Bloedarmoede?

Hebben jullie ervaring met bloedarmoede?
Ik ben namelijk al een week of 3 erg moe als ik opsta 's ochtends, en heb niet het idee dat ik meer uitgerust raak als ik meer slaap. Verder met ik steeds erg duizelig als ik opsta, vanaf liggen of zitten.
Met vanochtend als toppunt, dat ik onderuit ging.

Pfeiffer is het nit, want dat heb ik al gehad.
Als ik ermee naar de dokter ga, ben ik heel bang dat ik bloed moet prikken, en dat wil ik echt niet!!
Weten jullie toevallig of ze dat ook gewoon kunnen meten met een prikje in de vinger, en zouden ze dat dan ook snel doen?

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Je komt er maar op 1 manier achter of je bloedarmoede hebt: bloed prikken!

Het kan ook zijn dat je een lage bloeddruk hebt (vanwege de duizelingen), dus je kunt in elk geval even je bloeddruk op laten meten bij de assistente. Dat is niet zo spannend om te laten doen.

Kom op zeg, je bent al ooit bevallen?! Wat is dan een prikje vergeleken daarmee! Flinke meid zijn en laten prikken!

Groetekes, Sje

Hiervoor moet je echt even bloed laten prikken waarvan je de uitslag snel weet.

Wat je ook kan doen. Even je ooglid (onder) naar beneden doen en kijken of die goed bloed doorlopen is. Is deze erg wit/geel van kleur dan duidt dit ook op bloedarmoede…

Ben je zeker dat het bloedarmoede is?
Ik heb vaak (vooral sinds zwangerschap en geboorte van Diego) last van een lage bloeddruk!
Waardoor ik dan ook duizelig word na het opstaan van zowel liggen als zitten.
En wat je schrijft klinkt me bekend in de oren
Ben namelijk ook al onderuitgegaan hiervan…

Hopelijk is het niets ernstig, en ja liever een prikje als het nodig is (ik ben er ook niet zot van!) dan zo te blijven rondlopen hé.

Groeten
Tanja

He ik heb naaldenfobie en suikerziekte. Dan moet even bloedprikken voor jou toch een eitje zijn

Nee zonder dollen als je er echt bang voor bent en denkt dat je een ijzer te kort hebt (das namelijk bloedarmoede) drink een tijdje brandnetelthee. Dat zit vol met ijzer (geen suiker gebruiken, honing mag wel). Mocht je het dan nog hebben dan zul je toch even moeten laten prikken.

Groetjes,

Michèle

Roosvicee Ferro drinken kan ook maar kijk even goed op de fles. Je mag maar een bepaalde hoeveelheid per dag. En zorg dat je het met een rietje drinkt want je krijgt er een staalkleurige aanslag van op je tanden.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de tips!!

Aan de ene kant vind ik ook dat ik niet moet zeuren, en gewoon even bloed moet laten prikken Maar ik ben er echt heel bang voor!

Ik heb al wel aan de binnenkant van mijn oogleden gekeken en vind ze er niet gek uitzien.
Ga wel even veel brandnetelthee drinken, en misschien bloeddruk laten meten als het zo blijft.

Bij mij is trouwenswel tijdens de zwangerschap een paar keer ijzer geprikt met een prikje in de vinger. Doen ze dat niet bij de huisarts?
Liefs, Anne

Ijzer? Dat zal wel suiker zijn zeker. Dat gebeurd met prikje in de vinger.

Het HB gehalte kunnen ze inderdaat ook met een vingerprikje nakijken, zo deden ze dat ook bij de bloedbank toen ik daar nog bloeddonor was.

Na de bevalling was mijn HB ook te laag, en schreven ze me staaltabletten voor. Maar aangezien ik een keizersnee heb gehad, (dus pijn aan de wond bij het naar de wc gaan) en ik van die staaltabletten enorme opstipatie krijg, heb ik gevraagd of dat niet anders op te lossen was. Toen adviseerden ze me floradix te gebruiken. dat is een drankje die je gewoon bij de drogist kunt kopen. Het werkt heel goed, en met de opstipatie was het een heel stuk minder dan wanneer ik staaltabletten gebruik.

Lilypie First Birthday tickers

Bij een ijzer tekort zeggen ze altijd dat je veel peterselie moet eten.
Of is dat maar een fabeltje?

Kan indd met een prikje in de vinger, hebben ze bij mij met de zwangerschap ook gedaan en dan heb je gelijk de uitslag.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Floradix en Roosvicee Ferro…heb het allebei ook gebruikt toen ik bloedarmoede had (Erik was toen 3 maanden oud). Vond het maar vies spul…

Tja, ook ik heb maar één ding te zeggen: als het niet beter wordt, toch even bloed laten prikken. Meestal doen ze dat in de arm. In de vinger kan, dat doen ze altijd bij de bloedbank als je bloed komt geven. Weet niet of de huisarts dat ook doet.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

onze ha wel maar dat kan bij iedereen anders zijn natuurlijk.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nou, ik heb de thee ingeslagen, en vandaag al aan het gedroogde fruit gezeten
Hopen dat het beter wordt en anders ga ik eind van de week even langs de ha.

Liefs, Anne

Hoi hoi,

ook spinazie en appelstroop zitten boordevol ijzer (en je wordt er groot en sterk van hihi), misschien ook een idee… verder veel sterkte en ik lees wel hoe het verder gaat

Grtz Von

Lilypie

en ontbijtkoek!

broccoli, noten zitten ook vol ijzer.

Groetekes, Sje

quote:
en ontbijtkoek!

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/zS9Bp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/ebndp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Das toch om naar de wc te kunnen gaan niet vanwege het ijzer??

Groetjes,

Michèle

mijn kraamhulp raadde mij aan ook veel ontbijtkoek te eten om het ijzergehalte op pijl te krijgen, ik neem maar aan dat ze er verstand van heeft??? Anders voor niks die plaktroep gegeten… haha