Blijf alert

Hoi allemaal,
Wij hebben een tijd geleden iets heftigs met Amy meegemaakt op het Kinderdagverblijf.
Ik heb het niet eerder gemeld omdat e.e.a. eerst afgerond moest worden. we hebben een officiele klacht ingediend en er is een hoorzitting geweest.
Toch wil ik even in het kort een tip geven om vreselijk alert te blijven mbt veiligheid. Ook al ga je al langer naar je vaste kinderopvang, ga er niet klakkeloos van uit dat het wel goed zit.
Amy is onze eerste en we hadden geen enkele ervaring als het gaat om kinderdagverblijven. Wij hadden wel zo onze wensen en we hebben verder altijd ons gevoel gevolgd hierin en dat leek ons in eerste instantie voldoende.
maar de veiligheid van ons oude kinderdagverblijf was niet goed op orde en ik heb het gezien, geweten en toch te laat gehandeld.
Wees alert als ouders als het gaat om de veiligheid. ( bv is er een toegangspoort en is deze gesloten, zitten deurklinken op hoogte, zijn hoeken van kasten en tafels afgeschermd, zijn er tuigjes in de kinderstoelen zodat kindjes niet uit de stoel kunnen klimmen en dus vallen, zijn de boxsloten in orde, en vooral kennen de medewerkers de ongevallen protecollen en hoe te handelen.)
Er is een strenge regelgeving maar de controllerende instanties zijn niet altijd even alert en adequaat als het gaat om actief denken. Dit is puur een tip en zeker geen oproep tot protest tegen de kinderopvang, want ik zou niet zonder willen, maar had ik maar als ouder zonder enige ervaring, beter opgelet.
Inmiddels zit Amy op een nieuw agrarisch kinderdagverblijf van de V.A.K en het bevalt in alle opzichten bijzonder goed. Dat Amy hier nu is is uiteindelijk een heel groot geluk bij een ongeluk. Ze is hier helemaal op haar plekje. Heel veel naar buiten, veel ruimte en natuurlijk veel dieren.
liefs Annelies

goed dat je erop op wijst maar wat is nu precies je doel van dit topic? dat we beter op moeten letten op wat?
op veiligheidsprotocollen?
op de manier van recyclen van luiers?
op hoe word je kind vervoert?
op wat…?

niet verkeerd bedoeld van mij want ik weet dat je ergens op doelt maar kan je iets specifieker zijn?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

hoi,
sorry als ik niet duidelijk genoeg ben geweest.

“Wees alert als ouders als het gaat om de veiligheid. ( bv is er een toegangspoort en is deze gesloten, zitten deurklinken op hoogte, zijn hoeken van kasten en tafels afgeschermd, zijn er tuigjes in de kinderstoelen zodat kindjes niet uit de stoel kunnen klimmen en dus vallen, zijn de boxsloten in orde, en vooral kennen de medewerkers de ongevallen protecollen en hoe te handelen.)”

Dit zijn enkele voorbeelden en met een aantal hebben wij helaas ervaring.

groetjes Annelies

ja zo is het een stuk duidelijker voor me!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Wat vervelend dat jullie dit meegemaakt hebben. Wel heel fijn dat Amy nu op een kinderdagverblijf zit waar het wel heel goed gaat. Wat jij zegt is zeker waar en zijn belangrijke punten om op te letten als je voor een kinderdagverbijf kiest. Ik zet zelf in de ouderraad van onze creche. En ken de protocollen en die zijn heel goed. Ook wordt de OC ieder jaar uitgenodigd door de leidinggevende van de creche om de veiligheid overal te checken en mee te denken. Hier dus alle betrokkenheid. Sommige dingen kun je helaas nog niet echt checken aangezien je vaak op je gevoel af moet gaan als je ergens een kennismaking hebt gehad.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Als het over veiligheid gaat op kinderdagverblijven… Bij Nathanael op de groep ( peutergroep ) hebben ze een glijbaan, wat bijna tot de helft van de ruimte komt, beetje lastig uit te leggen zo, maar er is dus een keer een leidster overheen gevallen, en lag languit op de grond. Stel dat dit was gebeurd terwijl ze een kind op de armen had… Dan was er een groot probleem. Ook hebben ze een kast van de Ikea waar je allemaal dozen in kan doen, met o,a speelgoed. Ook hier hebben ze bij de hoeken geen bescherming. Aangezien Nathanael thuis een keer tegen de kast is aangevallen ( dezelfde als die ze daar hebben ) en dus op een mm van zijn oog af een snee had, heb ik ze daar juist op geattendeert dat ze echt moeten zorgen dat de hoeken worden afgeplakt zodat het minder scherp is. Ook gaf de leidster die bij hem op de groep af zelf aan aan dat de glijbaan ook niet handig is zoals die staat. Glijbaan is inprincipe ook vrij hoog en terwijl ik op een ochtend een kop koffie daar deed werd Nathanael door een ander jongentje van de glijbaan af geduwd… Doodeng! Gelukkig was ik er zelf nog bij, en had hij niks, maar toch ook zulke dingen vind ik best eng! Voor de rest word daar eigenlijk na mijn mening best goed gehandeld. Mijn zus had laatst krentenbaard, en loopt ook stage op het kinderdagverblijf waar Nathanael zit, en mocht dus niet komen totdat ze er voor behandeld werd en het over was. Dat geldde voor Nathanael toen ook zo. Zoals met bijvoorbeeld medicatie, moeten we een speciaal formulier invullen, anders mogen de leidsters het niet geven ( er word daar door de GGD streng op gecontroleerd ) Ze hebben dus wat minpuntjes maar daar is de leidster achteraan gegaan naar haar baas toe, en daar word nu aan gewerkt dat dat anders kan…

Nathanael is van 10-06-09