hallo!!
Mijn zoontje is 5 weken oud,
Ik geef hem borstvoeding en dat gaat super goed.
vanavond moet ik weg,dus zou kilian bij mijn vriendin laten, maar ik kan niet afkolven het lukt gewoon niet.
Dus ben ik vanmiddag om voeding geweest,heb daarnet gerobeert hem een flesje te geven en dat ging niet echt zo goed…
hij kreeg er precies niet genoeg uit en hij heeft maar 40ml liter gedronken?!
moet ik mij daar zorgen in maken of is dat normaal omdat het zijn eerste flesvoeding is…Ik durf hem nu 2uur lang geen fles meer te geven,want anders krijgt hij krampjes…
wat moet ik doen???
groetjes
Borstvoeding -vanavond moet ik weg!
Pfff beetje laat om te proberen nog denk ik. Afgekolfde melk moet immers ook uit een flesje en dit is voor een baby toch echt heel iets anders dan borstvoeding. Ik denk dat je dit eerder al even had moeten proberen, ook het afkolven op zich. Want ook het afkolven gaat meestal niet meteen vanzelf, hier moet je ook even aan wennen. Meestal krijg je immers een toeschietreflex zodra de kleine spruit honger heeft. Probeer af te kolven als hij honger heeft, desnoods met een foto van je mannetje erbij. Voor nu… weet niet of je mannetje zo snel al aan een flesje went, hij kent immers niet anders dan borstvoeding.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
hey!!
ik probeer al vijf weken om af te tappen,en het lukt gewoon niet,zelf niet als hij bij mij ligt niks niet…
met de melk heeft hij geen problemen,maar hij drinkt gewoon niet genoeg. Hij moest wel tuut 3 hebben omdat hij bij die andere niet genoeg uitkreeg.maar hij drinkt niet meer dan 60ml,daarna heeft hij genoeg…
weet niet wat ik daar aan kan doen dat hij zo weinig drinkt,en drinkt hij dan ook zo slecht aan de borst of niet??
Hoevaak krijgt hij op een dag borstvoeding? En drinkt hij dan altijd even lang/kort?? Op zich geeft een baby zelf aan genoeg te hebben, of als ze honger hebben. Als hij verder genoeg plasluiers heeft dan is het in orde hoor!
Voor het kolven zou je misschien neusspray kunnen gebruiken. Daar zit een stofje in wat je toeschietreflex stimuleerd en je daardoor misschien wel beter kunt kolven. Ik weet alleen niet welke spray dat is, dat moet je dan even bij de huisarts navragen.
Je kunt ook kijken op www.borstvoeding.nl Daar vind je misschien meer bruikbare informatie??
Gr Sandra
Oh ja, waarom wil je eigenlijk afkolven (met 5 weken)?? Ten eerste moet je bv nog goed op gang komen en dat gebeurt met live voeden het beste, ten tweede kan je beter wachten met het geven van een fles/speen tot de 6 weken ivm tepel/speen verwarring.
En bij mama drinken is natuurlijk veel leuker en gezelliger dan uit een fles. Geef hem eens ongelijk
Je kan natuurlijk ook altijd het cb of een lactatiedeskundige bellen om advies. Daar zijn ze tenslotte ook voor.
Gr Sandra
hey!!!
mijn kleintje heeft gelukkig achter elke voeding een plasluier,dus dat is weer een zorg minder.
Ik ga twee tot vier uren gaan kuisen bij iemand,dus voor die tijd heb ik melk nodig,maar heb er een oplossing voor gevonden,als ik een voeding oversla kan ik wel afkolven,maar als kilian gedronken heeft lukt het niet,dus het afkolven gaat als hij niet drinkt op het uur dat hij zou moeten,dus ik tap melk af op men werk waarmee ik de volgende keer mijn melk aan hem kan geven
allesinds bedankt voor de bruikbare tip van het neusspray.
haha ik geef hem groot gelijk dat hij liever van de borst drinkt.
hij heeft wel tuutje 3 nodig in die eerste twee krijgt hij er niet genoeg uit
thx grtz nathalie