Bloedvaatje dichtbranden

Vandaag moest Bo weer naar de KNO arts. Hij had sinds januari al af en toe last van een bloedneus. elke keer als hij uit bed kwam. Een paar weken terug had hij het elke dag, soms niet alleen in de ochtend, maar de middag ook. Ik heb toen gelijk de KNO arts gebeld, aangezien hij daar toch al liep ivm zijn oortjes, en ik in januari ook al advies daarover had gevraagd, en een zalfje daarvoor had meegekregen.
Ik heb toen voor vandaaag een afspraak mee gekregen. De KNO heeft gekeken, en in zijn rechterneus gat kon ze nog steeds vers bloed zien, ook al had hij ander halve week terug zijn laatste bloed neus, en in zijn linker neus gat zag ze een bloedvaatje wat aan de oppervlakte lag wat ook voor problemen kon zorgen. aangezien rechts duidelijk iets erger was, heeft ze belsoten om eerst die dicht te branden, en mocht het nodig zijn, een andere keer links. Ze mogen dit namelijk niet tegelijk doen, tenzij de plekken waar ze het moeten dichtbranden zover van elkaar liggen, dat dit geen probleem is, dit omdat ze anders het risico lopen het tussenschot door te branden met alle gevolgen van dien.
Over een paar weken gaat het gebeuren, onder een roesje, vrijdag van te voren moet ik bellen voor een tijdstip en voor die tijd moet hij ook weer goed gekeurd worden door de anesthesist. Vond de KNO zelf een beetje onzin aangezien hij in december nog nieuwe buisjes heeft gehad en toen ook al daarvoor goed gekeurd is, maar ja, regels zijn regels!
Spannend weer dus, maar in principe een kleine in greep.
Ze gaf nog wel aan dat we ook eerst konden kijken of er een allergie de oorzaak was (volgens haar kon dat zeker wel vastgesteld worden ook al zijn ze jonger dan 4) maar als het een allergie was, dan kreeg je er een neusspray voor, wat zorgt voor een droge neus, met korsten wat weer voor bloed neuzen kan zorgen, daarnaast moest hij dan ook nog eens bloedprikken, wat waarschijnlijker een grotere impact heeft, dan het roesje voor het dichtbranden. Daarnaast geeft hij verder geen tekens aan van een allergie, dus haar advies was dichtbranden en geen onderzoek voor een allergie, en dat was mijn idee ook toen ik dat hoorde.
En nu maar afwachten en toch weer voorbereiden wat er gaat gebeuren!
Oortjes waren trouwens helemaal goed!!

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FwlKp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 10 Jul 2011 15:12:34

Oh spannend weer. Bij mij is er ook een keer een vaatje dichtgebrand. Ik had 3 dagen achter elkaar een bloedneus die niet meer stopte. Alleen was ik al 12 en dus geen roesje voor mij.

Wel fijn dat zijn oren oke zijn.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat z’n oren goed zijn! Bloedneuzen zijn ook niks, gelukkig kunnen ze het vrij eenvoudig verhelpen. Hopelijk heeft Bo er niet veel last van, van het dichtbranden. Vast niet. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

ochjeetje… dat is toch wel weer een ingreep hoe klein ook! arme ziel… spannend idd ook voor jullie! sterkte meid! Wel heel fijn dat zijn oortjes weer goed zijn!
hebben ze iets gezegd trouwens of het pijnlijk is “na” de ingreep?

dat huisartsen dit niet doen, lijkt me op zich vrij logisch eigenlijk. Dat KNo artsen in ziekenhuizen dit niet meer doen, kan ik nergens terug vinden. Ik denk dat dit eerder aan jullie situatie ligt met T. en wat hij heeft, dat ze dat risico niet aan willen gaan.
In Bo zijn geval zijn er heel goed 2 vaatjes te zien wat de oorzaak is.
Ik kan me voorstellen dat je door wat jullie hebben mee gemaakt toch wat huiverig bent wanneer je zoiets leest. Denk echter niet dat dit bij Bo aan de hand is. Ik heb idd je verhaal gelezen, en de dingen die T. had, naast de bloedneuzen om dan, dat heeft Bo dus totaal niet. Denk dus echt dat de oorzaak die bloedvaatjes zijn, en meer niet.

Hebben ze bij jullie ook een reden gegeven waarom ze niet meer dichtbranden dan? ben daar nu wel nieuwsgierig naar eigenlijk!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

gisteren moesten wij naar de “slaapjesdoktor” en Bo is weer helemaal goedgekeurd voor het roesje wat hij gaat krijgen! Ze hebben hem gewogen, en hij is 17 kg en gemeten, en is iets langer dan 103 cm, maar ze hebben het op 103 gehouden. Is ook lang zat voor een 2,5 jarig kind! hahahahaha
Over een paar weken is hij aan de beurt, maar ik ga er van uit dat het allemaal goed gaat, is een routine ingreep he!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers