Borstvoeding

Gisteren voor het laatst borstvoeding heb gegeven.
Ryan had niet meer genoeg en bleef maar huilen.
Moest hem ook nog een volle fles geven.
Eindelijk heeft de natuur ingegrepen, want zelf kon/wilde ik niet stoppen.

Nu heb ik er vrede mee en geef ik 's ochtends een flesje.
Kan ik eindelijk na 5 maanden weer alles eten en drinken.(ryan heeft koemelkallergie)

(heb gelijk een lekkere bonbon gegeten)

Nou, da’s toch best lang, 5 maanden?
En wel heerlijk dat je nu weer alles kan eten
Ik heb er ook geen moment spijt van gehad dat ik borstvoeding heb gegeven, al was het maar kort.
Had het niet willen missen en voor baby’s is het nou eenmaal super-goed.

Groetjes, Bianca

Hoi,
Ja wel even weer een mijlpaal he.Stoppen met B.V.
Ik heb 9 maanden gegeven,ook met streng dieet omdat Iris veel huilde en Niels ook koemelkallergie had gehad.Ik had wel eerder willen stoppen want ik vond het op een gegeven moment best zwaar worden(zonder melkproducten),maar Iris lustte die hypoallergene voeding absoluut niet.Ook niet als ik een klein beetje mengde om te laten wennen.Had ze meteen door.
Hoe gaat dat met Ryan?Want die flesvoeding smaakt toch heel anders dan B.v.Of heeft ie zon honger dat ie het wel drinkt?
Groetjes Eljada

nou die voeding van Ryan is echt vies.
Ik heb Nutramigen voor hem en het is zout.
Heel vies.
Maar gelukkig eet Ryan alles wat ik in zijn mond stop.
Alleen witlof vind hij echt niet te pruimen.

Nu hij 's ochtends de fles krijgt eet hij nog maar 4 keer op een dag en gaat Ryan 's avonds rond 20:00 uur al naar bed.

Op dit moment heb ik het wel moeilijk dat ik nooit meer borstvoeding aan mijn kleine mannetje geef.
Dat wordt weer huilen straks.
En het ergste is, ik kan hem morgenochtend ook niet voeden want ik heb al chocolade gegeten.

Moet maar even doorbijten.
Mijn ventje vindt tenslotte de fles geweldig, omdat hij de fles zelf beet kan houden.
Dus dan haal ik daar maar mijn troost uit

Ik heb Samantha 11 maanden borstvoeding geven en alleen in het begin veek dingen niet kunnen eten, later gelukkig wel weer.
Samantha wou alleen niks van “kunts” hebben, zowel speentjes als flesjes niet. En later wel een flesje maar zodra ik er opvolgmelk of gewone melk in doe drinkt ze niet, alleen afgekolfte moedermelk weer wel, rare meid hoor!

En bij Pascal kan ik gelukkig alles nog eten en drinken!

Supper hoor 5 maanden!

Groetjes,

Diana
(supper voorstander van borstvoeding)

Ik ben Diana en ben 21 jaar en mama van een prachtig dochtertje Samantha (05-08-2002 en Pascal (15-12-2003)
http://www.tienerenzwanger.nl

Gewijzigd door - Diana_Samantha op 30 Dec 2003 16:10:04

Ik moest helaas na 8 weken stoppen omdat ik echt niet genoeg had.
Lucas kreeg maar 50 cc (ongeveer) ipv 150.
Lang niet genoeg dus.
Ik heb het heel lang gemist. Maar met de fles worden kindjes ook groot en heb er dus verder geen drama van gemaakt.
Ik miste alleen het gezellig samenzijn verschrikkelijk erg!
Ik kon een maand later nog wel huilen als ik hem de fles moest geven ipv bv.

