Borstvoeding schema

Dames,

Omdat Anna al weer wat ouder is, ben ik er een beetje uit. Nora krijgt net als Anna bv en doet het verder erg goed. Alleen nu ben ik een beetje de tijden kwijt van voeden. Dan bedoel ik hoeveel tijd er tussen mag zitten.

Nora zit nu overdag op de 3 a 4 uur en 's nachts (als ze slaapt) ongeveer op 5 uur. Wanneer mag er meer uren tussen zitten overdag?

Ik zou gewoon voeden op verzoek en niet volgens een vast schema. Merk je vanzelf wanneer ze aan de volgende voeding toe is. Op een gegeven moment komt ze vanzelf op een regelmatiger schema terecht.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Heb Anna ook op verzoek gevoed en dat ging erg goed. Nora komt soms ook na een 1,5 a 2 uur weer, dit kan ik mij niet meer herinneren van Anna. Moet ik dan het wat langer ‘rekken’ of hier gewoon aan toe geven? Ookal is het geen regeldagje.

Wat raar he! Dat je dan zo onzeker wordt terwijl het bij Anna ook goed ging. Zal ook wel weer met de hormonen te maken hebben !

Ja grappig inderdaad dat het bij een tweede zo anders kan zijn dat je aan het twijfelen gaat. Herkenbaar hoor. Ja, niet wat borstvoeding betreft want dat ging hier bij allebei hetzelfde maar gewoon ook met andere dingen die zo anders kunnen zijn.

Onze oudste was een hele wakkere baby die zich niet zomaar ergens neer liet leggen of zetten want dan begon ze te protesteren. De jongste was een slaapbaby, die werd alleen maar wakker voor haar voedingen en dan konden we haar zo weer neerleggen zonder dat ze een kik gaf. Ik moest echt omschakelen dat dat op die manier dus ook kon zonder dat er meteen gepiept werd.

Tja, als ze om de 1-1,5 uur komt, geen idee wat ik zou doen. Op een regeldag moet je daarin meegaan, tijdens sprongetjes kun je er ook maar beter in meegaan. Je zou kunnen uitproberen of rekken iets uithaalt. En als ze elke keer om de 1-1,5 uur komt zou ik een poosje bijhouden hoeveel ze eigenlijk drinkt, want mogelijk is de melkproduktie niet voldoende.

Heb je een baby-weegschaal, of kun je die ergens lenen? Als je Nora voor en na de voeding weegt, weet je hoeveel ze gedronken heeft. Paar dagen bijhouden en dan weet je snel genoeg waarom ze regelmatiger om voedingen vraagt.

Groetekes, Sje

Heb zelf wel het idee dat ze genoeg krijgt, na een paar dagen dronk ze al ongeveer 60cc. De ene keer is ze eerder dan de andere keer, daarom ook mijn vraag.

Je hebt wel gelijk, dat twee kinderen aardig kunnen verschillen. Anna was ook een slaapbaby en Nora inderdaad ook meer wakkerder en protesteerd ook vaker dan Anna deed. Wat dat betreft lijken onze dochters wel op elkaar !

Ga dinsdag even wegen bij cb, weten we gelijk of ze goed groeit. Ze was namelijk erg afgevallen en moet nu toch wel zo’n beetje op geboorte gewicht zitten. Vorige week dinsdag was ze nog 140gr onder haar geboorte gewicht, maar denk dat ze nu wel goed is gegoeit. Ze is ook best tevreden maar heeft we een groot zuig behoefte.

Hoi hoi

Als ze gewoon om de 1,5u komt, idd lekker aan toegeven, is goed voor je productie. Nachtvoedingen trouwens ook hè.
Er bestaat ook borstvoedingsthee (bij de natuurwinkel) en cashewnoten schijnen ook goed te helpen voor de productie.
Als je vermoed dat je te weinig melk hebt, dan is de oplossing: aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen tot je er knetterdol van wordt en dan nog meer, hihi.
Heb je al eens gekeken op www.borstvoeding.com ? Daar staan mega veel bruikbare tips!

Succes

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Borstvoeden is voeden op verzoek, dus het Anna gewoon lekker zelf aan laten geven. Borstvoeding kunnen ze niet teveel krijgen, dus luister naar haar.

groetjes tamara

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/nLWkp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - mamavantwan op 22 Jun 2009 14:48:30

Nora geef ik ook op verzoek, net als bij Anna. Met de productie is denk ik niets mis. Ik eet veel anijshageltjes, en dat schijnt ook mega goed te helpen bij de productie! In ieder geval wel bij mij en ik vind het ook nog erg lekker!

Waar ik wel een beetje mee zit, is dat ze nog zo onregelmatig komt. Dat zal ook wel weer over gaan.

