Boek kapot geknipt

Oh wat was ik woedend daarstraks zeg. Morgan is een beetje vervelend. Komt ook een beetje door ons, we hebben gisteravond onze ringen bekeken. Dat kon even alleen op dat moment dus muppet lag echt te laat in bed, maar ja ze was weer vroeg wakker dus vandaag een beetje sjago. Maar goed op een gegeven moment vroeg ze of ze kleurplaten mocht kleuren, dus ik zeg oke maar dan moet ik ze even printen. Dus ik ben bezig voor haar en ik hoor ineens een knip geluid achter me. Ze heeft laatst een kinderschaar gekregen om mee te knippen en stom stom stom hij lag op tafel en Morgan stond nu dus een boek te verknippen. Ja toen werd ik even heel boos want ze weet heel goed dat boeken om te lezen zijn en niet om in te kleuren en zeker niet om kapot te knippen.
Ik heb haar tot mijn schaamte echt een flinke tik op der luier gegeven, tv uitgedaan en gezegd dat ze maar eens even heel goed na moest denken wat ze gedaag had. Flink huilen en brullen, maar ze kwam zelf wel sorry zeggen en begreep ook wel dat ze boeken niet kapot moest maken. Ik heb wel der schaar goed opgeborgen en gezegd dat ze daar voorlopig nog te klein voor was en dat deed geloof ik nog het meeste pijn op dat moment. Maar er is weer een les geleerd, voor mamma en voor Morgan.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 02 Jul 2011 16:34:26

oej ja! rico heeft nog nooit een boek van mij kapot gemaakt maar wel van zichzelf uiteraard alhoewel ik daar ook niet blij mee ben natuurlijk.
meid dat jij die tik hebt gegeven snap ik wel, en zeker dat je even zoiets had van AARGH!! dan kan het gebeuren. jij bent er nooit een voorstander van geweest, ik ook niet trouwens. dus als het dan gebeurd voelen we ons wel schuldig daarover omdat we het liever anders hadden aangepakt. heel logisch! maar vergeet niet, jij bent ook maar een mens, en je geeft niet gelijk een tik als er es wat gebeurd, dr zijn genoeg mensen op de wereld die te pas en te onpas een tik uitdelen. zo ben jij iig niet dus hou dat dan maar voor ogen.
was het trouwens een goed boek? balen zeg! peuters grr!
rico was vandaag heel baldadig met schreeuwen en slaan en schoppen.
heb hem dus op zijn kamer gezet, en 3 keer moeten verlengen (want toen ik op zn kamer kwam kreeg ik er zo weer 1)
daarna was het hem pas goed duidelijk.
alleen lagen we achteraf wel met zijn 2en in een deuk omdat shadow dr kop tussen de deur stak zeg maar om te kijken van: wat is hier nou weer aan de hand. toen schoten we wel in de lach, je had dr koppie moeten zien

@ inge het was een boekje van haar zelf, gelukkig nie het meest ‘zware’ boekje, maar ik was pissig omdat ik haar al een keer eerder betrapt had en toen heel duidelijk gezegd had dat het niet mocht. Moest wel lachen vanavond want pappa kwam thuis en ik zei tegen morgan vertel jij pappa wat je gedaan hebt of zal mamma het doen. Kijkt ze me aan, zegt ze heb toch sorry gezegd. Onder het mom moeten we het er nou weer over hebben

Groetjes,

Michèle

haha opzich een hele logische beredenering van dr! zo heeft rico wel eens boekjes van zichzelf kapot gescheurd (waaronder nijntje, die boekjes zijn al duur genoeg!) ik heb ze 2 keer geplakt en heel boos gezegd dat als hij dat nog 1 keer doet ik het van rico’s centjes pak en een nieuw boekje koop. sinds dien (hoe gek ook omdat ik achteraf dacht, wat snapt hij nou van die “straf”) heeft ie het nooit meer gedaan. overigens… had hij voor die tijd altijd die boekjes in zn mond (kartonnenboekjes) en die zien er ook niet meer heel erg gezellig uit eigenlijk

Nou ja scheuren doet ze niet (klop klop klop) en een schaar krijgt ze voorlopig niet meer en zeker niet zonder begeleiding zeg maar.

Groetjes,

Michèle