Hoi allemaal,
Wij hebben een tijd geleden iets heftigs met Amy meegemaakt op het Kinderdagverblijf.
Ik heb het niet eerder gemeld omdat e.e.a. eerst afgerond moest worden. we hebben een officiele klacht ingediend en er is een hoorzitting geweest.
Toch wil ik even in het kort een tip geven om vreselijk alert te blijven mbt veiligheid. Ook al ga je al langer naar je vaste kinderopvang, ga er niet klakkeloos van uit dat het wel goed zit.
Amy is onze eerste en we hadden geen enkele ervaring als het gaat om kinderdagverblijven. Wij hadden wel zo onze wensen en we hebben verder altijd ons gevoel gevolgd hierin en dat leek ons in eerste instantie voldoende.
maar de veiligheid van ons oude kinderdagverblijf was niet goed op orde en ik heb het gezien, geweten en toch te laat gehandeld.
Wees alert als ouders als het gaat om de veiligheid. ( bv is er een toegangspoort en is deze gesloten, zitten deurklinken op hoogte, zijn hoeken van kasten en tafels afgeschermd, zijn er tuigjes in de kinderstoelen zodat kindjes niet uit de stoel kunnen klimmen en dus vallen, zijn de boxsloten in orde, en vooral kennen de medewerkers de ongevallen protecollen en hoe te handelen.)
Er is een strenge regelgeving maar de controllerende instanties zijn niet altijd even alert en adequaat als het gaat om actief denken. Dit is puur een tip en zeker geen oproep tot protest tegen de kinderopvang, want ik zou niet zonder willen, maar had ik maar als ouder zonder enige ervaring, beter opgelet.
Inmiddels zit Amy op een nieuw agrarisch kinderdagverblijf van de V.A.K en het bevalt in alle opzichten bijzonder goed. Dat Amy hier nu is is uiteindelijk een heel groot geluk bij een ongeluk. Ze is hier helemaal op haar plekje. Heel veel naar buiten, veel ruimte en natuurlijk veel dieren.
liefs Annelies