Wij hebben iets geks. Sinds een week of 3 heeft mijn zoontje (nu 11 weken) af en toe een spoortje bloed in zijn urine luier. Het is niet iedere dag, soms 2 luiers per dag en soms dagen dus niet. Denk dat ik er nu een stuk of 8 heb gehad.
Afgelopen maandag had ik er weer 2. Reeds eerder heb ik het bij de kinderarts aangekaart en die vermoed niets vreemds (noemde iets over nutraten?). Toch naar de HAP gereden maandagavond om het maar is aan iemand te laten zien. Urine is getest en kwam niets raars uit. De dienstdoende arts dacht dat het wellicht komt door een scheurtje in darm wat af en toe open gaat bij spuitluiers (die hij nogal heeft). Ze kon het niet verklaren en moest het maar in de gaten houden. Ik ga het nu maar opschrijven en aankaarten bij de kinderarts over 2 weken.
Vroeg me af of iemand dit herkent?
Bloed in urineluiers?
MB1980
Sje
Raar dat er zo nonchalant mee om wordt gegaan. Volgens mij moeten ze tot actie overgaan.
Ik zou niet nog 2 weken wachten tot je weer naar de kinderarts kunt. Heb je je eigen huisarts er al over gesproken?
Groetekes, Sje
Mriek
Uraat, dat bedoelde hij denk ik. Toen Erik net geboren was, moesten we z’n luiers daar ook op checken. En hij had het af en toe, uraat in z’n urine. Dan moest 'ie extra vocht krijgen. Dus misschien drinkt je kleine niet genoeg? Probeer eens om 'm meer vocht te geven, wie weet gaat het dan over. Het is tenslotte warm weer geweest; wellicht heeft 'ie te weinig vocht gekregen.
Groetjes,
M