Bloedprikken?

Hallo,

Ik heb een zoon van 1.5jaar, en we willen graag voor een 2e gaan.
Als dit allemaal lukt, moet je dan weer bloedprikken op het Ziekenhuis?
Wordt al benauwd bij het idee., Ben n.l doodsbenauwd voor naalden.

Liefs, Melanie ( Mama van Noah 17 maanden)

In principe checken ze bij iedere zwangerschap je bloed, dit ivm allerlei voor jou en je kindje belangrijke informatie. gelukkig zijn wij zwangere vrouwen in Nederland in de gelegenheid dat we zo goed in de gaten gehouden worden… Ik snap eerlijk gezegd niet dat je na het meemaken van een bevalling zo opziet tegen een prikje… maar iedereen is natuurlijk anders.
groetjes en stertke er mee dan maar.

Lilypie
Lilypie

Oke bedankt voor je reactie.
Jaa ik ben echt een schijterd voor naalden… maar een bevalling zou ik zo weer doen!
Ik moet me er maar eens overheen gaan zetten denk ik.

indd is het bij iedere zwangerschap bloedprikken.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoihoi

Er is een verdovende zalf die je ongeveer een half uur voor tijd op de huid moet smeren (op recept huisarts), mijn zoontje heeft dat ook gehad en niks geen problemen gehad met prikken.
Voor de naald zelf kan je natuurlijk ff de andere kant op kijken

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Oke, dan zal ik tegen die tijd dat het zover is wel een zalf ophalen.
Al helpt het misschien niet, maar voor je gevoel helpt alles…

Bedankt!

quote:
Jaa ik ben echt een schijterd voor naalden.. maar een bevalling zou ik zo weer doen!

of je vind bloedprikken écht heel eng … of je heb een makkelijke bevalling gehad

Snap je wel een beetje hoor… bij mij is het altijd tobben met bloedprikken. Moet na verschillende pogingen vaak week later weer terug komen… want dan is het nog niet gelukt. Ze hebben me ook weleens naar het dorp hiernaast gestuurd omdat zo zei ze … die het beter kon maar ook dat ging niet vanzelf. Mijn aders rolde elke keer weg dus moest ze gaan zoeken… bleeh!! Maar ach voor het goede doel … doen we alles!!

Brrrr ik vind het ook doodeng allemaal! Voor ik aan deze zwangerschap begon te denken heb ik er ook serieus over getwijfeld of ik wel weer wilde bevallen, ivm het infuus! Ik weet wel dat het niet zo veel pijn doet, en dat bevallen (heb dan wel een keizersnede gehad maarja) meer pijn doet, maar toch een enorme angst voor naalden! Maar zo’n lief baby’tje doet je alles al gauw weer vergeten, en nu moet ik er straks ook weer aan geloven.
Ik krijg nu ook elke dag een prikje in mijn buik, en zelfs deze blijf ik eng vinden! Zit elke ochtend weer bibberend te wachten tot het er op zit!
Toen ik een paar jaar terug longembolie heb gehad moest ik een jaar bloedverdunners gebruiken, en ook elke week de stolling laten controleren… Wat een ellende, mijn aders rollen ook aan de kant als de naald er op drukt! De prik-zusters werden er zelf zenuwachtig van…

Lilypie

Lilypie

Ik heb inderdaad ook een makkelijke bevalling gehad mini-boy, vandaar dat ik ook liever beval dan bloed laat prikken, maar goed, een bevalling is pijnlijker dan ff een naaldje, maar moet me er toch overheen zetten, en een baby maakt inderdaad alles weer goed…

zelf een prikje voor je suikergehalte vindt ik eng, terwijl mijn vader elke dag insuline spuit… (snap je toch ook niks van dat ik er dan zo bang voor ben)

Nou goed… heel erg bedankt voor jullie reactie`s… nu maar hopen dat we snel zwanger mogen worden en dat het zo voorbij is…:smiley: