Borstvoeding... wel/niet

Wat mij betreft was een BV geven geen ontspannen moment. Eerst een heel gedoe om hem aan te leggen…hij wilde zo graag drinken dat hij hier geen geduld voor had. Dani lag heel onrustig te drinken of viel hij steeds inslaap en was ik zo per borst minstens 30 minuten bezig…
Ik werd er heel onzeker van…en zag er steeds heel erg tegenop. Daarna ging het dus ook echt pijn doen…tot bloedens aan toe…Dani werd daar misselijk van, deed pijn bij mij en ik vond het een heel naar gezicht als hij dan roze melk/bloed moest spugen bij boertje geven. Het voeden was van een ontspannen moment een heel onrustig moment geworden (niet elke keer, maar wel vaak).

Bij mijn schoonzus daarintegen ging het super goed, haar dochtertje drink heel goed en rustig, ze kon het overal geven. Dan lijkt het me ook echt super, maar helaas is dit niet in alle gevallen zo.

En tuurlijk is het ook prettig dat je het voeden een keer uit handen kan geven als je een keer een nachtje wil doorslapen of vroeg naar bed wil.

Dus ik denk dat het voor iedereen een hele andere ervaring is.

Ik snap wat je bedoelt. Maar ik vond de ‘nadelen’ van de fles niet opwegen tegen de ‘nadelen’ van borstvoeding. Dat laatste deed hier pijn en was om verschillende andere redenen voor mij niet lang vol te houden. De overstap naar flesvoeding (met alles wat jij beschrijft) was zo’n opluchting, dat ik al die ‘nadelen’ graag voor lief nam. Snap je?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Wat iemand mij toch moet uit leggen hier is dit (ik heb 1,5 jaar borstvoeding gegeven en vond het zo makkelijk) wat is er makkelijk aan het geven van een fles? Ik word er altijd benauwd van als ik er aan denk niet te warm/te koud, snachts fles warm maken, hoeveel schepjes melkpoeder, juiste melkpoeder. (Ik wil hier niemand me aanvallen hoor) maar borstvoeding is altijd op de juiste temperatuur, juiste hoeveelheid en substantie, je hoeft niet wakker te worden, ik voede snachts terwijl ik half lag te slapen. Is het makkelijk omdat iemand anders het kan geven? En dat je je daardoor meer mobiel voelt? Gewoon gezonde nieuwsgierigheid!

Mij beledig je niet hoor, ik kon geen bv geen door een operartie op mijn 19e. Ik wist overigens al dat de kans nihil zou zijn maar ik heb het toch geprobeerd. Ik kan daarom voor mijn ervaring zeggen dat een fles makkelijker en fijner was mede door mijn keizersnee. Ik kon haar of aan pappa geven of anders neerleggen zodat ik geen pijn had. Enne ik moet zeggen de eerste periode was het ook heel fijn dat ik niet alles alleen hoefde te doen, dat ik ook kon zeggen jou beurt en ik kon doorslapen. Want geloof me na mijn bevalling had ik dat heel hard nodig, Mijn kraamhulp heeft ook de meeste voedingen op de dag kunnen doen daardoor en dat was bij mij heel fijn. Ik zou ook bij de tweede niet eens een poging meer wagen. Overigens zal het dan ook nog steeds niet werken

Wat ik overigens wel heb gemerkt ik (niks persoonlijks) maar dat sommige vrouwen mij echt aangevallen hebben dat ik mijn kind zowat mishandelde door haar bv te ontzeggen en dat ik zowat een slechte moeder was. De druk die er op je als (jonge) moeder gelegd wordt om voor bv te kiezen is heel hoog terwijl er zat vrouwen zijn die wel willen maar niet kunnen en dat is echt niet altijd omdat er een operatie of iets geweest is. Bij sommige komt het gewoon niet op gang. En waarom jezelf en je kind een stress tijd geven als een flesje dan ook genoeg voeding geeft en een hop rust.

Groetjes,

Michèle

Voor jou was het dan een makkie… wat voor sommige of vele andere geen makkie is. Vandaag nog mijn nichtje gesproken … ze heeft bijna 2 weken bv gegeven en ligt nu op bed met borstontsteking. Ze kan haar kindje nog niet normaal vast houden… dus echt genieten is er zo niet bij. En wie zegt dat bv juiste hoeveelheid / samenstelling heeft? Er zijn genoeg moeders (ken ze persoonlijk) die vol goede moed de bv gaan geven en moeten stoppen omdat ze niet voldoende aanmaken of er geen voeding in de bv melk zit…

Bij fv het ik juist de voordelen die jij heb met de bv. Ook wil ik zelf geen bv geven in het bijzijn van andere … dus ook een belemmering… etc etc. Tja mijn keuze is gemaakt en ik ben standvastig…

Vind het super knap als mensen het wel geven bv en helemaal geweldig als het ook lukt bij ze. Maar … kan me ook heel goed voorstellen dat mensen het niet doen.

Gewijzigd door - mini-boy op 21 Jan 2010 20:13:07

Er staat niet voor niets op het pak van de fv, dat er hetzelfde in zit als in bv.

Ieder zijn eigen keuze.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik heb Eliza 2 weken bv gegeven en toen ben ik gestopt omdat me tepels zo kapot waren dat ik er tegen op zag als ze weer wakker was en ik haar moest aanleggen.

Viendinnen van mij zeiden op het begin, ga je bv geven daar krijg je hangers van! Maar dat kon mij niet schelen, ik heb beste geprobeerd voor Eliza.

Ik ga bij de volgende geen directe bv geven maar misschien wel de eerste week wat kolven.

En mini-boy, als je zo opgelcuht bent heb je 100% de JUISTE keuze gemaakt

Liefs Shirley.

Shirley das onzin hoor dat ze zouden gaan hangen. Ik had een vriendin die gaf geen bv bij haar zoon en die heeft theezakjes en mijn ma heeft mijn broertje 9 maanden gevoed en heeft nog steeds stevige borsten dus dat ligt aan de bouw niet aan de voeding.

Groetjes,

Michèle

Je krijgt idd slappere borsten door de zwangerschap op zich, dat heeft niets met bv te maken. Da’s een fabeltje.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja dat weet ik wel dat je het van de zwangerschap zelf kan krijgen, maar ik bedoelde dat ik het er wel voor over zou hebben als het door bv zou komen.

Gewijzigd door - x-shirley-x op 22 Jan 2010 11:05:51

Ik vind het nogal wat als vrouwen geen bv zouden willen geven, omdat ze dan misschien hangborsten krijgen. Maar ik zei niet dat jij daar één van was hoor, Shirley!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hmm… dan heb ik zeker de verkeerde genen meegekregen, want borsten betreft…:S

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
Hmm.. dan heb ik zeker de verkeerde genen meegekregen, want borsten betreft...:S

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Theezakjes Anne???

Groetjes,

Michèle

Beter een theezakje dan als jongen aangezien worden … spreekt een mama uit ervaring :stuck_out_tongue_winking_eye:

Als jongen Mini-Boy??? Dat is zielig!!
Ik heb ook niet zulke grote, maar zolang Chris EN IK er blij mee zijn, is het goed…

Had graag wel IETS groter gewilt, (zoals in mn zwangerschap), maar goed…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

@ Michele: uhuh!! Helaas helaas! Misschien als ik weer wat meer gaat sporten dat het wel beter wordt, maar ik hoop er maar niet te hard op.
Maar volgens mij ben ik wel de enige die er last van heeft, want mijn vriend niet, zegt hij

liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers