Bloed in ontlasting

Colin heeft al een week last van rare ontlasting. Hij poept zo’n 3 x per dag en vaak is het diarree of alles is onverteerd. Nu schrok ik me vannacht kapot want de helft van zijn poep was rood. Het rook ook naar ijzer dus ik denk dat het bloed was. Hij was wel vrolijk dus ik was snel wel weer rustig. Net een afspraak bij de ha gemaakt voor 11.30, maar iemand dit ook gehad??

22-12-2009 colin geboren

Minke heeft dit pas ook een keer gehad, toen schrok ik me ook een hoedje… Ik heb toen meteen de ha gebeld en die zei dat het vaak een wondje bij hun anus is. Dat bloedt behoorlijk. Als het die keer erna weer zo zou zijn, moest ik bellen maar hier was het eenmalig. Minke had toen ook diarree, dus het best dat daardoor hun anus geirriteerd is en een beetje bloedt. dat zit dan dus in de poep. Goed dat je even naar de ha gaat. Je moet het wel goed in de gaten houden zei onze ha. Dus heel goed van je!
groetjes

geen idee, laat even weten hoe het is gegaan bij de ha!

Hoe is het gegaan bij de huisarts? Jemig wat zul je geschrokken zijn zeg!! Ik zou midden in de nacht nog in staat zijn om naar de post te rijden, zo’n overbezorgde muts ben ik nou ook wel weer!! hahahaha, nee maar even serieus, das heel vervelend, maar meestal is het idd een wondje bij de anus ofzo, ben benieuwd wat de dokter zegt!

liefs woezel

Hoe was het bij de ha? Ik hoop dat je bent gerustgesteld.
groetjes

bedankt voor de interesse!

Eigenlijk weetik nog niks. Het kan een wondje zijn maar omdat hij niet hard hoeft te persen zou dan raar zijn. Het kan ook een infectie aan de dikke darm zijn, maar dat willen ze pas onderzoeken als hij over een week nog diarree en onverteerd voedsel in zijn poep heeft. Anders kan het namelijk ook een buikgriepje zijn. Ze moeten dan bloed prikken en dat doen ze liever niet. Ik heb creme voorgeschreven gekregen, maar ze raadden me bij de apotheek af om die te gebruiken bij zo’n jong kindje dus heb ik niet gehaald.

We wachten maar af.

22-12-2009 colin geboren

Was het helder rood? Of donker rood? Goh wat zou je geschrokken zijn zeg! Ik hoop idd dat je kleine snel opknapt. Als ik je wat voedingsadvies mag geven; kijk even naar groenten dat flink wat ijzer bevat (pas op met teveel spinazie, is ook niet goed)