Boos, Boos en nog eens Boos!

Zucht!

Wat een drama is het hier de laatste tijd zeg!

Wanneer ik ‘nee’ zeg wordt meneer woest!
Hij kijkt me dan strak aan en ‘praat’ heel boos om vervolgens met zijn handen in de lucht huilend en gillend weg te lopen.
Ik negeer hem meestal of lach hem een beetje uit zo van…oooh neeeeee Thoby zo erg is het niet hihi.

Soms wordt hij zo ontzettend boos dat hij zichzelf helemaal overstuur maakt en uiteindelijk brult alsof hij net kei hard is gevallen. Moet ik hem dan nog steeds negeren? Hij is dan zo verschrikkelijk overstuur…maar ja…om niks dus eigenlijk.

Gaat dit over of zou hij zo’n driftkikker zijn/worden???

En…hoe gaat jullie hiermee om? Negeren en blijven negeren ook al gaan hij echt door het lint??

Groetjessss M

Hahaha, ik heb er laast een topic over geopend. Over mijn Eva de dramaqueen! Héél herkenbaar! Je zou die eens op kunnen zoeken, is iets van twee/drie weken geleden en heet geloof ik ‘gefrusteerd’ ofzo. Dan lees je ook dat veel mama’s het herkennen! Het is echt de leeftijd, het uit willen testen. Eva is er ook goed in. Daarstraks wilde ze per sé de crackers uit de verpakking halen, waarop ik ze afpakte en wegzette. KRIJSEN, dikke tranen biggelden over haar wangen. Ze was zooooo kwaad. Ik pakte ze gewoon af en liet haar in haar sop gaar koken. NIET aan toegeven, want dan is het einde zoek. Nu weet ik niet hoe erg Toby door het lint gaat (haha, dat klinkt stiekum wel grappig, een dreumes die door het lint gaat!) en of hij dan ook met dingen gaat gooien ofzo? Eva doet dat niet, zij werpt zich alleen op de grond en gaat huilen. En ze wordt tomaatrood. Bij haar werkt negeren op zich goed, ze kiest eieren voor haar geld en gaat ergens anders heen en de bui waait over. Straf geven ofzo doen wij nog niet, want op de gang gaat ze vrolijk verder met vervelen en ze vindt dat alleen maar leuk. Misschien kun je weleens proberen om hem in de kinderstoel te zetten, met zijn gezicht naar de muur? Om af te koelen? Dat doet een mama hier, weet niet meer wie en dat leek me ook wel goed helpen zonder dat je echt kwaad wordt. Toby weet dan wel dat hij in moet binden. Succes met je driftkikker, op de foto zit hij er zo voorbeeldig bij met zijn strikje om. Maar ja, als je naar Eva kijkt denk je ook dat zij heel lief is, terwijl ze ook een draakje kan zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Oh zo herkenbaar. Hier ook zo’n dame die boos terug praat en dan mag ik ook niet meer naar haar kijken daarna. Ze gaat dan niet gillen maar loopt in zichzelf te mopperen. Alleen in de tram als ze niet op schoot mag omdat ze zich niet kan gedragen wordt er heel hard gehuilt en als ze genegeerd wordt dan zucht ze diep en gaat ze weer zitten mopperen in zichzelf.

Groetjes,

Michèle

Hier nog zo’n driftkikker bij tijd en wijle. Dikke tranen als iets niet mag, helemaal overstuur en boos. We negeren het, want anders krijgt 'ie er aandacht mee. Het zal heus uiteindelijk beter worden, het hoort er nu gewoon bij en ze kunnen als ze ouder worden steeds beter met die frustraties omgaan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier heel herkenbaar. Dani kan ook zo kwaad worden als hij iets niet mag of wanneer iets niet lukt. Wat bij Dani op dit moment nog weleens helpt (als hij nog niet helemaal overstuur is) om goed uit te leggen wat ik ga doen. Blijkbaar begrijpt hij toch al een hele hoop en dan weet hij iets beter waar hij aan toe is.
Verder hier ook gewoon negeren als hij echt in zo’n driftbui zit…vaak is het na een paar minuten ( kan wel 5- 10 minuten zijn hoor) over en gaat hij gewoon weer spelen. Als het naar mijn idee te lang duurt dan help ik hem een beetje door bij hem in de buurt bijvoorbeeld te gaan spelen"(dan wordt hij vaak wel een beetje nieuwschierig) of ik pak hem op een gegeven moment op en zeg dan "nu is het klaar ( op een normale manier, dus niet boos) en dan ga ik met hem spelen ofzo. Dit is geen beloning voor het huilen, maar wel om hem weer een beetje terug op aarde te brengen zeg maar, haha

Bij Dani is het op dit moment wel echt een ellende met verschonen…hij schreeuwt dan echt moord en brand…jeetje mina…hoop dat dat wel binnenkort een keer overgaat!

hmm ja dat klinkt inderdaad wel heftig,
rico heeft dat nooit op die manier gehad.
als rico boos is dan huilt ie gewoon heel drammerig, maar daarna oftewel met afleiding of met negeren is het zo over en hij moppert ook niet verder dan…
maar is een fase zoiezo.
sprongetje waarschijnlijk, want voor de peuterpubertijd denk ik dat het nog te vroeg is

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hij slaapt nu…wat zijn ze lief als ze slapen he??

