Bonken met het hoofd tegen de grond

Hoi allemaal,
Sinds 3 dagen doet Nina als ze haar zin niet krijgt en boos wordt met haar hoofd tegen de grond bonken. (gelukkig heb ik geen stenen vloer meer) Is dit nu een fase dat hoofdbonken? Ik negeer het maar want als ik gewoon bij haar wegloop dan dan stopt ze ermee. Denk dat het een een geval is van negatieve aandacht trekken en dat ik dat niet moet belonen door aandacht te geven. Hoop niet dat als ze dat bij andere mensen thuis doet dat ze dan denken dat ze niet goed bij haar hoofd is…Welke moeders hier hebben hier ook ervaring mee? Hebben jullie nog meer tips om dit hoofdbonken te voorkomen. Het lijkt me niet echt goed voor haar voorhoofd.groetjes chantal

Chantal

hoi hoi,
charissa heeft nooit metder hoofd gebonkt maar heeft wel een fase gehad door zichzelf te bijten en slaan. Ook als ze haar zin niet kreeg denk dat het wel een fase is dus.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

hoi chantal,

Lieke is ook erg neutelig sinds een week of zo!
Niks is goed en leuk. Gooit dan haar speelgoed weg en begint te krijssen en houdt niet meer op. En om een onbenullig ding kan ze huilen.
Bonken doet ze niet maar krijssen gewoon niet mooi meer.
En gewoon als ze haar zinnetje niet krijgt wel gaat ze op de grond liggen en haalt zichzelf helemaal over de rooie!!
Dat bonken hoor ik wel meer hoor, gewoon negeren!

echt meiden he

groetjes Gytha

Hoi,

Kan je gerust stellen hoofdbonken komt heel veel voor. Alleen de meeste moeders ouders vinden het “beschamend” en denken dat het niet normaal is en dat andere denken dat ze niet goed zijn in de opvoeding.
Wat je doet is uitstekend negeren, het is inderdaad een vorm van aandacht trekken op een negatieve manier. Netzo als kindjes die zolang huilen en krijsen totdat ze gaan overgeven of achter in de auto gewoon doodleuk de vinger in de keel steken en overgeven.
Onze dochter heeft het ook een tijdje gehad meen een maand toen was de lol eraf. Zolang ze niet gaan huilen van de pijn is er niets aan de hand. En is dat wel het geval gewoon met zon min mogelijk aandacht handelen. dus een koude doek op de pijnelijke plek leggen en even wat anica erop en klaar. En gewoon verder gaan met wat je aan het doen was. Ook niet zeggen eigen schuld dikke bult of iets in die trant. Het liefst je kind het zelf de doek tegen de pijnelijke plek houden en zelf iets anders gaan doen.
Kortom negeren en bij pijn net doen alof er niets aan de hand is.

Ze weten zelf heel goed hoever ze kunnen gaan.
wij hadden wel een stenen vloer en ze doen het ook bij anderen zelf als ze het echt willen in de winkel. Meestal liet ik er even begaan en dan raapte ik er op en zette er doodleuk in de wagen en liep gewoon verder.

groetjes

lon106

Hoi allemaal,
Fijn om te horen dan Nina niet 1 van de weinige is die dat doet. Is wel een geruststelling lon!Ik hoop dat die rare fase snel weer over gaat!Ik blijf het maar negeren is schijnbaar de enige oplossing. Ze huilt ook net als lieke als ze haar zin niet krijgt. Wil ze bijvoorbeeld de beker en dan pak ik per ongeluk het verkeerde het koekje bijvoorbeeld dat is het gillen. Als twee dingen naast elkaar liggen/staan is het soms moeilijk te zien wat ze nu wil hebben als ze die kant op wijst. Zeg wel steeds alsublieft als ik haar wat geef en als ze het niet netjes aanpakt geef ik het haar niet want ze wil me echt alles alles uit mijn handen trekken en als ik dat doe wordt ze nog bozer. Ook als ze boos is smijt ze alles wat op haar tafeltje ligt op de grond zoals de beker, speelgoed enz.Vindt het best moeilijk om hier mee om te gaan en niet leuk. Hoop echt dat deze fase gauw voorbij is. Ik blijf doorgaan met het negeren van deze negatieve aandacht en consuquent zijn. Ik vind het wel soms moeilijk. groetjes chantal

