Hoi Armanda,
Bedankt voor je uitgebreide verhaal.
Ik ben ape-trots op ons mannetje en vind het heeeeel erg knap dat hij nu “broem” kan zeggen als ie met een auto speelt.
En ik wéét dat het gewoon een feit is dat hij achterloopt met praten OP DIT MOMENT.
Dat merk ik zelf natuurlijk ook wel en zal straks op de psz waarschijnlijk nog wel duidelijker opvallen !
Maar wie weet praat hij over een half jaar opeens wel heel normaal en is hij niet meer achter vergeleken bij leeftijdsgenootjes.
Dat zou heel goed kunnen.
Maar toch vraag je je af WAAROM hij nu achterloopt en moeite heeft om woorden te vormen.
En ja, als je dan allemaal van die tegenstrijdige meningen hoort…dan is dat soms gewoon knap irritant.
Ik oefen trouwens best veel met Stephan op een heel speelse manier.
Hij is namelijk helemaal “letter-gek”.
Oftewel: overal waar hij een letter ziet staan of een tekst, gaat ie heel enthousiast met zijn vingertje de letters aanwijzen en dan moet ik zeggen welke letter het is.
Hij probeert ze meestal na te zeggen dan.
Helemaal te gek vind hij dat!
En uiteraard veel voorlezen en plaatjes benoemen enzo.
Ik weet dat jij erg gedesilusioneerd bent wat betreft “deskundigen”.
En je hebt daar absoluut je redenen voor!
Maar zover ben ik nog niet.
Ik ga er vanuit dat iemand niet voor niets geleerd heeft (bijv. die logopediste) MAAR: ik neem ook niet alles zomaar klakkeloos aan, als je snapt wat ik bedoel.
Maar om een voorbeeld te noemen: als ze bij het Audiologisch Centrum zeggen dat Stephan echt een achterstand heeft met praten dan geloof ik dat.
Ergens ga je er toch vanuit dat zij weten waar ze het over hebben en er meer verstand van hebben dan jij.
BEHALVE dan natuurlijk dat JIJ je EIGEN kind het BESTE kent!
In ieder geval ben ik super-trots op ons mooie lieve mannetje en zal ik hem veel zelfvertrouwen proberen bij te brengen!!
Liefs, Bianca
Gewijzigd door - Bieb op 30 Dec 2003 18:15:39