Bolling onder de voet

Ik heb gezocht op oude topics maar niet gevonden wat ik wilde weten.
Ons Aaron is dus gaan lopen en nu heb ik gezien dat hij de binnenkant van zijn voet plat op de grond zet.
Normaal gesproken heb je aan de binnenkant van je voet een bolling zodat je voet niet kompleet op de gond staat.
Hoe is dat bij jullie kindjes?
Ik heb wel op google gezocht en daar staat dat het met 7 jaar volgroied moet zijn en de botten hun “goed” positie hebben ingenomen.
Maarbij ons Aaron vind ik zijn linkse enkeltje ook naar binnen knikken.

Ik wil graag weten hoe het er bij jullie kindje(s) uitziet.

Gr, Danielle

Hoi Danielle,

Senna is nu bijna drie en heeft inderdaad een bolling onder haar voet, viel me van de week toevallig op. Ze had namelijk voor de eerste keer gegymd en ik keek onder haar gymschoen en zag daar inderdaad een deel dat niet vies was van de gymzaal en de rest wel.

Ik heb geen idee vanaf wanneer die voeten deze vorm horen te hebben. Zelf heb ik enorme platvoeten en of ik dat vroeger al had weet ik niet.

Groet Vanessa

hoi,

mag ik vragen of je daar zelf last van hebt gehad en/of van je enkel?

Gr, Danielle

Hoi,

Het kan normaal zijn. kinderen worden bijna standaard met platvoeten geboren. Als ze gaan lopen gaat het langzaam in de goede vorm staan. Ze groeien erin zeg maar. Goede ondersteunig van schoenen zijn daarom onmisbaar als ze eenmaal goed lopen. En goede schoenen hoeven niet een enorme aanslag te zijn.

Let op een goede stevige hiel soepele zool je moet hem goed kunnen dubbel klappen met een goed voetbed. Als je hoge schoentje koop moet vanaf de bovenkant hiel niet te stijf zijn.

groetjes

lon106

hoi,

Ik heb 2 paar schoenen van Dokter Visser gekocht, speciaal voor kleine kinderen gemaakt.
Er zit echt een goed voetbed in en kompleet van leer binnenin.

Ik hoop echt dat het goede schoenen zijn voor mijn part betaal ik 100.- per paar als ze maar goed zijn voor hem!

Ja…dat heb ik ook gehoord dat ze met platvoeten worden geboren.

Bedankt.

Gr, Danielle

Over schoenen is er pas wel een topic gestart, misschien kan je daar wat info vinden? Maar denk als dit speciaal kinderschoentje is dat deze echt wel goed zijn hoor meis… enne het beste is op sokken of blote voetjes in huis… (nu bij van haren leuke slofjes met I love papa (de blauwe … op de roze is het mama ipv papa) ook anti slip.

Ik heb voor Jurian schoentje bij van Haren van … euh… jongens hoe heten ze nu ook alweer… die ook speciaal voor kinderen zijn. Ze zijn niet zo stoer als de echte stappers… maar wat beter is voor hun voetjes is beter voor ons toch?

Jurian loopt nog niet dus … bolling weet ik eigenlijk niet. Zal morgen eens stiekem kijken als hij beetje langs loopt. Weet wel dat hij zij voetje krom zet … naar buiten …

Ik ben zelf geboren met een hol voet, Dat is een voorloper van een klompvoet en mijn andere voet is een platvoet. Om het lekker makkelijk te houden. Wat ik begrepen heb kunnen platvoeten erfelijk zijn. Hou het in de gaten en kaart het aan bij cb en later schoolarts, dan kunnen ze indien het echt nodig zou zijn altijd bijtijds steunzolen laten maken. Ik zeg niet dat het nodig is maar mocht het zo zijn kun je er beter bijtijds bij zijn dan heb je kans dat hij er nog vanaf kan komen ook. Ik zit er helaas voor altijd aan vast. Maar dat komt door 2 cm beenverschil.

Groetjes,

Michèle

quote:
hoi,

mag ik vragen of je daar zelf last van hebt gehad en/of van je enkel?

Gr, Danielle

Hoi Danielle,
Tuurlijk mag je dat vragen! Nee eigenlijk heb ik geen last van het feit dat ik platvoeten heb, alleen met het aanschaffen van schoenen is het nog wel eens lastig, sommige schoenen vallen smaller en dan past het niet.
Verzwik mijn enkel wel eens, maar niet vaker dan iemand zonder platvoeten volgens mij!

Groet Vanessa

Gewijzigd door - mamievansenna op 02 Oct 2009 23:06:43

Wat ik weet zijn ‘platvoeten’ bij kleine kinderen normaal. Deze moeten zich in de loop van de tijd vormen. Veel op blote voeten of sokken laten lopen was het advies wat ik kreeg.

Voor de meiden ga ik naar een ‘speciale’ schoenenwinkel (omdat Jacqueline zo plat staat en omdat Silvana een afwijkend looppatroon heeft).
Hier verkopen ze merken waarvan de maten geeikt zijn. De voeten worden opgemeten met een speciale meetlat. Niet alleen hoe lang de voetjes zijn, maar ook hoe breed ze zijn.
Zo heeft Silvana maatje 22 en de breedtemaat is 3,5. Jacqueline heeft maatje 22 en breedtemaat 5 (beide schoenen hebben nog wat ruimte over waar ze in kunnen groeien). Dus totaal verschillende breedtes, het is te zien, maar zo fijn als je schoenen voorgezet krijgt die om het voetje van jouw kind passen en waarvan je weet dat ze niet te groot, te klein, te smal of te breed zullen zijn.
Uiteraard betaal je hier ook voor. Toevallig gisteren schoenen voor de meiden gekocht; 81,90 per stuk!!

hallo,

Ik heb het idee dat het bij ons in de familie zit omdat mijn neefje van 8 jaar (zoontje van mijn zus) het ook heeft en die loopt normaal met schoenen maar doet hij ze uit dan staat heel zijn voet plat en lijkt het net of zijn bot uitsteekt.

Volgende week moet ik toch naar het Cb voor een uitgestelde prik en dan zal ik het eens vragen.

Gr, Danielle

Goede schoenen zijn erg belangrijk en je hebt gelijkd at je schoenen van dr visser hebt gekocht. Wij hebben voor Anna ook dr visser schoenen Elefanten gekocht. Je kunt het eigenlijk zo duur maken als je zelf wilt. Bij Van Haren zijn dus die Elefanten en die zijn ook goed.

quote:
Ik heb voor Jurian schoentje bij van Haren van ... euh... jongens hoe heten ze nu ook alweer... die ook speciaal voor kinderen zijn. Ze zijn niet zo stoer als de echte stappers... maar wat beter is voor hun voetjes is beter voor ons toch?

Elefanten…

Hoi,

Heeft iemand nog gekeken bij de kleine onder de voet?
Hoe lopen ze?

Gr, Danielle

Ik heb bij Tim gekeken en zijn voet is niet helemaal plat, maar heeft een bolling onder zijn voet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

oke sandra, bedankt voor het kijken!

Gr, Danielle