Boekjes over zindelijk worden

Dames,

Weten jullie misschien leuke boekjes die gaan over het zindelijk worden? Anna is er zelf mee bezig, maar heeft vooral veel problemen met het ‘loslaten’ van haar poepje. Ook een plasje doen op het potje of de wc gaat nog niet. Maar ze heeft nu door het ophouden erg last van obstipatie. Voordat ze ermee bezig was, had ze er geen last van. Dus het komt echt door het zelf zindelijk willen worden.

Als ik merk dat Anna ergens mee bezig is, vraag ik of ze op eht potje wil zitten of op de wc wil zitten, maar dat wil ze niet. Ook heb ik al geprobeerd om haar zonder luier te laten lopen, geen succes. Net als ene onderbroekje aan en dan de luier.

We zijn er al wel mee bezig met het ‘uitzwaaien’ van het poepje.

Wat zijn jullie ervaringen met deze boekjes??

Ik zou gewoon even in de bieb gaan neuzen. Daar hebben ze heel veel themaboekjes. Beste is om Anna dan zelf een leuk boekje over “op het potje” uit te laten zoeken, dan is de kans groter dat ze het ook leuk vindt om het met je te lezen en er een voorbeeld aan te nemen.

En als je zelf geen biebpasje hebt, kinderen kunnen tot 18 jaar gratis lid van de bieb zijn, dus je hebt zo een pasje voor Anna zelf aangemaakt ter plekke.

Ik zou het persoonlijk zonde vinden om er speciaal een boekje voor te kopen. Misschien interesseert het haar helemaal niks en dan is het zonde van je geld. Dan is de bieb een goed alternatief.

Groetekes, Sje

Ik zou gewoon het onderwerp eens intypen op google.
Heb je meteen heel veel resultaten.
Ik denk dat het een goed idee is om zo een boekje aan te schaffen, als ze graag in boekjes kijkt.
Wij willen ons ook eentje aanschaffen.
Dus als je een leuke hebt gevonden mag je het zeker laten weten.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Heb al gegoogled, maar dan krijg je zoveel opties dat ik eigenlijk wilde weten wat de ervaringen van de verschillende boekjes zijn.

Anna is echt dol op boekjes en misschien is het wel verstandig om er een of twee aan te schaffen. Kunnen we die later ook nog voor Nora gebruiken. Maar Sje heeft wel een punt. De bieb is gratis. Maar ik ken mezelf, vergeet ik het weer terug te brengen of heeft Anna een bladzij kapot gemaakt. Ze is wel erg voorzichtig, maar het kan gebreuren. Als dat zo is, moeten we alsnog flink betalen. En wat ik net zei, kunnen we hetzelfde boekje voor Nora gebruiken.

We gaan we eens in de boekhandel kijken en anders even naar de bieb. Reacties blijven welkom!!

Die boekjes in de bieb zijn vaak kartonboekjes. Valt weinig aan de scheuren.

Groetekes, Sje

Nou, we hebben 2 boekjes gekocht. Eentje van het eendje Norbert en eentje van Bobbi. Ik vond het wel meevallen hoe duur ze waren. Al met al 15eurie.

Heb nog gedacht om het boekje te halen over een Anna die op het potje gaat plassen, maar de boekjes zijn later ook voor Nora. Als het boekje over Anna gaat, lijkt het mij niet zo leuk voor haar.

Ik heb ze al samen met Anna gelezen. Ze vond het erg leuk en je kon duidelijk aan haar zien dat ze er zelf over nadacht. Mooi hoor! Morgen maar weer het boekje lezen. Het komt vast goed. Ik zal later wel laten weten hoe het gaat met Anna.

Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker