Vanmorgen even schrikken toen ik Jaspers kamer binnen kwam, dat mannetje zat helemaal onder het bloed, z’n matrashoes, dekbedovertrek, zelfs op de houten omheining van het bed zat allemaal bloed gesmeerd… Die bleek dus een giga bloedneus te hebben gehad vannacht… Het bloedde nog wat door nadat ie rechtop was komen zitten, dus ik heb het even dichtgedrukt en uiteindelijk is het wel gestopt. Nu heeft ie natuurlijk allemaal harde bloedkorstjes in zn neus, best wel zielig!!! Ik heb niet het idee dat ie verkouden is, hoewel ik zelfs wel wat keelpijn heb en hij dus best ook wat geirriteerde keel/neusamandelen kan hebben.
Hij heeft het ongeveer 5 keer eerder gehad in zn leventje, en zo nu en dan heeft ie wel wat bruinig vocht uit zn neus alsof dat een teken is dat er weer een bloedneus aan zit te komen… Ik begin me onderhand af te vragen of ik er toch niet eens mee naar de huisarts moet… maar ja als het maar 1x in het half jaar voorkomt en ook meteen dezelfde dag weer stopt…??
Misschien herkent een van jullie het, wat zouden jullie doen, gewoon maar blijven aanzien als het niet vaker dan dit voorkomt of toch even laten checken?
Groetjes Carolien.