Boekkie van het Cb

nou dinsdag moet ik weer naar het constenatieburo… dat word lachuh…want nu moet pippy de plaatjes aanwijzen in hun boekkie om te zeggen wat het is… nou sorrie hoor maar daar heb ze absoluut geen zin in ! als ze de poes heeft gezien is alles poes… zoek het maar uit denk ze dan, en overigens ouwehoert het kind de oren van me kop en ken al die plaatjes echt wel benoemen…maar ze doet het gewoon niet, en dan nog een tweede ding, jeminee uit welke tijd stampt dat boekkie, een theekan, die heb ik al 10 jaar nie in levende lijve gezein… een waterkoker hebben ze nie voor niks uitgevonden…en die klok…? zo’n ding dat je alleen nog bij kunst en kitsh tegenkomt voor op de schouw… kan dat nie wat moderner…??? denk ik dan ! … de wijkverpleegkundige vond dit overigens ook…maar ja ik krijg dinsdag weer een ander… een iets minder modernexemplaar zeg maar… dus da word weer reuze gezellig !!

Pippy is geboren 17.07.2009

ha ha ha erg he inderdaad een ramp die plaatjes zijn zo 1950

Groetjes,

Michèle

Wij moeten met de tijd meegaan maar het CB …
Maar Marijn heeft de test 2 keer moeten doen de laatste keer las hij zelfs de kleine lettertjes. De eerste keer wist ik niet eens dat hij een ogentest kreeg dus ik had de plaatjes ook niet geoefend. Maar na 45 binnen te hebben gezeten (eerst was Dion aan de beurt en een onzekere inval verpleegkundige) had Marijn niet echt veel zin meer dus hij kwam tot rij 3 ofzo. Ze ging wel de plaatjes bij langs die voor de hand liggend waren en dus niet de verschrikkelijk oude klok enzo.

Dat moeten wij a.s. woensdag, het 3-jaarconsult. Dat is toch ook met die plaatjes? Nou ja, we hebben niet geoefend. De voor de hand liggende dingen weet 'ie heus wel en de rest zal wel. Hij kletst als een dolle en kan me om dat soort dingen echt niet druk maken. Ik denk altijd maar zo: komen bij het CB is niet verplicht, dus als je niet zou gaan zou je ook dat gezeur niet hebben. En zelf voel je het beste aan hoe je kind zich ontwikkelt en of dit goed loopt of niet.

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

ik oefen ook niet met morgan, ik bedoel kom op het kind herkent zelfs elk exotisch dier dat er is, en dan zou ik me druk moeten maken om een fluitketel

Groetjes,

Michèle

Huuuuuuh? Moet Pippy dat nu al???
Hier doen ze die plaatjes pas vanaf 3!

Mijn dochter moest de vorige keer blokjes stapelen, vormpjes in zo’n vormenstoof doen en tegen een bal schoppen.
En verder even kijken hoe ze loopt en praat enzo. En even extra controle voor de oogjes maar dat was omdat ze de vorige keer beetje twijfelde dus is niet standaard.

ja pippy moest dat nu al doen, nou ja die kleine heb geen plaatjes nodig om te laten zien dat ze de gaten in je sokken kan ouwehoeren, dás geen probleem… als ze daar eenmaal op haar praatstoel zit hahah

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik moet volgende ook met Luka naar het 2-jarig consult, maar ik heb niets gehoord over plaatjes hoor! Melden ze dat? Of zou het in het boekje moeten staan?
En ik denk dat Luka de test dan niet doorstaat want ten eerste weigert hij dingen die hij niet wil, ten tweede zegt hij niets bij vreemden en ten derde hij gebruikt alleen nog klanken. Dus tja…

Lilypie First Birthday tickers

Wij hebben die plaatjes ook nog niet gehad, volgende keer krijgt Eva die. Maar die dingen zijn inderdaad mega-ouderwets! Iets lijkt heel erg op een kerk, maar het is een sleutel! En die klok, dat is zo’n antiek ding dat bij mijn oma op de haard stond! Hahahaha. Ik maak me er verder ook niet druk over, want ook Eva praat al heel goed en die herkent ook de meest rare dingen. Dus kom maar op straks met die theepot en die ‘kerk/sleutel’!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

@Rainbow, is dat een sleutel?! Ik keek vanmorgen met Erik in het boekje ter voorbereiding op woensdag en ik zei dus dat dat een kerk was. Hè?! Ik ga meteen nog eens kijken.

Groetjes,
M

Verrek, als je er op een andere manier naar kijkt kan het inderdaad een sleutel zijn. Maar die kerk zie ik eigenlijk duidelijker. Lekker handig, zo’n onduidelijke test.

Groetjes,
M

Hier kreeg Tim ook pas de ogentest met 3 jaar. Ze gaven bij het 2 jarig consult aan dat we moesten oefenen, maar dit heb ik niet gedaan met Tim. Dat gaf ik ook aan toen we daar een paar weken geleden waren. Dus toen gaf de arts aan kijk dan nu even snel of hij ze allemaal kan benoemen. Dat kon hij behalve de fluitketel en de sleutel. Maar zei de arts die vraag ik ook niet, want die plaatjes zijn erg onduidelijk. Als Tim het ook even niet wist wees ze gewoon een ander plaatje aan wat net zo klein was. Als hij dat wel wist dan was het goed. Het was puur om de ogen te testen en niet om te kijken hoe groot zijn woordenschat is.

Groetjes,
Sandra

die plaatjes benoemen en de ogentest is toch met drie jaar?