Bont en blauw

hoi dames, ik heb een vraagje, wat kan ik het beste doen als pippy zich weer eens te pletter valt…?
eergisteren stond ze op een autootje wat wegreed verloor haar evenwicht en klatste met haar wang tegen het tuinmeubel… kei hard… heel dr wang blauw, krijsuhh… (ja logisch) dus ik heb een handdoek koud water erop en op haar wangetjes ( waar ik overigens voor moest knokken want dat vond ze helemaal niet tof ! ) en gisterenavond weer over een blokkie zo met haar kop op de stoeptegels… nu hoorde ik de buurvrouw roepen , ijs erop… maar de andere buurvrouw, nee dan kan de bult naar binnenslaan, wat is nu wijsheid ??? zelf deed ik dus die handdoek… beetje verkoeling, en daarna heb ik er vsm opgesmeerd, voor de blauwe plekke, lijkt wel of ze heb legge knokken man ! ik vond het zo zielig, maar ja krijgt altijd wat verwarrend advies,dus vroeg me af wat jullie doen met jullie kleine stuntsmurfen ! ??

Ik koel hier eerst het plekkie met een koud washandje en daarna smeer ik idd ook dat spul van VSM.
Met ijskoelen wil ze niet. Dan gaat ze nog harder gillen.

Inderdaad even koelen ( als je ijs doet, dan altijd met een handdoek ertussen ivm "verbrand"gevaar ( kan door ijs!). Ik doe meestal gewoon koud water op een washand of handdoek en hou dat er tegenaan. Een bult die naar binnen kan slaan… daar heb ik nog nooit vangehoord hoor!
En ik heb vallen en stoten zalf van VSM voor kinderen. Gaat er hier ook heeel hard doorheen

Zie net dat we allemaal tegelijkertijd hetzelfde zeggen

nee ja ik ook ook nie hoor, van naar binnenslaande bulten,maar ja we zaten gisteren hier met zijn alle voor de deur (volksbuurt)en dan krijg je meteen alle adviezen, achter je aangeroepen, super fijn hoor, maar af en toe denk ik dan, wat is het nou ?mijn man heeft een pizzatje uit de vriezer er tegen aangehouden…dat hielp wel… en een klauterkind, lijkt wel een aapje, gisteren klom ze dus ook uit de kinderstoel… nou ik schrok me een hoedje, en was heel boos, eerste keer dat ik echt te keer ging tegenhaar, waardoor zij zich weer een hoedje schrok van mij en kei hard moest krijsuh… hahaha (heb wel sorrie gezegt hoor ) maar die probeerd zelfs uit de box te klimmen, stapelt gewoon al haar spullen op in het hoekkie en dan gaat ze erop staan…ongelofelijk, lijkt wel of er peper in dr kont zit !!
ja dr benen zijn ook 1 grote spikkelbende, overal plekkies, is ze weer ergens op geklatst, of tegenaan gelopen !! zal hier dan maar ff standaard een washandje neer gaan legge,want het is meer dan 10 keer raak hier per dag !

het kan wel dat een bult naar binnen slaat! of dat door ijs gebeurd weet ik niet maar het kan dus wel.
ik zou gewoon een heel koude doek ertegen aan houden. geen ijs dat doet veelste zeer.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik sluit me aan bij de rest van het medisch personeel…

Koelen met water op een doek en daarna vallen en stoten zalf van VSM (arnica). Als het echt hard op het hoofd is, in de gaten houden of ze alert is en in geval van twijfel snacht regelmatig wakker maken. (hersenschuddinggevaar)

Nora is laatst van een meter of 2 naar beneden gedonderd van een speeltoestel waar ze heel de middag zonder problemen op speelde. Maar opeens was ze te moe ofzo en greep ze mis toen ze het trappetje op ging, zo achterover, gelukkig op het gras! Ik schrok me he le maal naar! Toen ook voor de zekerheid gewekt snachts, maar ze had nergens last van. Komt gelukkig niet meer zoveel voor, maar dat verhaal van dat autootje komt me bekend voor. En als staan erop goed gaat zonder dat ie wegrijdt, is springen de volgende stap! En dan knal je net zo hard weer op de grond hoor!

Succes met je klimkampioen!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

whahah ja ze kijken ook nergens naar he, doorlopen terwijl je net nie meer onder de tafel doorkan… overal op klimmen ookal ist veel te groot voor je, doorlopen als er een puzzel op de grond ligt… splagaat …bam ! ongelofelijk, het zijn wel stootkussens, blij dat ze die pamper aan heeft, anders kon ze nie eens meer zitten…

ja pippy keek me net ook vragend aan waarom ze ineens weer vast moet in de kinderstoel… nou heb ik maar ff uitgelegt, dat als je eruit klimt da heel gevaarlijk is, en omdat ze dat doet moet ze vast, het was ff verzet…maar goed ! levensgevaarlijk !!!

ja die box laat ik toch nog ff staan, af en toe haar ff in een afgesloten omgeving neer kunnen zetten vind ik wel lekker hoor, dan weet ik zeker dat ze nergens heen kan … tenminste op de klim en klauter pogingen na dan ! maar het speelgoedje wat ze als opstappie gebruikt, heb ik eruit gehaald… zo en nu gaat mama ff op de bank, want kind legt te snurken !