Chantal

ooooooooo chantal, ik lees gewoon mijn verhaal!!
Lieke doet echt precies hetzelfde. Net lag er een madarijntje en haar beker op tafel, die die zei ze dus ik geef de beker. Krijssen want ze moest het madarijntje hebben!!!
Echt zo fel he. Ook als ze ergens niet aan mag zitten zeg ik NEE en zet haar daarbij weg, nou weer bal krijssen en zo de hele dag!
Als ik ze op de grond zet huilen want madam wil lopen, en kan nog niet zelf gaan staan.
Ook heel vuil kijken en alles van tafel smijten als ze het beu is.
Ook met speelgoed, als ik dat zie pak ik het speelgoed af, vindt niet dat ze daarmee mag gooien of slaan.
Verder negeer ik het ook , maar valt echt niet mee.
En het andere moment komt ze aan gewandeld en komt ze knuffelen en kusjes geven! Duidelijk sprongetje bij Lieke. En alles is leuk behalve speelgoed!

Je leest het al lijkt jullie Nina wel hahaha
Ik ben ook blij als deze fase over is, hier zit er al een week op maar wordt het een beetje zat!

groetjes GYtha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 29 Jul 2008 15:26:25

We moeten deze fase nog even volhouden gytha! Maar we slepen ons wel erdoorheen! Vandaag hing Nina letterlijk aan mijn been!!!Veel overeenkomsten hebben onze dochters in deze fase. Zullen we ze bij elkaar zetten kunnen ze elkaar vervelen. hahaha grapje

Chantal

ja hahaha hebben wij er even geen last van hihihiihihii
Moet zeggen sinds 2 dagen is ze weer in haar nopjes. Gewoon ontzettend lief en eindelijk weer vrolijk!
Gaat in eens smorgen’s niet meer slapen alleen smiddag’s en gaat super!
Hopelijk blijft het zo gaan> Eindelijk weer gezelligheid in huis.
Ze heeft nu wel het slaan uitgevonden en heb haar hiervoor gestraft en blijkbaar heeft ze het door!
Als ik zeg denk eraan he en uh als ze wil meppen trekt ze een pruillipje en houdt ze op.

Die meiden toch ook he??

gr gytha

Hoi gytha,
Misschien een stomme vraag. Maar hoe straf jij Lieke dan? Zet je haar dan in de hoek of op de gang? Ik heb Nina eigenlijk nog nooit echt gestraft werkt dit nu al op deze leeftijd? Begrijpt Lieke er echt al wat van wanneer je haar straft? Heb laatst een discussie met mijn vriend gehad. Hij zegt dat Nina het toch niet zou snappen als ze straf krijgt om haar op de gang te zetten een minuut. Volgens de boekjes zou het wel moeten werken zoals een kind van 1 jaar 1 minuut op de gang. Ik wil het wanneer ze weer eens stout is gaan uitproberen. En als ze dan daarna weer verder zou gaan spelen haar uitbundig belonen om dat positieve gedrag te stimuleren. Vandaag in de Hornbach kreeg ze me toch even een drift bui! Zag een hoop mensen afkeurend knikken naar ons. Schaamde me kapot. Was de eerste driftbui in een winkel. We zijn van elende maaar naar huis gegaan. Slaan heeft ze gelukkig nog niet gedaan naar mij of mijn partner. Ben blij voor je dat het al weer wat gezelliger is bij jullie en Lieke weer in haar nopjes is. groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 02 Aug 2008 14:44:08

oe ja die driftbuien hier ook hoor!
Vreselijk ik heb het in een restaurant gehad we hadden het hoofdgerecht op en zijn van ellende gegaan.
Lieke wilde niet in de stoel krijssen!
Nou ben vorige week op cb geweest en heb het er over gehad!
Als ze een echte drifbui heeft zet ik haar op de gang en dan 1 min. Ze koelt dan vlug af en heeft volgens mij ook het iedee dat ik haar negeer.
Volgens Cb is ze echt al zo slim dat ze dat begrijpt! Hier is de driftbui dan zo over!
En inderdaad als ze mooi aan het spelen is beloon ik haar heel overdreven!
Hier werkt het goed, het is het proberen waard toch?
Verder met dat slaan hoef ik alleen maar uh te zeggen en doet ze het niet meer!

