken oud en ik geeft borstvoeding.
dit gaat erg goed, ze groeit 300 gram in de week!
nu vraag ik mij af hoeveel ze ongeveer zou drinken (borstvoeding) uit een flesje.
ik wil wat gaan oefenen voordat ik weer moet werken.
ik weet dat dat heel wisselend kan zijn per kind en per borstvoeding, maar ik ben erg benieuwd hoeveel andere kinderen drinken van deze leeftijd (5 weken).
als ik kolf kom ik ongeveer op zo’n 80 ml uit.
volgens de berekening op www.borstvoeding.ecoparents.com zou liz ongeveer 112 ml kunnen drinken, maar het kan ook meer/minder zijn.
zo verwarrend allemaal…
gewoon een kwestie van uitproberen!
na een lang verhaal is mijn vraag dus:
hoeveel ml borstvoeding drinken jullie kinderen van ongeveer 5 weken?

groetjes Karin

k.middelesch

Weeg haar een paar dagen lang voor en na elke voeding (geen luier verschonen tussen de 2 weegmomenten). Het verschil in gewicht voor en na de voeding is het aantal ml wat ze gedronken heeft aan de borst. Als je al die hoeveelheden per dag optelt weet je wat ze ongeveer per dag drinkt. Doe dit wel een paar dagen achter elkaar zodat je een goed gemiddelde krijgt.

Dan weet je dus ongeveer wat ze via de fles binnen zou moeten gaan krijgen per voeding.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Mar 2009 13:18:46

Omdat borstvoeding rechtstreeks niet lukte heb ik alle voeding voor Tim afgekofld. Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij dronk Tim toen hij 5 weken was 120 cc. Tussen zijn voeding zat altijd 3 a 4 uur en s’nachts sliep hij de hele nacht door.

Maar ik denk idd dat het een kwestie van uitproberen is, want iedere baby drinkt anders. De een vaak en weinig per keer, de ander minder vaak en meer in een keer.

Succes in ieder geval.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi,

Ik geef mijn dochter Lis van 8 weken ook borstvoeding. Grappig ze heet iook Lis. Sinds een paar dagen ben ik begonnen met kolven. Het is verschillend wat ik per x kan kolven. Maar gemiddeld kan ik zo’n 125 cc kolven. Ze weegt al wel 5750. Ze heeft er wel genoeg aan, ze is tevreden met de hoeveelheid. Ik heb mij laten vertellen dat wat je kolft dat dat de hoeveeheid is wat ze nodig hebben. Kolf dan wel bijde kanten. Je kunt het gewoon proberen, als ze tevereden is met de hoeveelheid die je haar geeft en ze groeit goed is het goed. Als ik haar voed laat ik haar eigenlijk altijd maar aan 1 borst drinken en heb dan wel het idee dat ze minder binnen krijgt dan wanneer ik haar een flesje geef, omdat ik dan bijde borsten heb gekolft en dan is ze ook tevreden.

Groetjes Spruit