weet ik maar voor rico maakt het wel uit eigelijk ivm die afplatting die is nog niet rond genoeg waar wij genoegen mee nemen.
daarom die zijliggings kussen ofja…baby sleep op aanraden van de therapeut dus ja…
oh mensen ik baal als een stekker.
rico had dus die spinazie op.
5 minuten na dat berichtje van mij keek ik effe zijn kant op, zit ie HELEMAAL onder de uitslag, zn gezicht en hals dan. echt overal vlekken en bultjes.
dat was ong. 15 a 20 min na het eten.
zijn wangen waren daarbij ook ontzettend rood (geen koorts niet huilerig of hangerig e.d.)
hij had daarvoor niet die gehad, en ik weet dat er histamine in spinazie zit. hij ziet er ook altijd zo rood uit als hij tomaat of vis heeft gegeten…ik zat een beetje te brainstormen hierover en het viel me bij tomaat of vis niet zo heel erg op behalve de laatste paar keren, maar ik dacht nog; misschien van het kwijlen ofzo (omdat het rond de mond en wangen zat) en als ik goed opgelet heb bij voedings leer zijn dat ook histamine vrijmakers zeg maar…
nouja na een uur begon het in ieder geval wat weg te trekken, en toen ik m in bed legde was het nog zichtbaar maar niet meer zo heftig. heb maar die zalf op zn wangen gesmeert ( cetomacrogol die ook vaak in de beginfase van exceem wordt voorgeschreven voor baby’s) en ik keek net (uur nadat hij in bed lag) en het zag er iets beter uit moet ik zeggen.