Borstvoeding niet... toch 1e keer aanleggen?

Tja wist het niet zo goed te omschrijven de vraag die ik jullie wilde stellen. Maar jullie weten dat ik de keuze heb gemaakt geen bv te geven deze keer. Gewoon omdat ik er negatieve ervaring mee heb, en het nu al goed voelt dat ik de keuze heb gemaakt het niet te doen.

Nu vroeg ik me gister hardop af of ze het dan wel aanleggen gelijk na de geboorte? Ik weet nl nog dat bij Jurian hij gelijk aangelegd werd omdat de baarmoeder dan beter samentrekt en de moederkoek / placenta zo sneller kwam. Doen ze dit standaard of moet ik het echt NIET doen als ik geen bv wil geven? Weet nl niet of je borsten hier dan gelijk gevoelig voor zijn etc. Misschien is het wel even goed voor de baarmoeder maar daarna gelijk stoppen.

Of is het dan dat ik meer last krijg van stuwing?

Oh wat een vragen…

Lilypie In verwachting Ticker

Gevoelsmatig zou ik zeggen dat je daardoor de kans op stuwing alleen maar meer vergroot. Als je dus geen borstvoeding wilt geven, dan zou ik het niet doen.

Groetjes,
Sandra

Ik zou ook denken om niet aan te leggen als je geen BV gaat geven. Hiermee bevorder je alleen maar de melkproductie naar mijn idee.

En wat betreft het samentrekken van de baarmoeder, dat klopt idd (dat van de placenta weet ik niet), maar volgens gaat dit niet om de 1ste keer aanleggen, maar over het BV geven voor de eerste weken.

Dacht het ook al … Maar vorige keer was ik nog zo stoned dat ik er heel nog geen erg in had voor hij al aan de borst lag… en toen was het ook de bedoeling hoor. Maar moet dit nu gewoon even goed / duidelijk doorbespreken met de arts. Daarom even jullie mening hierover.

De lactatiedeskundige zei toen dat ze de eerste 2 dagen helemaal niks uit de borst krijgen ?? dus ik dacht daarom dat het miss wel nodig is en normaal is dat het na de bevalling gelijk aangelegd wordt?!

Dani hebben ze na de keizersnee, toen ik in de uitslaapkamer lag, gelijk aangelegd. Maar het mannetje was zo beduusd nog van de bevalling dat hij niet dronk. Eigenlijk de hele eerste dag had hij nog helemaal geen honger (had veel last van zijn hoofdje en kreeg dus alleen was pcm). Maar dag 2 begon hij een beetje met drinken.

Dus volgens mij ligt het er maar net aan hoe graag het kindje wil drinken en of de melkproductie bij mama op gang komt.

Als je geen borstvoeding gaat geven, wordt er niet aangelegd. Want inderdaad, als je wel aanlegt, is de kans op stuwing alleen maar groter.

Groetekes, Sje

Op je status van de verloskundige staat aangegeven of je BV wilt geven of niet. Die neem je mee voor het ziekenhuis bij je bevalling, staan alle bijzonderheden ed ook op. Afhankelijk daarvan leggen ze je kindje aan of niet.

Het beste is inderdaad om helemaal niet aan te leggen, je lichaam reageert daar als het goed is op met stuwing en de productie van meer melk in voorbereiding op de volgende voeding.

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Thankx… ik weet voldoende!!

Ik wilde beide keren BV geven, stond ook op mijn status. Bij nr 2 zouden ze zo terug komen om aan leggen en ruim een uur later heb ik dit maar zelf gedaan

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Lekker slordig zeg!

Groetekes, Sje

Ja, vond ik ook, want handig was even anders. Het was ook meer uit protest hierdoor dat ik niet op het belletje drukte en het zelf deed. Later heb ik ze maar even medegedeeld dat de kleine mop al goed gedronken had.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Daarom altijd goed om dit even nogmaals goed door te bespreken en de wensen duidelijk op te schrijven … en als mama beetje stoned is dat papa ook weet wat mama wil

Ik ben er eerlijk gezegt nog niet helemaal uit of ik BV wil gaan geven… ene kant niet omdat het me gewoon weg TE lang duurt en ik ook met Noah zit… andere kant wel omdat ik het bij Noah ook wel erg fijn vond…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)