Ja wat kunnen mensen je dan aankijken he! Vreselijk ik schaam me dan ook kapot.

succes groetjes Gytha

Hoi,

Wij zijn al voor het 1ste jaar begonnen met straffen voor extreme dingen. Zoals slaan en gevaarlijk gooien met dingen. Dan ging ze gewoon in de box zonder speelgoed en later op de gang op de laatste tree en weer later op een stoel. 1 minuut per leeftijd.
Had ze een driftbui dan was het afhankelijk van het gedrag naar de gang of in de box zonder speelgoed. werkte altijd prima. Nu nog en dat doet ze soms zelf uit zichzelf al gaat ze op de gang of naar d’r eigen kamer totdat ze uitgeraast is. Soms probeer ik nog te onderbreken door haar positief te benaderen en haar weer terug te krijgen in het speelmoment of waar ze anders mee bezig was.

groetjes

lon106

Hallo Moeders,
Hier heb ik hetzelfde meegemaakt. Dit heeft ongeveer een maand of anderhalf tot 2 geduurd. Mijn dochter bonkte ook met haar hoofd op de grond als ze haar zin niet kreeg of met het verkeerde been uit bed gestapt was. Heel frustie, maar idd het is een fase. Soms kan ze nog wel heel pisnijdig worden en dan heel gefrustreerd huilen en drammen, maar het hoofdbonken komt nog maar zelden voor. Het is dus perfect wat jullie doen “negeren”. Heel moeilijk af en toe, omdat je bang bent dat ze zichzelf pijn doen, maar dan stoppen ze wel. Althans soms had demi wel gewoon blauwe plekker op haar hoofd alsof we haar mishandelden…!
Moeders nog maar ff en dan is het over. Heel herkenbaar allemaal.
Gr Natasja

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Gelukkig dat deze fase 1 tot 1.5 duurt. Nog effe volhouden dus. Ik laat dit mijn vriend straks ook even allemaal lezen. Ja Gytha in een restaurant is dat nog meer balen omdat je dan ook nog eens voor het eten betaald hebt en je hele 'hele gezellige’etentje naar de knoppen is. Fijn te lezen dat ze het op het consultatiebureau ook zeggen dan moet mijn vriend wel overtuigd zijn en dat kindjes het op deze leeftijd al begrijpen (straf). Ik moet volgende maand pas weer naar cb hopelijk heeft ze tegen die tijd deze fase achter de rug…we zullen zien.groetjes chantal

Chantal

Hoi,

Mijn zoontje van 15 maanden bonkt ook met zijn hoofd op de grond als hij zijn zin niet krijgt…en dan kijkt hij mij brutaal aan…zo van…dan bonk ik wel met mijn hoofd op de grond als jij niet doet wat ik wil…
Ik negeer het volledig…meestal is het een paar keer en dan doet hij het niet meer. De lol is er snel vanaf als mama geen aandacht geeft…

Groetjes Ilona.

mijn dochter heeft het ook heel erg gdaan en nog wel eens maar ze snapt nu dat dat wel erg pijn doet dus dan stopt ze wel.
Het beste is gewoon negeren, maar sommige kinderen kunnen hun frustatie niet anders uiten en dan doen ze het toch wel, wat je kunt doen(heb ik gedaan) een kussen of zo iets eronder leggen en dan gewoon weg lopen dan kan ze zich niet bezeren.
succes ermee, groetjes sandra

Hoi allemaal
Gelukkig is het hoofdbonken nu over. Nu doet ze kei hard gillen als ze haar zin niet krijgt. Maar ja beter dan dat hoofdbonken…groetjes chantal

Chantal

Hoi hoi,

Ben blij dat het allemaal achter de rug is voor je En ja het gillen, zoals jij al zegt, beter dan bonken met de hoofd

Mijn zoon gilt ook alles bij elkaar als hij zn zin niet krijgt, of hij slaat zichzelf, of gaat helemaal plat op de grond liggen . Dit gaat al best lang zo. Hij is nu op dit moment 15 maanden en ongeveer 1 week oud.

Nou ik negeer het gewoon ter plekke, want als ik er aandacht aan gaat besteden ben ik nog verder van huis

Groetekes!