Blindedarmontstekening?

Hoi mede-mama’s,

ik wil even wat aan jullie voorleggen.
Lucas heeft nu al een week dat hij zich niet lekker voelt, hij hoest veel, heeft koorts/verhoging, het hoogste is 38,9. Daarbij heeft hij erg weinig eetlust. Drinken doet hij wel, al kan het altijd wat beter.
Hij is hangerig, zit niet lekker in zijn vel.

Daarbij geeft hij aan dat hij pijn heeft rechts onder in zijn buikje. Dit geeft hij op verschillende dagen en tijden aan.

Ik weet dat daar de blindendarm zit, moet ik rekening houden met een blindendarmontsteking??

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker

Wil nog even toevoegen. Heb net gebeld met de huisarts, de klachten voorgelegd en voor a.s. woensdag om 15.00 uur een afspraak.

Als de klachten erger worden kan ik natuurlijk bellen en meteen langskomen.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker

Blindedarm hoef je niet altijd rechts te voelen blijkbaar. Dat gaat ook nogal eens gepaard met pijn aan de linkerkant.

Daarbij komt dat kindjes van die leeftijd nog niet goed aan kunnen geven waar ze pijn hebben. Ook al zit de pijn in het hoofdje, de arm, wat dan ook, dan nog zeggen ze 9 van de 10 keer dat ze pijn in de buik hebben.

Plus, als hij veel hoest, kan hij ook spierpijn in zijn buikspieren hebben wat de pijn veroorzaakt.

Het kan natuurlijk altijd dat het de blindedarm is, maar ik zou me niet te snel ongerust maken.

Neem als je naar de dokter gaat in elk geval een urinemonster van die kleine man mee (liefst ochtendurine). Grote kans, als ze buikpijn willen onderzoeken dat ze een blaasontsteking ook uit willen sluiten.

Zo’n gedoe als je bij de dokter komt en ze zeggen “kom vanmiddag of morgenochtend maar een urinemonster brengen”. Je wilt niet op en neer blijven rijden met een ziek kindje. Dus altijd meteen urine meenemen. Weggooien kan altijd nog. Wel opvangen in een uitgekookt bakje.

Vraag als je bij de huisarts bent meteen naar een nieuw urine-containertje zodat je er eentje hebt staan voor een eventuele volgende keer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Nov 2008 11:02:50

als je in de buik drukt ,en los laat dan moet het erg zeer doen

maar kon je vandaag niet terecht dan???

weet wel met mij dochter kon ik binnen 2 uur terecht

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ik dacht dat je bij een blindedarm ontsteking toch de hele tijd last moet hebben van je buik ,
en dat je eigelijk niet op of onder kan van de pijn .
zo heb ik dat vaak gehoord van mensen ik en mijn fam hebben er nog nooit last van gehad dus weet ik niet hoe het voelt daar kan ik je dus niet mee helpen .
ik vind het ook raar dat je niet meteen vandaag bij de dokter terecht kan .
mij willen ze altijd afschepen om later op de dag te komen maar daar trap ik niet in ik ga gewoon op mijn poot spelen om eerder te gaan .
dus wat ik toch zou doen is de dokter terug bellen en zeggen dat je vandaag wilt het gaat tenslote om je kind .

gr de mama van leyla

veronique daniels

Hoi hoi

ik heb zelf als 8-jarig meisje een blindedarmontsteking gehad. Ook met koorts en alles. M’n ouders dachten zelf eerst aan griep. Na verloop van tijd kwam de huisarts op bezoek en die constateerde ook buikgriep.
Maar zomaar opeens werd ik midden in de nacht wakker met enórme buikpijn, ik krulde helemaal op, je weet wel; foetushouding. Probleempje: ik kon m’n benen niet meer gestrekt krijgen, alsof alles zo verkrampt was dat ik 't niet meer strekken kon. M’n ouders probeerden me te helpen maar 't leek wel vast te zitten!
Dus de weekendarts erbij gehaald en die begon te duwen op m’n buik. Links niet zoveel last, maar rechts…!! Ik kon de man wel slaan!! Deed zo ontzettend zeer! Hij heeft ons direct naar het zh gestuurd (30min. rijden…) en ben direct onder zeil gebracht. 't Is een acute blindedarmontsteking geworden. Artsen zeiden zelfs dat 't niet langer had moeten duren anders had ik 't lootje gelegd. Dus m’n ouders had flink op hun lazer van ze gekregen, terwijl ze alleen maar binnen 5 min. mensen moesten wakker bellen om oppas te regelen voor m’n kleinere broertjes! Sja, sommige dingen kan je als ouder moeilijk inschatten.

Wat ik wil zeggen… 't is goed om die klachten serieus te nemen en 't is zeker goed dat je er mee naar de huisarts gaat. Liever een keer te veel dan te weinig.

Veel succes en beterschap!!

Veronique, bij blindedarm-ontsteking hoef je niet langdurig last te hebben. Dat kan zich van de ene op de andere minuut manifesteren = Acute Blindedarmontsteking. Het kan echter wel dat het al langer rommelt en dat dan uiteindelijk pas ontdekt wordt dat het om een blindedarmontsteking gaat.

Groetekes, Sje

Hey meiden,
bedankt voor jullie reacties. Doet toch altijd even goed.

Een laatste update:
Lucas ging maandag, sinds een week, weer naar de créche. Ik had van te voren doorgegeven dat hij een beetje ziek was/is en daardoor minder zou kunnen eten en drinken.
Toen ik hem om 16.30 uur ophaalde hoorde ik dat hij gewoon lekker had meegegeten en gedronken.
Omdat ik nachtdienst had sliep Lucas bij oma, daar zou hij ook warm eten. Oma belde mij rond 18.00 uur op dat hij een bakje (ikea) stampot andijvie had gegeten en een toetje.
Volgende dag hetzelfde verhaal!

Tijdens mijn nachtdienst even nagevraagd aan het hoofd en de buikpijn zou kunnen komen omdat hij al ruim een week niet goed had gegeten en de darmpjes dan een beetje geirriteerd raken.

Inmiddels geen klachten meer gehoord van Lucas.
Ik hed de afspraak bij de huisarts afgezegd, omdat Lucas weer goed eet, hij niet meer hoest en ook geen koorts meer heeft.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker

das fijn dat het weer beter gaat.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hey meiden,

even een laatste update:
Lucas eet weer goed (gelukkig!). Ik vind ook dat hij wat beter in zijn vel zit.

groetjes, Liesbeth

Lilypie Vierde Ticker