… over de vraag hoe ik het nou aan moet pakken. Zit met het volgende:
Mijn zoontje Jip krijgt vanaf zijn geboorte flesvoeding. Al vrij snel zat hij op 5 x 180 cc +6 schepjes, waarvan hij er 1 's nachts kreeg. Het ritme zag er toen zo uit:
9.00, 13.00, 17.00, 22.00 en 's nachts een keer, dat was wisselend.
Ik vond dit schema heerlijk, omdat ik redelijk op tijd naar bed kon en 's ochtends de tijd had om met mijn andere zoontje te ontbijten.
Maar op aanraden van het cb ben ik de 5 flessen overdag gaan geven, omdat zij zeiden dat ik Jip er nu aan wende om 's nachts een voeding te krijgen. Begrijpelijk!
Al Jip dan toch 's nachts wakker werd, moesten we hem de speen geven of een klein flesje.
Het ritme wat we nu hebben is:
7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 uur.
Het probleem is alleen dat hij elke nacht rond een uur of 4.30 uur wakker wordt, een klein flesje krijgt (+/- 100cc), maar daar niet genoeg aan lijkt te hebben.
Hij drinkt de fles snel leeg en blijft daarna huilen. Ook de speen accepteert hij dan niet.
Sinds 2 weken geven we hem wat rijstebloem in de fles van 23.00 uur, maar dit maakt niks uit. Ook Nutrilon Forte maakt niet uit. En overdag heeft hij genoeg aan zijn flessen, dus ik heb niet het idee dat hij voeding moet voor hongerige babies.
Ik zit er over te denken om terug te gaan naar het vorige schema, zodat ik hem 's nachts gewoon een hele fles kan geven.
Maar is het inderdaad zo dat je een kind er dan aan went om elke nacht te komen voor zijn voeding??? Kom je hier dan echt niet meer vanaf??
Hoe zou ik dit anders aan kunnen pakken?
Ben heel benieuwd naar jullie advies/ ervaringen!!
Alvast bedankt voor de reactie!