Hallo,
Weet eigenlijk niet waar ik het kwijt moet…dus dan maar hier.
Ik zit erg te twijfelen wat ik straks moet gaan doen.
Na de geboorte van onze dochter wilde ik borstvoeding gaan geven. Na de bevalling is ze aangelegd en pakte ze mijn tepel goed.
Alleen de dag erna wilde ze er niks meer van weten. Elke keer als ze die gekke tepel zag was het complete paniek. Huilen! Helemaal in een hoepel gaan liggen. Gewoon echt niet willen. Uiteindelijk zijn we na een dag proberen op aanraden van de verloskundige gestopt en hebben we haar een fles gegeven. Ze was ook bijna 25% afgevallen. Deze fles had ze in een keer leeg!
De verloskundige stelde voor om 1 dag niet aan te leggen. Wel te kolven om het goed op gang te brengen. Elke keer als ze een fles had gehad dan moest ik onze meid wel op mijn blote borst leggen. Zodat als ze wilde nog mijn tepel kon pakken.
Maar weer elke keer helemaal in paniek. Mijn verloskundige en kraamhulp hadden dit in al die jaren nog maar 1 a 2 keer meegemaakt dat een baby tepelvrees had.
Ik heb haar daarna niet langer de tepel aangeboden en helemaal overgegaan op fles en kolfvoeding. Kind blij, mama een beetje teleurgesteld.
Maar goed. Nu is baby twee in aantocht en toch ga ik twijfelen wat ik moet gaan doen. Het hoeft helemaal niet zo te zijn dan dit kindje ook bang is voor mijn tepels maar heb ik zelf wel genoeg zelfvertrouwen om het weer te proberen.
Vind het gewoon erg lastig. Ben nu wel snel geneigd om te zeggen pak de fles maar. Dan hoef ik ook die borstvoeding op gang te brengen. Maar ja echt veel zelfvertrouwen heb ik met de eerste niet door gekregen.
Zijn er meer mama’s waarvan hun kindje niet aan het borst wilden.