Hoi Bieb,
Wat jammer dat je zo snel al gedeeltelijk af wilt gaan bouwen, maar je zult er inderdaad wel heel lang en goed overnagedacht hebben. Dus gewoon doen wat je gevoel je nu zegt.
Hou er rekening mee, dat als je eenmaal af begint te bouwen het ook te snel kan gaan en je niet eens die ochtend- en avondvoeding overhoudt. En dat zou een grote teleurstelling kunnen zijn als je daarop gerekend had om die voedingen te kunnen blijven doen.
Ik heb allebei mijn dametjes een half jaar volledige borstvoeding gegeven en toen ik af wilde bouwen naar alleen ochtend- en avondvoeding gaf mijn lichaam er volledig de brui aan. Zodra ik 1 borstvoeding over ging zetten naar flesvoeding, liep de rest van de voedingen heel snel terug. Ik heb niet eens stuwingen gehad bij het afbouwen. Kon er zelfs na de ochtendvoeding (nou, en dan zitten je borsten toch aardig vol) zo nog 100ml. Nutrilon achteraan gooien.
Duidelijk dus dat mijn lichaam het echt helemaal opgaf. Het was blijkbaar alles of niets.
Ik kan je dus helaas geen andere positievere ervaringen laten weten, maar ik wilde in elk geval laten weten dat je er rekening mee moet houden dat de mogelijkheid bestaat dat je zelfs die ochtend- en avondvoeding niet eens meer kunt blijven doen omdat de melkproduktie te snel achteruit kan lopen.
Ik hoop heel erg dat het jou wel gegund is, want het blijven hele gezellige momenten met je kleine mop.
Veel succes met het afbouwen en hou ons op de hoogte hoe het verloopt.
Groetekes, Sje (mama van Marleen en Ilse)