Borstvoeding / flesvoeding

hoi hoi daar ben ik weer even.
ik heb even een vraag:

ik moet het weekend weer voor het eerst werken.
gennaro drinkt sinds gisteren pas een fles. het heeft ons heel veel moeite gekost om hem eraan te laten wennen.

ik kolf niet af. ( dit lukt bij mij niet)
dus hij krijgt gewoon fles voeding.

eigenlijk was mijn idee om fles en borst te combineren , maar heb nu het idee dat hi daar van slag van raakt. wat moet ik nu doen.

alleen fles geven, ( maar dan komt het volgende probleem dat mijn borsten vollopen met gevaar voor ontsteking.)

of toch borst en fles om en om geven?

op dit moment doe ik het zo:
fles geven en als toetje hem de druk van mijn borst af laten drinken.

ik hoop dat dit een goede methode is, want ik zou eigenlijk als hij genoeg gewend is aan de fles de borst graag erbij geven.

hebben jullie hier ervaring mee?

dan hoor ik het graag.

alvast bedankt … groetjes van mij

mama van fabiano: 3 jaar, alessandro: anderhalf jaar , en genarro: 2 jan 2005

Ik ben langzaam over gegaan naar de fles, eerts eentje en dan twee enz… Dat ging hier heel goed.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

je hebt ergens zo’n borstvoedings forum, daar zitten de meeste actieve vrouwen op die dit allemaal bij de hand hebben gehad ,geloof dat dit de goeie link is

http://www.network54.com/Forum/89719

groetjes Kim, mama van

en

bedankt voor de link. ik zal er een op kijken.

groetjes van mij

succes maup ,en hopenlijk ben je gauw van die druk af ,want dat lijkt me zeer pijnlijk sterkte er mee

groetjes marielle mama van tanja

Je kan bijvoorbeeld ook alleen 's morgens en 's avonds de borst geven. Verder tegen een borstontsteking en de stuwing; compressen, een warme douche en dan beide borsten masseren.

Jammer zeg dat kolven niet lukt. Ik heb er ook soms problemen mee, maar er komt nog steeds genoeg uit gelukkig. Alleen voel ik me af en toe net zo’n melkkoe, zeker als ik op mijn werk aan het kolven ben.

Sterkte en suc6.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

j aik vind het heel vervelend dat kolven niet lukt!
bij mijn andere twee zoontjes is het toen ook niet gelukt en nu dus weer niet. ik kan schijnbaar niet die knop om zetten dat mijn melk toeschiet.
ik had zo gehoopt dat ik heel lang bv kon geven aan gennaro. ook ivm met de gluten intolerantie van zijn broertje en de evt kans dat gennaro het ook heeft.

maar goed nu hoop ik dat ik het kan combineren. als hij er niet meer van in de war raakt dat hij na een bv weer fl krijgt dan kan ik het combineren. dan kan ik hem gewoon een fles geven als ik er niet bent en de rest gewoon bv.

ja en watr jij zegt zou ook een optie zijn: avond en ochtend borst.

en gelukkig dat er bij jou genoeg komt. en ik kan me voorstellen dat je je af en toe een melk koe voelt.
schiet bij jou ook de melk niet zo goed toe?

groetjes van mij

Bij mij schiet het wel goed toe, maar ik moet me wel vaak goed concentreren; foto van Cas erbij, muziekje op mijn hoofd, deur op slot (op mijn werk dan, thuis kolf ik eerlijk gezegd niet meer maar voed ik liever live).

Ik merk wel dat ik alleen niet zoveel kolf als dat hij drinkt, op 3 dagen mis ik een halve fles (valt dus wel mee). Gelukkig heb ik een aardige voorraad opgebouwd voor ik ging werken. Mocht de voorraad bijna op zijn dn ga ik thuis weer tussendoor kolven.

Lisa heb ik maar 3 maanden bv kunnen geven (door verhuizing een terugloop van de bv) en ik hoop nu zelfs tot 9 maanden door te kunnen gaan en misschien nog wel langer. Soms denk ik als ik 's nachts aan het voeden ben; ik stop ermee. Maar dan kijk ik nog eens goed naar Cas en realiseer me dat het moment van voeden echt iets van ons beide is en daar komt niemand op dat moment tussen.

Ik hoop dat jij ook nog lang door kan gaan, alles wat hij van jou binnenkrijgt is mooi meegenomen!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

hee dat is nog eens een goede tip!
ik ga maandag meteen maar ene afspraak bij de huisarts maken. (moet er zo wie zo heen vanwege, het spiraaltje in laten brengen)

nou wie weet dat het daarmee dan wel lukt…ik hoop het maar