Boekjes lezen

Heeft iemand leuke tips voor kinderboekjes vanaf 1 jaar? Ik wil graag met jordy eens proberen een boekje te lezen maar er liggen zoveel boekjes dat ik gewoon niet weet wat ik moet kiezen… Heeft iemand een aanrader?

Liefs joyce

joyce

Nijntjeboekjes zijn altijd goed. En die blijven leuk. Onze oudste is 5 en die vindt die boekjes nog steeds leuk. Komt denk ik omdat ze op rijm zijn.

Groetekes, Sje

Dat is een tip ik had het er al met een vriendin over gehad en die raade me ook nijntje aan het blijkt dat die boekjes bij best veel ouders in de smaak vallen omdat het niet te moeilijke boekjes zijn om te beginnen Ik ga het zeker eens proberen

liefs joyce

joyce

mijn dochter is erg gek mat haar boekje van dikkie dik die pakt ze steeds weer voor de dag

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

Hoi,

je hebt ook van die 365 vehaaltjes boeken over allerlei dieren wij hebben er drie en die gaan er nog steeds in als koek al moet ik nu wel twee of drie verhaaljes vertellen. Maar het zijn leuke kleine verhaaltjes en rijmpjes.

Groetjes

lon106

Maar even iets anders ik weet niet hoe oud jullie kindjes zijn maar jordy is pas een jaar en ben bang dat hij zn aandacht er nog niet echt bij kan houden ik ga het toch gewoon proberen daar niet van maar hoe oud waren jullie kids bij het eerste verhaaltje lezen?

joyce

Wij lazen al voor, voordat ze 1 jaar waren! Zeker als je dan flapjes-boekjes gebruikt, is de aandacht er echt wel bij hoor! Bijv. flapjes-boekjes van Muis.

Groetekes, Sje

Ik heb dat eigenlijk nooit geprobeerd met jordy Weet je dat ik niet eens een kinderboekje in huis heb? Ik weet eigenlijk ook niet waarom maar ik ging er gewoon vanuit dat hij dat toch nog niet begreep…Ik verheug me er in iedergeval op om het te gaan doen…
Wat ik wel laats heb gedaan is samen met jordy in het fotoboek van hem gekeken naar zn eigen fotos hij vond dat best een beetje raar maar ook grappig hij zat de hele tijd te giechelen haha…

veel liefs joyce

joyce

Ze begrijpen zo jong als ze zijn meer dan je denkt hoor! Waarom laat je hem geen lid worden van de bieb? Da’s gratis tot 18 jaar en dan kun je verschillende soorten boekjes uitproberen. Kijken wat hij het leukst vindt!

Groetekes, Sje

Das een goed plan!!

joyce

dikkie dik, nijntje en dribbel.

Lezen bevordert hun woordkennis enorm en het is ook gezellig lezen lekker op schoot.

groet
Bianca

Als ik met onze oudste in de babytijd naar de bieb ging, zette ik haar lekker op de grond en liet haar zelf boekjes pakken. Soms legde ze ze meteen weer weg, maar andere boekjes bleef ze inkijken. Die nam ik dan mee naar huis.

Zo leren ze ook spelenderwijs om keuzes te maken.

Groetekes, Sje

Ik kijk nogal regelmatig bij de Boekenvoordeel. Daar hebben ze heeeeel veeeeel simpele eenvoudige plaatjesboeken, en ook nog 's voor weinig geld . Dus áls er dan iets stuk gaat… dan is er geen man overboord.

Hoi,

onze dochter vond voorlezen overdag niet zo intressant maar zelf een boekje een keer doorbladeren deeds ze wel. Alleen als ze naar bed ging lazen we haar echt een klein vehaaltje voor en dan lag ze wel te kijken en luisteren naar mij. Nu ze ouder is wil ze zelf kiezen en vind ze het fijn om ook eens tussendoor voorgelezen te worden.

Groetjes

lon106

Hoi,
Mijn dochter vind de boekjes van Bobbie erg leuk! En boekjes met dieren. Ze leest ook graag zelf. Dan vertelt ze het verhaal in haar eigen taaltje.
Ik las al met haar voor ze een jaar was.

Cindy