Borstvoeding en onzekerheid


#1

Hoi ik ben sharon ik ben een kraamverzorgende in opleiding. Ik wil een scriptie houden over borstvoeding en onzekerheid. Ik hoop hierdoor ook dingen van personlijke ervaring van de ouders in mijn scriptie te verwerken.  Heb je andere oorzaken voor de onzekerheid of heb je het zelf mee gemaakt, ik heb een bericht geplaats op het forum geef daar dan even antwoord. want kan er veel aan hebben. bedankt!

ik was vanaf het eerste begin al onzeker
k werd pas in de kraamweek onzeker
onzekerheid kwam omdat ik me afvroeg of wel genoeg melk had 
onzekerheid kwam doordat ik me afvroeg of ze wel genoeg binnen kreeg

#2

hey heb borstvoeding gegeven 5 weken maar omdat me tepels kapot waren

had kloven en sneetjes vandaar ben ik gestopt

maar was beetje onzeker of ze wel genoeg binnen zou krijgen en hoe ik het na de bevalling allemaal ging doen maar is allemaal vanzelf goed geggaan

ben een moeder van 23 van dylana 2 maanden gr mariska


#3

Hoi,

Ik was 34 en had al veel verhalen gehoort over het geven van borstvoeding, Hoe mooi het is en hoe goed het is voor je kindje. Zeker als het ging om de kans op allegieen te voorkomen. Ik was er dus zeker van dat ik borstvoeding ging geven ook daar ik zelf astma heb en bij mijn man de aanleg ervoor in de familie zat. Daarbij heb ik zoals veel astma patienten voedselallergieen. Dus vond ik dat de baby een goede start moest hebben. ]

Het begon al in het ziekenhuis het was druk mijn meisje wilde of kon mijn tepel niet goed pakken doordat het druk was werd ik pas 2 uur later geholpen met het goed aanleggen. Thuis ging het niet veel beter algauw ontsonden er kloven. en dat deed zeer zo zeer dat ik midden in de nacht mijn meisje bijna niet durfde te voeden. Maar door een goede kraamhulp en verloskundige werden mijn kloven met zalf behandeld en leerde ik hoe ik mijn meisje anders kon aanleggen en en daardoor anders de tepel kon laten vast pakken. Ook raade ze me aan om een voeding te kolven zodat de tepels ontlast werden. Het was even doorbijten de eerste dagen daarna ook omdat ik onzeker was geworden. Je vroeg je toch af gaan de kloven weg word het erger doet het geen pijn. Pakt ze wel goed drink ze door het anders aanleggen beter en genoeg.  

Wat mij ontzettend goed heeft gedaan is dat de kraamhulp en de veloskundige doorvroegen en het niet schoven op vermoeidheid en kraamtranen. Kijk goed naar de moeder tijdens het voeden laat haar niet na een tijdje alleen pijn verbijt je soms de eerste minuten wees er zeker van dat ze zich goed voelt bij het geven van borstvoeding haal er desnoods een lactatiedeskundige bij.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. lon