Borstvoeding stoppen maar nu schuldgevoel

hallo,

ik heb een dochtertje van bijna 4 maanden. nu krijgt ze smorgens nog maar 1x borstvoeding. maar nu wil ik eigenlijk helemaal stoppen maar het geeft me een schuld gevoel. wie kent dit? en hoe hebben jullie het opgelost ?

ik heb tot 8 weken volledig borstvoeding gegeven. maar achteraf bleek het te weinig te zijn voor mijn dochtertje waardoor ze veel huilde. en ook altijd om de 2 uur kwam.

Groetjes

helemaal niet schuldig voelen deed ik in eerste instantie ook heb 6weken borstvoeding gegeven en ik viel elke keer flauw na de voeding en was gewoon meer een strijd.
hier ook rustig af willen bouwen maar zat toen te weinig voeding nog in ben toen rustig gaan afbouwen terwijl die kleine gewoon op normale voeding zat.
je moet je eigen gevoel volgen en doen wat je zelf wilt je kunt bv best eerst de voeding afkolfen en dan in een flesje geven dan kun je altijd nog besluiten ofdat je de borstvoeding geven echt mist
en als jij er klaar mee bent om voeding te geven moet je gewoon stoppen want het gaat erom dat het een fijn moment is en als jij het eiegenlijk niet meer ziet zitten kun je beter met liefde een gewonen flesvoeding geven
hoop dat je er wat aan hebt
maar wat je ook besluit laat het je eigen keuze zijn is jou kindje en jou bortsen en wat je ook kiest alles is goed zo lang je er zelf 100% achter staat

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

hallo,

ja dat is waar maar ik kan niet afkolven heb ik nooit gekunt ondanks dat ik heel veel borstvoeding had. en t is wel zo dat ik zelf ook merk dat er bijna niks meer in zit als t 30 ml is is het veel denk ik . ik heb van de dokter een neusspray gehad om af te kunnen kolven maar ook dat werkte niet.

ik denk dat ik gewoon stop.

groetjes

gewoon doen als jou gevoel daar achter staat ik vond het heerlijk om die kleine lekker flesje te geven en dan merkte hij ook

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik ben na twee weken al gestopt. Jij hebt het langer volgehouden dan ik, daar mag je ook trots op zijn hoor! Je kan het ook zo zien, je bent tenminste al vier maanden bezig en dat is heel knap. Als het niet meer wil, dan wil het niet meer. Niet schuldig voelen, kindjes die flesvoeding krijgen zijn heus niet minder. En heel eerlijk: ik vond het geven van een flesje eigenlijk nog leuker dan de borst, kon ik hem tenminste lekker aankijken. Wat je ook besluit, doe wat goed voelt!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Als het niet meer gaat gaat het niet meer. Hoe graag je ook wil. Bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander. Als ik zelf niet ziek was geworden had ik er tot een jaar bv gegeven maar dan wel een a twee keer per dag hoor. Maar het mocht niet zo zijn. Ze gaf zelf aan dat ze niet meer wilde drinken bij haar zieke mama. Ondanks dat vond ik het jammer het was ons momentje en schuldig heb ik me ook wel even gevoeld.

Je moet kijken wat het beste is in de situatie. als jij niet genoeg meer heb is het niet fair tegenover je kindje dat je haar voor jezelf wil blijven voeden. Het is even een gevoel waar je overheen moet zetten. Je hebt het al zo lang volgehouden.

groetjes,

lon106

Hoi,
Niet schuldig voelen!!! Ik ben zelf ook net gestopt, ook op het laatst nog maar 1 voeding 's morgens en de rest fles en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik gestopt ben. Mijn kindje merkt geen verschil en ik krijg mijn energie weer terug en ook mijn man kan in het weekend nu 's morgens een flesje geven zodat ik kan uitslapen. Ik ben blij dat ik mijn kindje zo lang borstvoeding gegeven heb maar ik ben ook blij dat ik nu gestopt ben. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor, je hebt haar al een hele tijd vele goeds meegegeven toch?
Ik merkte trouwens dat het afbouwen heel makkelijk ging, ik heb nog een keer na 2 dagen gevoedt en toen was het klaar, geen pijn, geen spanning op borsten, prima zo! En bij jou?
Succes!

Ik herken dat schuldgevoel heel erg. Ik wilde heel graag BV geven en toen de kleine er was begon ik ook vol goede moed. De melkproductie kwam ook goed op gang en ik had voldoende voeding. Maar ik werd er zelf zo onrustig van. Mijn mannetje is erg druk en kon niet lekker rustig drinken. Ik had ook een tepelhoedje (werd geadviseerd in het ziekenhuis, zou ik een volgende keer niet meer doen) en die sloeg hij er steeds vanaf. Het werd echt een strijd. Op een gegeven moment kreeg ik ook kloven en ging het erg bloeden en zat er helemaal bloed in zijn spuug. Niet erg, maar het zag er zo vervelend uit.
Ik vond het ook zo’n beklemmend gevoel dat ik de enige was die hem eten kon geven. Uiteindelijk ben ik alle voedingen gaan kolven & ben ik de voeding met flesvoeding gaan combineren. Ik denk dat ik bij 6-7 weken volledig op flesvoeding zat. Uiteindelijk voel ik me nu niet meer schuldig, maar het wordt van alle kanten zo aangepraat dat het zo goed is en dat je moet doorzetten. Ik heb nu zoiets van het is veel belangrijker dat je kindje een rustige moeder heeft en lekker rustig kan drinken. Heb dus geen spijt van mijn beslissing. Als ik wel eens zie hoe makkelijk het gaat bij andere vind ik het wel jammer. Maar goed misschien bij een volgende