Groetjes Mim

Zolang je er zelf vrede mee hebt is het goed toch!!
Demi heeft 8 mnd bv gehad en Milan krijgt het nu al bijna 5 maanden

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Ja, maar soms heb je dus geen keus.
En dan is het best jammer (zacht uitgedrukt)

Groetjes, Bianca

Ik heb gisteren inderdaad veel gehuild.
Maar ik troost me dat ik mijn mannetje toch 6,5 maand borstvoeding gegeven heb.
Mijn streven was 6 maanden.
Vanmorgen kreeg Ryan weer een flesje en hij zag er zo gelukkig uit na het drinken.
Hij mist het dus niet, gelukkig maar.

Het ergste vind ik wel dat mijn mannetje me niet meer zo nodig hebt als in het begin.
(tuurlijk heeft hij mama altijd hard nodig, maar in principe kan iedereen hem nu voeden en in het begin alleen ik)

Dus het is denk ik ook een kwestie van loslaten en verder gaan.

Zo ik heb mijn hart weer gelucht.
Thanks

Hoi Armanda,

Inderdaad!
Nog precies 1 weekje en dan gaat Stephan voor het eerst naar “school” (psz).
Ik vraag me af wie het spannender vind,
hij of ik.
Ik vrees IK, haha!!! Ik droomde er vannacht zelfs van, stom hè??
Dacht dat ik altijd erg nuchter in die dingen was…
Maar die stap van de psz naar de kleuterschool lijkt me wel erg groot eerlijk gezegd.
Ik bedoel: zo gaan ze maar 2 dagdelen per week naar school en dan opeens 5 dagen lang waarvan 4 dagen twee keer per dag, zowel
’s ochtends en 's middags!!!
Lijkt me best pittig, ook voor die kleintjes en erg wennen voor jezelf.
Nou ja, eerst de psz maar, haha!

Groetjes, Bianca

Hoi Armanda,

Wat bedoel je precies met die laatste paar zinnen, over dat zelf in de hand houden enzo?
Zou je het iets specifieker kunnen uitleggen voor me?
Ik vind het nu soms weleens moeilijk bijv. omdat de één zegt dat hij toch echt behoorlijk achterloopt met praten en de ander zegt weer: ach, hij is gewoon wat later…
Pffffffffffff.
Irritant is dat. Soms raak je daardoor bijna je eigen gevoel kwijt, door die tegenstrijdige meningen.
Meestal probeer ik maar een beetje de “middenweg” te vinden tusen al die meningen.
En het nadeel is dat je niet weet welke “deskundige”(zoals de logopediste bijv.) nou écht zo deskundig is, als je snapt wat ik bedoel…
Maar bedoel je dat ik de woorden van een peuterleidster of “deskundige” dan niet serieus moet nemen ofzo?
Ik weet het ff niet meer, sorry!
Ik hoor het graag van je.
Alvast bedankt!

Groetjes, Bianca

Hoi Armanda,

Bedankt voor je uitgebreide verhaal.

Ik ben ape-trots op ons mannetje en vind het heeeeel erg knap dat hij nu “broem” kan zeggen als ie met een auto speelt.
En ik wéét dat het gewoon een feit is dat hij achterloopt met praten OP DIT MOMENT.
Dat merk ik zelf natuurlijk ook wel en zal straks op de psz waarschijnlijk nog wel duidelijker opvallen !
Maar wie weet praat hij over een half jaar opeens wel heel normaal en is hij niet meer achter vergeleken bij leeftijdsgenootjes.
Dat zou heel goed kunnen.
Maar toch vraag je je af WAAROM hij nu achterloopt en moeite heeft om woorden te vormen.
En ja, als je dan allemaal van die tegenstrijdige meningen hoort…dan is dat soms gewoon knap irritant.

Ik oefen trouwens best veel met Stephan op een heel speelse manier.
Hij is namelijk helemaal “letter-gek”.
Oftewel: overal waar hij een letter ziet staan of een tekst, gaat ie heel enthousiast met zijn vingertje de letters aanwijzen en dan moet ik zeggen welke letter het is.
Hij probeert ze meestal na te zeggen dan.
Helemaal te gek vind hij dat!

En uiteraard veel voorlezen en plaatjes benoemen enzo.

