Boekjes over de dood/hemel

Hoi Dames,

Weet iemand een goed boekje over de dood en de hemel.
de boekjes die ik vind gaan voornamelijk over het verdriet met betrekking tot de dood. Maar dit is nu precies wat ik niet zoek.

Mijn zoontje is namelijk niet bezig met ‘waarom met en dieren dood gaan’ maar meer met…wat gebeurd er daarna?

Ik heb hem al wel verteld dat we naar de hemel gaan maar ik zoek eigenlijk een goede manier om uit te leggen dat ons lichaam hier blijft en onze geest naar de hemel gaat. pff blijven lastige onderwerpen he.

Groetjes
ILoveMyBoy

Daarom vertel ik ze ook niet dat ze naar de hemel gaan.

Onze kinderen schelen elkaar niet zoveel zie ik! Mijn oma is vorig jaar overleden, en zoals mijn dochter zegt, ze is vergraven. En als we langs een begraafplaats rijden zegt ze, daar wonen alle oude oma’s he?
Voor nu vindt ik dat wel prima. Dat ze daar wonen! En dan zoals in ons geval, in de mooie grote doos met zachte dekens. Dit vindt onze oudste voldoende informatie!

Ik heb even wat voor je opgezocht;

Drop - Sylvia van Ommen
Oscar de poes en Joris het konijn spreken samen af om drop te eten in het park. Daar bespreken ze samen hoe het in de hemel zal zijn, of ze elkaar daar kunnen vinden en of daar wel drop is.
Zwart-wit boekje met eenvoudige lijntekeningen.

Google maar eens!

Groetjes Manderijn.

Hoi Manderijn,

Bedankt ik zal eens kijken naar dat boekje!

Groetjes,
ILoveMyBoy