Zo om de 3 a 4 uur is bijzonder netjes.
Ik heb ook bij beiden gevoed op vraag. Ongeacht de tijden. Onze oudste had enorme zuigbehoefte ( die kon de hele dag wel sabbelen, daar werd ik erg gaar van ) en daardoor kreeg ze alsnog een speentje. Zeker als ze qua gewicht iets erbij zou kunnen hebben, zou ik er aan toegeven. Ik neem aan dat je steeds aan die kant begint te voeden, waar je de vorige keer bent geeindigd dus dat is prima.
En een schema ??? Steeds als ik dacht een soort van patroon te hebben, gooiden ze alles om hier, maar uiteindelijk kwam dat ook goed. Wat mij hielp was gewoon elke keer noteren hoe laat ze kwamen en dan zag ik er vanzelf wel weer een ritme in ongeveer. Want vaak leek het dan erg rommelig, maar eenmaal op papier bleek dit mee te vallen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Als je bedenkt dat het nu rond half vij is en we gisteren de laatste voeding hadden rond half 11, is dat best fijn!

Was gisteren nog even op cb geweest en Nora weegt nu 3920, dus iets onder geboorte gewicht. de stijgende lijn zit erin. Daar ben ik best blij mee!

Zal wat meer moeten vertrouwen op mezelf en op Nora. Ben denk ik wat pnzeker geworden doordat Nora zo was afgevallen.

Vanaf wanneer mag ze een speentje eigenlijk? Weet wel dat het niet gelijk mag wegens tepel/speen verwarring.

Nou, na 2 weken mag dat wel dacht/geloof ik.

Hey hey
fijn dat 't weer zo goed gaat met Nora

Wat betreft dat speentje, meestal staat daar een week of 6 voor, omdat beeb en mama het borstvoeden nog goed onder de knie moeten krijgen. Nou ja, jij weet 't al wel, maar Nora moet het misschien nog goed erin gebakken krijgen? Sommige kindjes zijn echte All-Rounders… die pakken na een paar dagen alles wat ze pakken kunnen, en goed ook.
Kwestie van uitproberen denk ik.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Speentje wordt voor 4 weken oud niet aangeraden!!! Inderdaad ivm speen/tepelverwarring.

Wij mochten met 3 weken beginnen, omdat drinken aan de borst goed ging. Twan heeft ook af en toe vanaf 4 weken een borstvoeding uit de fles gehad en dat ging goed, mocht van CB ivm cursus mama bij 6 weken oud. Achteraf ben ik bang dat dat toch te vroeg is geweest, omdat hij rond 3 maanden oud niet meer uit de borst wou drinken omdat flesje veel makkelijker ging. Als je lang wilt borstvoeden zou ik dus met flesje nog eventjes wachten. Ik heb met 4 maand hierdoor moeten stoppen, was 3.5 week strijden om borstvoeden met zoonlief zat.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik kreeg in de eerste week al een speentje. Borstvoeding liep goed en hij had zo’n zuigbehoefte dat het haast niet anders kon. En het bleef daarna prima gaan.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ik geef ook borstvoeding aan onze zoon van 9 weken.
de eerste week kreeg hij iedere 2 uur voeding.
Daarna is hij snel om de 3 uur gegaan en 's nachts dan krijgt hij als hij er om vraagt.
dat is de ene keer om de 4 uur maar het komt ook wel voor dat hij pas na 6 uur komt
Overdag mag er 4 uur tussen zitten.
Onze zoon krijgt nog 7 voedingen op een dag omdat hij nog niet over kan op de 6. Als we dat doen dan slaapt hij heel slecht en is 's nachts erg in de weer. Nu hij 7 voedingen krijgt dan slaapt hij van 12 uur tot 6 uur.

Dit is zijn voedings schema:
06.00 eerste voeding
09.00
12.00
15.00
18.00
21.00
23.30

Hoop wel dat het zo rustig aan kunnen op bouwen dat hij de voedingen om de 4 uur kan krijgen, maar tot nu toe lukt dat nog niet

Lilypie

Evianne kreeg na 6 dagen al een speentje. Op advies van de kraamhulp want ze had zon zuigbehoefte dat ik dr anders wel elk half uur kon aanleggen. Jessin had dit een stuk minder, maar moest inderdaad ook kokhalzen van zon ding. Ik heb het wel geprobeerd omdat hij gebruik wilde maken van zijn duimpje, na ja dan maar liever een speentje. Uiteindelijk heeft hij beide nooit gedaan want wilde hij duimen, gaf ik een speentje. Dat vond hij maar helemaal niks en vergat daardoor de duim weer.

Nora doet het super!! Nu 's nachts geen voeding meer, ze had de laatste zijd al geen trek meer als ik haar wakker moest maken voor de nachtvoeding, dus vannacht niet de wekker gezet. Wat blijkt? Ze slaapt wel 9 uur door!! Super voor mamma en super voor pappa. Nora ook lekker rustig, wel snel aangelegd toen ze wakker werd. Heb haar vanmorgen in bad gedaan en een kant gegeven, slaapt weer heerlijk rustig en is erg tevreden.

Zo zie je maar weer, de aanhouder wint!! Ben echt super blij en trots op haar en op Anna (zie topi in trots op). Ben zelf nu ook een stuk rustiger omdat ze nu zelf aangeeft wanneer ze weer voeding nodig heeft. Als dat de ene keer sneller is dan de andere keer, is alleen maar goed. Zo komt alles weer op z’n pootjes terecht!