Bloedneus

Vanmorgen even schrikken toen ik Jaspers kamer binnen kwam, dat mannetje zat helemaal onder het bloed, z’n matrashoes, dekbedovertrek, zelfs op de houten omheining van het bed zat allemaal bloed gesmeerd… Die bleek dus een giga bloedneus te hebben gehad vannacht… Het bloedde nog wat door nadat ie rechtop was komen zitten, dus ik heb het even dichtgedrukt en uiteindelijk is het wel gestopt. Nu heeft ie natuurlijk allemaal harde bloedkorstjes in zn neus, best wel zielig!!! Ik heb niet het idee dat ie verkouden is, hoewel ik zelfs wel wat keelpijn heb en hij dus best ook wat geirriteerde keel/neusamandelen kan hebben.
Hij heeft het ongeveer 5 keer eerder gehad in zn leventje, en zo nu en dan heeft ie wel wat bruinig vocht uit zn neus alsof dat een teken is dat er weer een bloedneus aan zit te komen… Ik begin me onderhand af te vragen of ik er toch niet eens mee naar de huisarts moet… maar ja als het maar 1x in het half jaar voorkomt en ook meteen dezelfde dag weer stopt…??

Misschien herkent een van jullie het, wat zouden jullie doen, gewoon maar blijven aanzien als het niet vaker dan dit voorkomt of toch even laten checken?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Jeetje dat lijk me inderdaad schrikken zeg!

Ik herken het niet maar zou toch echt wel even naar de huisarts gaan.
Even navragen.

Groetjes,
ILoveMyBoy

Geen ervaring mee, maar weet dat Woezel het wel heeft, die zal dus wel gaan reageren.

Maar lijkt me indd schrikken zeg.

Liefs Michelle

Wat miremady al zei, hier helaas een ervarings deskundige Schrikken he, als je dat aantreft wanneer je hem uit bed haalt? Ziet er zo naar uit!!
Bo had dit ook, met reglmaat, kon er zo 7 in ander halvew eek hebben en dan 2 weken niets. Was geen peil op te trekken, maar goed, hij liep al bij de KNO arts, dus daar de vraag neer gelegd, zij heeft in zijn neusje gekeken, en het bleek da hij in beide neusgaten een bloedvat had wat heel erg op de oppervlakte lag, een dunne wand had en daardoor snel knapte. Wat dus ook reglematig gebeurde. Deze zijn toen in 2 keer dichtgebrand. (mag niet geklijktijdig) Nu heeft hij een hele tijd geen last gehad, en n sinds een week of 2 wel weer, maar eerlijk is eerlijk, hij is nu ook snot verkouden, het weer werkt niet mee, en het is lang niet zo heftig als eerder, dus ik kijk het nu nog even aan.

Ik zou toch even naar de huisarts gaan, er is kans dat hij zegt dat ieder kind dit wel heeft en dat hij het niet nodig vind om door te sturen, maar dan weet je het ook zeker. Maar juist omdat het nog wat bloedde toen je binnen kwam, en hij dus een behoorlijk grote bloed neus heeft gehad, zou ik het wel even na laten kijken, en ook omdat je zegt dat hij wel vaker Bruin snot heeft (had bo ook, en deze twee weken ook door zijn verkoudheid), idd een teken dat het telkens een klein beetje bloed, zonder dat het een grote bloed neus wordt, is toch een teken dat het niet lekker zit. allemaal geen ernstige dingen, maar wel erg vervelend voor jullie en voor de kleine!

Laat maar even weten hoe het verder gaat en als e vragen hebt, dan stel ze gerust!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers

als ie het vaker heeft zou ik het toch is na laten kijken, ik heb b.v. nog maar 1 keer in mijn hele leven een bloedneus gehad en dat kwam niet vanzelf zeg maar.
ik vind zovaak een bloedneus op die leeftijd (dit is dus 6e keer?) toch best vaak.
MAAR ik weet wel dat het door de droge lucht van nu kan verergeren… akls ik mijn neus snuit nu… kom ter ook wat bloed mee namelijk en ik hoor het vaker. rico heeft ook van die bloedkorstjes in zn neusje. maar echt een lopende bloedneus dus niet.

