Nou dit is al mn 2e topic terwijl Amy morgen pas 3 week is Maar ik moet echt even weten of dit normaal is!
Amy is zoals jullie weten 10 dagen ‘te vroeg’ geboren. Sylvie was 1 week en 5 dagen ‘te laat’.
Sylvie was vanaf de 2e week al veel wakker overdag en lag al veel in de box enzo.
Amy is morgen 3 week en slaapt nog steeds van voeding tot voeding! Overdag EN 's nachts! Is dit normaal voor een te vroeg geboren baby dat ze zo lang overdag blijven slapen? Want wij zouden wel graag langere nachten willen hebben en die krijg je zodra ze overdag wat meer wakker zijn natuurlijk… En sowieso vind ik het zo ongezellig dat ik mijn meisje van morgen alweer 3 weekjes maar zo weinig zie!! Zo gaat de tijd echt aan je voorbij…
En dan met de borstvoeding… De eerste dagen ging het echt perfect. Er zat steeds 3 uur tussen en op een gegeven moment zelfs 4 uur overdag EN 's nachts! Maar dat bleef maar bij 1 dag en nacht helaas…
En nu op dit moment gaat het zo ontzettend rommelig!
Ik weet dat er zo vroeg nog geen regelmaat in hoeft te zitten en ik vind het ook niet erg dat we nog geen vast ritme hebben. Maar wat ik wel vervelend vind is dat Amy om de 2/3 dagen ineens een dag heeft dat ze na elke 2 uur eten wil. Ze is dan op geen enkele andere manier stil te krijgen, ze wil echt eten. Maar om de 2 uur is echt vaak en op het laatst erg vermoeiend… Ik weet dat er zoiets is als regeldagen en clusteren… Maar elke 2/3 dagen en dan de hele dag door???
Als ze zo’n dag heeft dat ze om de 2 uur wil eten dan neemt ze ook maar 1 borst ipv 2 en drinkt ze 10 minuutjes terwijl ze normaal een half uur drinkt en 2 borsten neemt… Wat ik ook probeer, ik krijg haar niet meer aan de 2e borst… Ik vind het zo gek en word er ook erg onzeker van en vooral erg moe!
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Gewijzigd door - goudvisje20 op 26 Oct 2011 12:06:18
Gewijzigd door - goudvisje20 op 28 Oct 2011 10:23:47
Gewijzigd door - goudvisje20 op 29 Oct 2011 12:09:18