Heb geen tips, Senne loopt nog niet

Hoop dat ze snel wat rustiger wordt…

Groetjes van Sascha en Senne

Boter op de plek smeren zorgt er ook voor er geen bult opkomt. Heb de tip een keer van mijn schoonmoeder gekregen. Ze werkt zelf in een drogist.
Hier wel een kind die ook veeeeeeeeeeeeeeeeel valt pff soms…

‘Ze klatste met haar kop op de stenen’, ‘Ze had legge knokken’. Jij omschrijft altijd alles héél duidelijk Sugars, je ziet het bijna gebeuren! En dat je man een pizzaatje op haar wang had gelegd, da’s ook een giller! Hoe kom je erop? Wel slim!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zat me net te bedenken dat Pipi haar naam wel eer aan doet: Pipi Langkous is ook nergens bang voor en klimt ook overal op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

hahahaha ja ik weet het … ze heeft duidelijk de goede naam gekregen hahaha, had het nie beter kunnen uitkiezen…
nou gisteren ging madam weer op haar plaat, we hadden weer wa nieuws… ze wilde perse, zo’n loopstokkie maar die stond achter de wasmand naast haar box (ff uitleg, wij hebben een wasmand in de woonkamer, want mijn man is van de neergooi ikke ook, dus nu kan het beneden netjes in de wasmand… ) maar goed, haar kitty wagentje stond in de weg, nou dan word het dus klauteren in dat kittywagentje…stokkie trekken, en je voelt hem al aankomen, kitty wagentje rijdt achteruit… en serieus ik sta ernaast, (en je bent gewoon te laat) dus ze wil die spijl van de box vastpakken maar grijpt mis… wappa… schram op dr kop !!! ongelogfelijk, doe toch normaal kind ! alles word als klimobject gebruikt…

hahaha en die pizza op dr kop, ja mijn moeder was vroeger nog doller, wij hadden altijd een slagersmes in de koelkast legge (vraag me nie waarom) maar goed, jaar of 3 en ik ging op me pan, legt zij dat mes op die bult, … hahahahahaha gille…want ik was kei bang voor da mes natuurlijk,maar ja koud was het zeker… da’s koud staal, vandaar dat mijn man het eerste greep wat hij zag in de vriezer, een minipizza hahahhaa

ja ik spartelde blijkbaar nooit zo hard , als ik me pijn had gedaan… ik vond de pizza ook een beter plan !

Nee, je durfde niet te spartelen omdat je bang was dat dat mes je dan zou snijden

Maar euh…over koelen…koelen is prettig en verzacht. Maar die arnica zalf mag achterwege gelaten worden. Dit heb ik van een ambulancezuster te horen gekregen. Wij hier zijn nog al van de zalfjes smeren en maar hopen dat het niet blauw wordt, want wat moet de buurt dan wel niet denken??? Die zuster vertelde dat we het lichaam ook de kans moeten geven om zijn werk te doen. Die bult komt er niet voor niets en het lichaam kan daar goed mee overweg. Heb die tip ter harte genomen en ik moet zeggen dat het hier goed gaat met een koude handdoek Als ik op iedere blauwe plek arnica zou moeten smeren zou ik wel even zoet zijn. En ik moet zeggen dat ik die blauwe plekken ook wel fijn vind, dan weet ik tenminste waarom hij au zegt als hij zijn blauwe plek stoot

Nog over het koelen: koelen met ijs is meer voor echte kneuzingen (ook weer van die zuster gehoord) maar pas op bij kleintjes voor onderkoeling. En…doe het ijs nooit rechtstreeks op de blessure maar eerst in een washandje of theedoek. Dan voelt het ook gelijk een stuk minder koud aan en voorkom je bevriezing van het ijs aan het lichaam.

Met vallen en opstaan worden ze groot! (ze mankeert niets aan haar ogen of oren (evenwicht?))

hey freubeltje, welnee joh, da kind is gewoon lomp ! zit in haar genen!

ja ik ben dus niet zo van de smeersels… bedoel die dingen gaan altijd wel over…alleen alst echt noodzakelijk is , en ja wat de buren vinden, da ken me nooit zo veel schelen, bovendien springen onze buren over de schutting als ze haar horen,dus dat ze viel was al bekend hahahaha die hebben zelf een kleindochter 9 maanden ouder, dus die zijn wel wa valpartijen gewend…

nee dat ijs er zo op doen, geloof me dat lukt ook niet, vandaar de pizza oplossing hihihihihi