Bedankt voor jullie reacties!

Idd dit was de 6de keer, dus tja ik bekijk het dan weer een beetje realistisch en denk dan och, 1x per half jaar een bloedneus… moet ik daar iets mee, maar ja idd ik heb zelf ook niet 1x per half jaar een bloedneus. (@ mama van Rico, ik heb er idd ook maar 1x eentje gehad, en ook niet door eigen toedoen…hihi

Als ik dan woezels verhalen lees (idd van jou vond ik oude topics!) dan vind ik het bij Jasper ineens allemaal wel meevallen… 7 keer in anderhalve week…pfff dat is idd absurd veel (ook veel extra was ) Nee dat is hier gelukkig niet het geval, en las idd dat bij Bo in beide neusgaten een bloedvat is dichtgebrand (moet zeggen dat ik met dat beeld voor ogen ook niet zo snel met jasper naar de huisarts stap…maar ja als het nodig is dan natuurlijk wel!)

Ik heb wel de indruk dat de bloedneuzen steeds erger worden. En het is ook altijd aan de linkerkant. Vorige keren zat het beddegoed er wel onder, maar was het bloeden al lang gestopt en helemaal ingedroogd, nu heb ik zn neus wel even dichtgeknepen omdat het nog doorbloedde, dat was eigenlijk de eerste keer dat dat nodig was.

Gisteren is ie begonnen met piepen en zagen (luchtwegen zijn een bekend probleem) dus ik denk dat er toch een griepje/verkoudheid achter weg komt.
Heb besloten het toch weer even af te wachten, maar meteen bij de eerst volgende bloedneus de huisarts te bezoeken.

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Bij elke bloeding wordt het bloedvat nog wat zwakker,
waardoor de volgende bloedneus nog makkelijker komt.

Enige echte remedie is toch echt dichtschroeien.
Maar als het maar 1 bloedneus in het half jaar is, is er prima
mee te leven.

Neusspray met xylometazoline helpt trouwens direct bij een
bloedneus. Dat spul vernauwd de bloedvaten, en maakt het
neusslijmvlies anders.
Dan is de bloedneus zo over.

Oorzaak is trouwens waarschijnlijk een te droge lucht.
Wat bij mij goed helpt is een klein beetje vaseline in
m’n neus smeren.

M.

Even mn oude topic opgezocht om te zien op welke datum ik deze gepost heb.
Nu dus anderhalve maand tussen de bloedneuzen, het was nl vanmorgen weer raak!
Ons manneke is ziek, buikgriep, hoge koorts maar ook geel slijm/snot uit zn neus en bij hoesten. En vanmorgen na een onrustige nacht weer een giga bloedneus, deze keer stond ik op het punt op de spoedhuisartsenpost te bellen want het bloed sijpelde maar door en kwam zelfs via zn mond naar buiten. Hij kokhalsde en spuugde het weer uit, beetje horrorachtig… Papa kon er dan ook helemaal niet tegen, die riep in paniek dat Jasper stil moest blijven zitten, maar tegen een kind die zelf al overstuur is ook nog paniekerig opdrachten roepen heeft natuurlijk een averechts effect. In plaats dat ie mij gewoon even uit bed roept omdat ie hulp nodig heeft… Dus ik mn bed uit en vervolgens twee ‘kindertjes’ weer rustig zien te krijgen Was net zo ver dat ik de huisartsenpost wilde bellen toen het ophield. Nog een beetje nagelekt, maar tot dusver geen bloed meer gezien. Vond het dan ook niet meer zo spoedeisend, vandaag maar lekker binnen gebleven, en morgen ga ik meteen de huisarts bellen. Hoe wel het nog steeds geen 7 keer in anderhalve week tijd is… maar het komt toch steeds vaker en heviger, dus daar moet toch ook maar eens een kno-arts naar kijken.

Groetjes Carolien.