Hij is niet alleen maar boos hoor…maar de laatste dagen is het wel heeeeeel vaak! haha! Ik een filmpje van 1 van zijn ‘mildere woede aanvallen’ op youtube staan…jullie zouden eens moeten kijken voor de grap! Je lacht je scheel en waarschijnlijk ERG herkenbaar voor jullie! hihi!

http://www.youtube.com/watch?v=vpP8h44JTjs

Groetjessss

Erg grappig idd Mooi mannetje…

Dit is overigens nog niets vergeleken met een boze bui van Dani…

Hihi nee zoals ik al zei was dit een mildere versie.
Normaal gooit hij zijn speeltjes op de grond en rent hij gillend weg! haha!

Die jeugd van tegenwoordig!

Groetjesss

Ik sluit me aan bij de rest, gewoon negeren. En ik zet soms de mijne dan even in zijn park/box,
daar kan hij al zeker niets mis doen in zo een woeste bui.
Ze kunnen je dan zo echt aankijken van "allé mama, waarom reageer je nu niet?"
Maar meestal is het zo weer over.
En hem afleiden helpt ook soms, dan doe ik zo van "hoor eens, ik hoor percies de brandweerwagen"
ofzoiets toch

Voor de rest lijkt hij mij een schattig kereltje!

Groeten
Tanja

Mama van Diego 19 maanden

haha, ik zie nu wat je bedoeld, maar vind het eerlijk gezegt dan toch wel meevallen, neem mijn eerdere woorden terug,
ik vind het wel ontzettend grappig hoe hij boos tegen je zit te praten, of in ieder geval wat duidelijk probeerd te maken, en dan boos 2x op de tafel slaan, geweldig hahaha.
en dat kiekeboe! spelletje was echt fantastisch om te zien,
als ik zo naar m kijk is ie al verder dan rico en die is al 16 mnd!
die dingen doet rico niet op die manier,
wel kiekeboe met de gordijnen, maar niet er echt achter gaan staan.
die gaat op de bank de gordijnen open doen en dicht en open. en dat is voor hem kiekeboe!

wat een leuk kereltje!
idd soms dat gedrag gewoon negeren, maar niet elke situatie is hetzelfde…
soms kun je het negeren maar natuurlijk niet altijd.
als ze echt te ver gaan mag je ze ook best eerst streng toespreken en daarna pas negeren of wegzetten…
succes

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja met sommige dingen is hij snel en andere dingen doet hij lekker rustig aan. Hij heeft ooit 1 keer mama gezegd en daarna nooit meer…hij zegt niks alleen DADADA. Hoort er een beetje bij denk ik.

Dit filmpje valt inderdaad wel mee…hier was hij gewoon sjaggie! haha!

Soms kan hij echt heeeeeel boos worden maar dat heb ik niet op film staan.
Ik besef me ook wel dat het er een beetje bijhoort maar het is soms zo lastig om er goed mee om te gaan vind ik.

Groetjes mz

Oh zo herkenbaar dat filmpje. Dat ‘schelden’ als ze alleen al nee horen. Hier ook zo een. En als ze dan klaar is en ik kijk naar der dan duwt ze me gezicht weg. Ha ha ha ik zeg altijd dat ze dat maar tegen de kindjes op de creche moet doen en niet tegen mij. Als ik haar even laat gaan is het zo weer over en komt ze inderdaad ook knuffelen.

Groetjes,

Michèle

Haha!!
Heel herkenbaar veel dingen!!
Die high 5, dat doen wij ook altijd
En het mopperen, dat doet Seth ook heel erg, vooral als hij moe is, lastvan zijn tanden heeft of sjaggo is ofzo.
Ik negeer het inderdaad, of leidt hem af.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wil ik het filmpje zien, is 'ie weg…Jammer hoor!

Ik heb de high five, die blijkbaar te zien is in het filmpje, dus niet gezien. Maar wij doen 'm ook, Eva vindt het geweldig. High five! En dan doet ze echt haar handje zo open, van COME ON!

Groetjes Rainbow, trotse mama