Bonken met hoofdje in bed

Vraagje…
Minke bonkt sinds kort met haar hoofdje in haar slaap. Dit doet ze heel hard want wij horen het op zolder in onze slaapkamer terwijl Minke op de eerste verdieping slaapt! Haar vader en ik vinden het zielig want je denkt toch: dit doet toch zeer?! Maar het lijkt zo dat ze er geen last van heeft. Ze slaapt als altijd heel goed alleen… waarom zou ze dat doen… zou het het verwerken van de dag zijn?? ( Overdag doet ze het bijna niet, het is echt 's avonds/ 's nachts). Ze wordt er ook niet wakker van ofzo. Op zich is het ook geen echt probleem, alleen is het nieuw voor ons en ben ik benieuwd of iemand dit herkent?

groetjes!

Lilypie
Lilypie

Dani doet ook zoiets. Als hij gaat slapen rolt hij op zijn buik en dan gaat hij met zijn hoofdje op en neer op het matras. Dus omhoog en dan weer omlaag. Hij doet zichezelf dus geen pijn ofzo, maar vond het ook al een beetje gek.
Ik denk dat dit voor hem een soort manier is om in slaap te vallen. Dit zal Minke misschien ook wel hebben.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Morgan doet het ook, bij het in slaap vallen, maar ook als ze boos is. Ik schijn als kind mijn hoofd tegen stenen muren gebonkt te hebben als ik boos was. Mijn ma heeft toen in paniek de ha gebeld en die zei als het pijn doet stopt ze er wel mee, Met dat in mijn achterhoofd laat ik Morgan ook maar bonken.

Groetjes,

Michèle

Aha ik heb dus niet de enige “bonkerd”! Ja idd als het pijn zou doen, deden ze het vast niet… Hm daar troost ik me dan maar mee

Lilypie
Lilypie

Ze doen het om de dag te verwerken, om in slaap te komen, of omdat er spanning is.
Jens heeft het ook gedaan (sinds hij kon kruipen, dus 9mnd ofzo). Toen hij over ging naar een groot bed (met 2jr), was 't zomaar over!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Mijn zusje deed dat vroeger ook. Het leek ons dat ze het deed om in slaap te komen. Ze zat op haar knietjes, hoofd opzij op het matras en schoof zo van voor naar achteren waardoor ze steeds tegen het hoofdeinde bonkte. Dit deed zo zo hard en net zo lang tot ze tegen de verwarmingsbuis stond met haar bed, en dan maakte het een nog harder geluid. na ongeveer 5 minuten tegen de verwarming bonken sliep ze. Als we het bedje heeel ver van de verwarmingsbuis afzetten bleef ze uren doorgaan. het was dus echt om in slaap te komen met dat eentonige geluid van die buizen er bij… Er zat ook een rare plek daar op haar hoofd, want het heeft meer dan een jaar geduurd!

Lilypie

Lilypie