Ik weet dat jij erg gedesilusioneerd bent wat betreft “deskundigen”.
En je hebt daar absoluut je redenen voor!
Maar zover ben ik nog niet.
Ik ga er vanuit dat iemand niet voor niets geleerd heeft (bijv. die logopediste) MAAR: ik neem ook niet alles zomaar klakkeloos aan, als je snapt wat ik bedoel.

Maar om een voorbeeld te noemen: als ze bij het Audiologisch Centrum zeggen dat Stephan echt een achterstand heeft met praten dan geloof ik dat.
Ergens ga je er toch vanuit dat zij weten waar ze het over hebben en er meer verstand van hebben dan jij.
BEHALVE dan natuurlijk dat JIJ je EIGEN kind het BESTE kent!

In ieder geval ben ik super-trots op ons mooie lieve mannetje en zal ik hem veel zelfvertrouwen proberen bij te brengen!!

Liefs, Bianca

Gewijzigd door - Bieb op 30 Dec 2003 18:15:39

Hoi Armanda,

Ja, hij heeft dyspraxie en pdd-nos en volgt speciaal onderwijs.
Verder heeft hij erg veel moeite met praten, al gaat het sinds een half jaartje ofzo opeens een heel stuk beter gelukkig!
Voorheen verstond je hem namelijk nauwelijks en was het erg frustrerend als je hem niet begreep (ik vind dat zo lullig).
Zijn zus heeft niks om het maar zo te zeggen.
Verder wil ik er niet al teveel over uitweiden op de site omdat ik vind dat ik ook rekening moet houden met de moeder van de kids en ik weet niet wat die ervan vind als ik dit allemaal op internet zet.
Ik zelf zou er geen problemen mee hebben, maar iedereen is anders en ik weet het van haar gewoon niet.
Vandaar…

Groetjes, Bianca

P.S. ik merk wel verschil hoor met praten, tussen Stephan en zijn half-broer.

Hoi Armanda,

Ja, het is wel een gedoe geweest hè, met Sylvan.
Wel knap zeg, dat ie zo even tot 10 telt in het engels!
Mag je best even over opscheppen hoor

Het verschil met praten tussen Stephan en zijn half-broer is dat ik nu al zie dat Stephan’s tong-motoriek veel beter is.
Zijn half-broer kon (kan?) bijv. met zijn tong niet zijn lippen aflikken bij wijze van en Stephan kan dat allemaal wel.
Dat heeft de logopediste ook een beetje bij hem getest met grappige oefeningetjes.
Hij kan zijn tong, voor zover we nu kunnen zien, prima bewegen.
En dat is toch wel erg belangrijk met praten.
Daardoor zegt Stephan de woordjes die hij zegt ook duidelijker dan dat zijn halfbroer ze zei.
Verder verslikte zijn halfbroer zich vrij makkelijk vroeger (typerend voor dyspraxie) en dat heeft Stephan dus ook niet.
Het lijkt er nu op dat Stephan gewoon zijn mond/lippen niet goed gebruikt.
Hij heeft vaak zijn mond dicht met praten, waardoor het dus “hummen” is.
Maar ja, wat het precies is weten we niet.
Afwachten maar.

Groetjes, Bianca

Hallo.
Ehm…Ik wilde nog even tegen Natasja(moeder van Ryan)zeggen dat ik het heel knap vindt dat ze het 6,5 maand heeft volgehouden!En meid…Vergeet niet dat dat de belangrijkste borstvoedingsperiode is hoor!Na 6 maanden zitten er niet zoveel afweerstoffen enzo in.En wordt het vershil tussen de kwaliteit van borstvoeding en flesvoeding steeds kleiner.
Maar ik vond het stoppen ook moeilijk hoor.Het is toch wel een beetje wat Armanda zegt over dat loslaten.
Groetjes Eljada

bedankt voor de lieve woorden.
Ik ben nu een paar dagen verder en het gaat eigenlijk wel nu.
Heb weer een keer lekker kaas en chocolade gegeten en een safari jus gedronken.

Ryan is wel gelijk ziek geworden toen ik gestopt was met voeden, wel raar eigenlijk.
Maar goed we maken een nieuwe start, maar ik mis het nog wel.