Hoi dames,
Ik zit ergens mee.
Aangezien ik niet werk is Thoby nooit naar de opvang geweest.
Wel bij mijn moeder zo’n 1 a 2 middagen in de week.
En ook af en toe bij een vriendin als ik een afspraak heb ofzo.
Ik ga vaak met hem op visite bij mensen en hij ziet dus ook regelmatig nieuwe gezichten. Hij wordt dan wel verlegen maar lacht meestal wel naar iedereen.
Nu ben ik sinds een tijdje weer begonnen met sporten. 3 x in de week.
En bij de sportschool hebben ze gratis kinderopvang. SUPER dus!
Kan Thoby lekker spelen en ik “heerlijk” aan de lijn werken!
Nou niet dus! Thoby wordt dus hysterisch als ik weg ga.
Hij stopt niet met huilen en gillen tot ik terug ben! En dit is meestal zo’n uur later!
Gisteren kwam de leidster me zelfs halen uit de zaal zo overstuur was hij. Hij was echt in paniek…een uur lang!!
Toen hij me zag werd hij helemaal gek…hij leek zo ontzettend bang! bah! echt zielig vond ik het om te zien.
Ik heb hem mee naar huis genomen en hij is de rest van de dag overstuur geweest! Dat kan toch niet goed zijn??
Ze zijn hartstikke lief daar en proberen hem af te leiden als ik weg ben. maar niks werkt.
Ook als ik er bij ben wil hij niet spelen met de andere kindjes (terwijl hij wel hartstikke leuk speelt met het zoontje van mijn vriendin)
Hij staat maar een beetje te kijken hoe de andere kindjes spelen.
Wat nu?
Ik ga natuurlijk niet stoppen met sporten maar vraag me wel af hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Mijn moeder zei al…nou dan ga ik toch een paar weken mee en dan blijf ik bij hem terwijl jij sport…dan kan hij rustig wennen.
2e optie, gewoon laten huilen en hopen dat hij snel went??
Wat vinden jullie en, herkennen jullie dit probleem?
Groetjes
Margot