Bonken met z'n hoofd

Hoi,

Mijn zoontje komt de laatste tijd heel moeilijk in slaap maar als ie slaapt dan doet ie dat gelukkig weer goed

maar nu heb een vraagje als ik hem in bed leg dan kruipt ie omhoog en gaat met zijn hoofd tegen zijn bed aan bonken (al een paar weken)… Het lijkt mij dat dat pijn doet en na 10 min begint ie ook te huilen maar heeft iemand een idee hoe ik dit kan afleren… want volgend mij is oo niet echt goed voor zijn hoofdje…

doet hij dit op handern en knieeen

nee hij ligt gewoon op zijn buik… en heeft meestal ook zijn ogen dicht…

mijn zoon doet het op hande en knieen geen zorgen om maken hoor
gaat vanzelf over het geeft de kinderen een veilig geveol als ze dit doen

Hoi peetje,
Nina doet dat ook dat bonken. Soms zo hard dat ik schrik en opsta uit bed om te gaat kijken. Maar ze slaapt gewoon door. Soms huilt ze in haar slaap als ze dat doet. Ik probeer haar dan zoveel mogelijk maar terug te leggen naar onder. Weet ook niet wat ik er anders aan kan doen. Volgens mij is dat moeilijk af te leren.groetjes chantal

Chantal

mijn oudste heeft het ook gedaan het gaat een keertje over kan wel tot 6 jaar duren of eerder

Hey hey

Jens heeft 't ook altijd al gedaan, en doet 't nog. Hij is een buikslaper en worstelt zich omhoog en komt dan met z’n hoofd tegen 't hoofdeind om er vervolgens tegen aan te bonken.
't Valt me overigens wel op dat hij dit vaker doet als hij een onrustige, drukke dag achter de rug heeft met veel en allemaal nieuwe indrukken. Als hij een rustige dag heeft gehad is 't aanzienlijk minder.
Er zijn in Duitsland, hier in NL niet, soort van hoofdbeschermers te koop. Die knoop je vast om 't hoofdeind, 't is eigenlijk een soort van dun kussen met lintjes om 't vast te maken. Hier in NL wordt 't niet verkocht omdat 't niet strookt met het Veilig Slapen van www.veiligslapen.nl . Sja, en dan vraag ik me af… waarom wel in Duitsland… hét land wat voorop loopt in de EU qua veiligheidseisen… Maar goed, ieder voor zich. Ik heb zo’n ding niet, ik had er eentje zelf willen maken, maar ondertussen slaapt deze onderdeur al een stuk rustiger dan voorheen.

Mama van Jens 27-12-2006

hoofdbeschermers zeker niet gebruiken mag in het ledikantje van
babies ook niet levens gevaaarlijk

het gaat vanzelf een keertje over hoor

Dat bedoel ik.

Mama van Jens 27-12-2006

Gewijzigd door - Marlala op 07 Jul 2008 14:28:41