Borstvoeding en slapen

Mijn dochtertje van 7 mnd. krijgt nog steeds bv. Inmiddels eet ze ook twee maal daags een half sneetje brood met boter, twee maal fruit en avondeten. Uiteraard als dit uitkomt met slapen. Moe is moe. Overdag geef ik haar 3 maal bv na het ontwaken. 's Avonds rond 23.00u. wordt ze wakker en drinkt ze nog een keer.

Echter, de laatste twee weken wordt ze rond 05.00u wakker. Ik laat haar dan drinken, maar dan slaapt ze niet meer. Herkenbaar? Afgelopen nacht hebben we haar laten liggen. Vreselijk huilen natuurlijk en wij met buikpijn in de kamer ernaast. Maar ze viel wel weer in slaap. Vreselijk, wij zijn hier zo slecht in. Met ons zoontje ‘vroeger’ ook al. Is nu bijna 3 jaar en slaapt fantastisch goed.

Wie geeft er ook bv en heeft hier ervaring mee of herkend zich hierin?
Alvast bedankt voor jullie reakties.

Groetjes,
Pascale.

Gewijzigd door - yannick op 18 Jun 2007 13:18:26

Hoi Pascale,

Na 13 mnd bv te hebben gegeven en ik nu aan het afbouwen. Het is mooi geweest zo
.
Dat van rond 500 uur wakker worden herken ik. Alleen als ik hem dan bv gaf kon ik hem wel terug in bed leggen en dan ging hij weer slapen. Meestal waren het periodes van 1 a 2 weken. Ik dacht dat het dan te maken had met tanden of een groeisprongetje.

Laten huilen vond ik altijd vreselijk en heb ik dan ook niet gedaan. Ze zullen het wel nodig hebben denk ik dan maar.
Alleen dat ze niet meer wil gaan slapen is echt niet fijn!

Gr Sandra

Tja, helaas heeft mijn dochter de pech de tweede te zijn. Bij mijn zoontje heb ik nl. niet zo’n goede ervaring met het voeden 's nachts. Rond 8,5 maand. kwam hij nog 3 maal per nacht. Op een gegeven moment sliep hij bij ons in bed en vond hij ieder uur een slokje ook wel een goed idee. De smulpaap! Daardoor ben ik toen gestopt met 'snachts voeden. In het begin huilen natuurlijk, maar daarna sliep hij heerlijk door. Eindelijk na 9,5 maand. Je zult begrijpen dat ik dat niet nog een keer ga doen. Bovendien heeft iedereen er last van, slaapgebrek enzo. Trouwens wel fijn dat het bij jou een tijdelijk gebeuren is geweest.

Groetjes,
Pascale.

‘BORSTVOEDING EN SLAPEN’ zo zou mijn topic moeten heten. Maar hoe verander je dat???

Pascale.

Als je het icoontje aanklikt van het papier met het pennetje(Bovenste balk), kan je dan de titel veranderen? Zo kan je wel de tekst aanpassen, de titel weet ik niet zeker.

Gr Sandra

Computers…echt handig ben ik er niet in. Bedankt voor de wijziging en het antwoord!

Pascale

En toch werkt het. Na twee nachten druk met de speen in de weer is onze dochter begonnen met doorslapen. Inmiddels slaapt ze tot een uur of zes/half zeven. Daarna mag ze weer drinken en bij ons liggen. 's Avonds krijgt ze nog steeds bv. Gisteravond wilde ze ineens niet meer drinken en heeft ze de hele nacht lekker geslapen. Eenmalig?
Het nadeel van een speen is natuurlijk wel dat je er af en toe uit moet. Heeft iemand tips hoe je dat op een baby vriendelijke manier afbouwd? Ik ben overigens bang dat die manier niet bestaat. Ze krijgt de speen alleen 's nachts.

Ik begrijp je heeelll errrgg goed!

Ik heb precies hetzelfde probleem misschien nog erger zelfs!

Ik heb een prachtige meisje van 10 maanden en ik geef nog STEEDS borstvoeding! Ik wil al heeeellll lang stoppen met borstvoeding alleen ze is gewend om eerst te drinken en dan pas in slaap te vallen.
Ze slaapt overdag heeeelll slecht. Ze slaapt om de 3 uur maar altijd voor maar een half uurtje (hooguit). Das echt zoooo vermoeiend! Ik heb nooit tijd voor mezelf!
Vanaf 21.00 slaapt ze altijd tot ongeveer 03.00 en dan word ze wakker. Mijn man haalt haar dan op en brengt haar dan naar mij. Dan gaat ze een beetje drinken en dan weer slapen. Na een paar uurtjes word ze WEER wakker en dus WEER drinken en slapen en dan na een paar uurtje WEER WAKKER…etc.

Agh, ik weet echt niet wat k moet doen! Heeft iemand een oplossing ???

Gewijzigd door - marianna op 11 Jul 2007 23:19:09

k ben toen shania 10 mnd was gaan afbouwen…
savonds tegen kwart voor 7 kreeg ze altijd nog bv en sochtends als ze wakker werd maar overdag haast tot niet meer ! bv voor het slapen gaan toen laten vallen en in dr pyama bij mama op de bank de tuitbeker leeg drinken, en dan was de beker leeg zei k ook we gaan nu lekker slapen shania… en dan liep k de trap op met haar , ondertussen en slaap liedje te zingen en dan legde k dr op bed ; kusje en slapen …
sochtends zat die bv er nog wel en die heb k een maand later laten vervallen en t ging allemaal goed… dus 3 weken voor dat ze een jaar toen werd was k al gestopt met bv…

Marianna, waarom wil je eigenlijk al heel lang stoppen? Je kunt toch ook proberen om s’nachts de bv weg te laten. Dat scheelt een heleboel in slaap uren en ook in je energie.

s’Avonds kun je, als je wilt, bv blijven geven voor het slapen gaan. Je moet ze alleen niet slapend in bed leggen. Ze moeten echt bewust voelen dat ze naar bed gaan om te slapen. En ja, ook hierbij zal dat de eerste keer wel eventjes huilen zijn. Niks aan, maar soms moet dat kennelijk bij baby’s.

Oh ja, die laatste voeding is natuurlijk…eenmalig geweest…,tja! Nog even geduld hebben.

Gewijzigd door - yannick op 12 Jul 2007 22:06:11

Hallo,

Wat ook kan helpen om je kindje bij het geven van BV door te laten slapen 's nachts is je laatste voeding afkolven en BV “uit het flesje” direkt geven. Zo heeft je kindje zeker genoeg gegeten en eten ze meestal ook meer omdat een flesje makkelijker drinkt. De juiste hoeveelheden (hoeveel bv een kindje normaal zou moeten drinken) kan je makkelijk opvragen bij vb kind en gezin. Ons dochtertje slaapt zo heerlijk door 's nachts, al vanaf ze 7 weken was. Ik geef door de dag gewoon de borst, dus er is hier geen sprake van “speen tepel” verwarring. Mijn zus doet het net zo met haar zoontje en ook daar geen problemen om van speen naar tepel te wisselen.

Groetjes,

Tamara

Joepie. Sinds 2/3 weken slaapt ze door. Dus geen voeding meer om 23.00 u. s’ochtends wordt ze tussen 06.00 u. en 06.30 u. wakker. Meestal omdatze dan gepoept heeft. Nou, daar kan ik mee leven. Het wordt vanzelf wel iets later!
Bedankt allemaal vor jullie reakties.