Mijn zoontje(4 maanden) wil alleen borstvoeding en weigert de fles (wat we wel blijven oefenen). Nu moest ik 3 weken geleden beginnen met werken, sta voor de klas. Had met de directeur geregeld dat ik later op school mocht komen en dat ik in de middagpauze en na school zou voeden. Dus kost het school maar een uur. Er was vervanging. Nu kwam er een collega langs in de klas de vrijdag voor de vakantie dat ik geen respect heb voor het team en mezelf zo buiten het team zet. Verder vraagt niemand aan me of het wel met me gaat. Mijn zoontje slaapt ook slecht dus ben erg moe, maar ik klaag niet op het werk. Bij de directeur moet ik ook niet komen, want ben van 4 dagen naar 3 dagen werk gegaan. (heb 2 kinderen en mijn man een eigen bedrijf, druk zat.) Ik zou mijn borstvoeding probleem al opgelost moeten hebben.
Voel me erg rot.
Borstvoeding
Lekker zeg, al dat begrip in je omgeving. Probeer je er niks van aan te trekken, want ze weten niet hoe kwetsend hun woorden zijn.
Krijgt je zoontje moedermelk of flesvoeding uit de fles?
Als hij flesvoeding krijgt, dan kan daar het probleem zitten. Geef hem moedermelk uit de fles.
En…geef die niet zelf. Zorg dat je zelf een boodschap aan het doen bent en laat iemand anders die fles met moedermelk geven. Zodra je zoontje merkt dat jij gewoon in de buurt bent met verse moedermelk rechtstreeks uit de borst, zal hij grote kans de fles blijven weigeren.
Zodra dat goed gaat, kun je langzaam overgaan op flesvoeding. Dus verdeel de inhoud over 150ml moedermelk en 30ml flesvoeding. Als dat goed gaat, ga dan naar 120ml moedermelk en 60ml flesvoeding. En zo ga je door tot je zo ongeveer alleen nog maar flesvoeding in de fles hebt zitten.
Als moedermelk of flesvoeding geen verschil maakt maar hij blijft de fles weigeren, probeer dan een andere speen. Dat wil ook nog weleens de oplossing zijn.
Groetekes, Sje
En…voor borstvoeding moeten ze je een bepaald aantal uren per dag verlof geven om je kind te kunnen voeden. Dat is wettelijk geregeld dus de directeur en je collega’s hebben geen poot om op te staan.
Groetekes, Sje
Inderdaad zijn er richtlijnen voor het borstvoeden van je kindje ( of kolven ) voor een werkgever. Een bepaald procent van het aantal uren die je per dag werkt mag je hiervoor gebruiken, ik weet niet 1 2 3 hoeveel dat is, maar dat kan je zelf uitzoeken. Lekkere collega`s die je hierop aanspreken, lijkt me toch dat nr 1 je kindje is en als jij vind dat borstvoeding het beste voor je kleinje is wie zijn hun om zich daarover uit te laten. Dat ze het eerst maar zelf proberen dan. Ik zou meteen gezegd hebben dat ze het best een weekje over mochten nemen, maar ja zo ben ik.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Hallo,
Erg rot voor je, die onbegrip reacties. Moet erg moeilijk zijn voor je, vooral omdat je in die werksituatie verder moet.
Je zou kunnen proberen om melk af te kolven, dan heb je de last met de collega´s niet en krijgt je kleintje toch borstvoeding.
Ze moeten je de tijd laten om af te kolven, maar daar is meestal geen probleem over. Ik weet dat je collega´s het zouden moeten begrijpen dat je er voor kiest om de borst te geven en dat je je er niks van zou mogen aantrekken, maar het blijven je collega´s nog voor een heel tijdje. Lijkt me erg moeilijk om de grens te trekken…
Heel veel succes en hopelijk wil je kleintje vlug over op afgekolfde borstvoeding uit flesje… Dat is altijd de ideale tussenoplossing. Moet je gewoon even 4 flesjes in voorraad hebben, maar de rest kolf je dan gewoon elke dag opnieuw af als hij een flesje krijgt.
Succes ermee!
Groetjes,
Tamara
pfff wat een onbegrip van je collega’s zeg bah.
ze moeten toch ook weten dat bv het beste voor je kindje is!
Zou me er niet veel van aantrekken jij weet wel beter en weet ook wat het beste is voor je kindje en dat blijft bv!!
Maar wel erg vervelend voor je dat je zo moet werken!!
Hopelijk accepteerd hij gauw de fles !! en inderdaad eerst proberen met afgekolfde moedermelk en dan op poedermelk overgaan die veel op bv lijkt.
Mij werd geadviseerd om friso te nemen lijkt schijnbaar veel op moedermelk.
Heel veel succes.
En hier heb je in ieder geval wel erg veel begrip voor bv!!!
Groetjes Gytha

Heel begrijpelijk dat je je zo rot voelt, zulke reacties zijn niet leuk, vooral als ze van collega’s komen.
Maar de school is inderdaad verplicht jou die tijd te geven om bv door te blijven geven. Maar dat maakt de situatie er niet beter op natuurlijk! Ik denk dat je gewoon een bord voor je kop moet hebben en even een olifantenhuid moet aantrekken. Het is niet leuk, maar over een tijdje zijn ze het weer vergeten. Zo gaat dat vaak wel, dan hebben ze weer wat anders om over te roddelen.
Heel veel succes en houd je poot stijf (al is dat voor ons makkelijk zeggen) en weet dat wij in elk geval achter je staan!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
Hoi,
Weet niet welke speen en welk flessensoort je hebt geprobeert. Maar bij mij hebben ze aangeraden een advent fles met kersenspeen te gebruiken lijkt het meest op de borst. Het werkte goed wij hebben het ook zo gedaan dat alleen mijn man de fles gaf en ik niet in de buurt was wat al eerder als tip is gegeven En probeer ook inderdaad eerst met moedermelk in de fles te beginnen. Afkolven kan je ook na de ochtend voeding heel goed doen. Deed ik ook al altijd. Je kan moedermelk goed afgesloten 12 uur in de ijskast en 14 dagen vrieskiest bewaren.
Mocht hij hiermee te veel lucht binnenkrijgen dan heb je ook nog de gebogen fles en die heb je ook met een brede speen meestal wel te koop bij da of de grote "speciaal"zaken.
groetjes
lon106
Bedankt voor jullie reacties, had ik wel even nodig.
Heb al van alles geprobeerd, maar nee geen fles. Hij eet wel van een lepeltje.
Bedankt en gelukkig nieuwjaar allemaal