Blender of staafmixer?

Hallo dames,

Ik wil voor de kleine man zelf zijn eten klaar gaan maken want uiteindelijk moet hij toch met de pot mee gaan eten, en vindt de potjes toch wel erg afwijken qua smaak als ons verse voedsel.
Maar wat werkt het beste een staafmixer of blender heb ze geen van tweeen nl.
Weet wel dat ik bij mijn dochter met de staafmixer niet overweg kon maarja das 18 jaar geleden denk niet dat die te vergelijken is met wat ze tegenwoordig verkopen.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ik maak ook alles zelf met een staafmixer. ik heb er een van de hema, met allerlei hulpstukken. de staaf bevalt niet zo goed om er mee te pureren omdat er toch wel veel harde stukken in blijven, echt grote stukken. Er zit ook een hupstuk bij, dat is een doorzichtig bakje met een mes erin wat rond draait daar zet je de bovenkant van die staafmixer weer op. die bevalt wel goed, je kunt tussendoor ook even met een lepel ofzo alles omroeren zodat ie het nog beter pureert. ik heb m van mn moeder gekregen maar ik geloof dat ie niet zo duur was en je kreeg er ook nog een garde bij die je erop aan kon sluiten, en nog meer geloof ik…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb ook altijd alle hapjes met de staafmixer gemaakt. Kreeg het prima gepureerd daarmee. Geen idee wat het prijsverschil is tussen een blender en een staafmixer, maar als een staafmixer goedkoper is zou ik gewoon die nemen. Zonde van je geld om iets duurders te nemen wat precies hetzelfde doet.

Geen idee overigens hoeveel verschil er zit in schoonmaakwerk (staafmixer is namelijk zo schoon) en de ruimte die het in beslag neemt in je keukenkastjes. Dat zou namelijk ook nog mee kunnen wegen in je beslissing.

Groetekes, Sje

ik gaf altijd potjes, en heb 3 heel verschillende kinderen, de eerste vreetschuur eerste klas, alles gaat erin, zelfs mijn bonen…(manlief merkte fijntjes op dat mijn moeder ze veeeeeel lekkerder maakt dan ik, waarop mijn dochter stoicijns door at en zei, mam oke ik vind ze niet lekker maar eet ze wel)

zoon 2 lijkt sprekend op zijn mama ( mam lust niets maar dan ook werkelijks niets)
at potjes tot dat het bordje van dochter interessanter werd dan dat alleen warm eten…(tja baby;'s laten wachten daar doen we niet aan hier)

ondertussen eet ie veel meer dan mama ooit doet, oke hij kokt en walgt van veel dingen, dat mag ook(spreekt mama uit ervaring)
maar hij probeert alles en dat gaat goed

Kind 3…

lust in principe alles… potjes gingen er prima in… tot hij zag dat niemand iets uit potjes kreeg(goh herkenning)

eet nu selectief en alleen wat hij wil

betekent niet dat ie krijgt wat ie wil, maar tekent zijn sterke wil

hij groeit en bloeit op niets dus…

kortom… met de potjes was niets mis, met vers maken is niets mis, en volgens mij voldoet een staafmixer aan jou eisen, maar verwacht niet dat je kind standaard is… hahah, met de pot mee eten gaan ze uiteindelijk allemaal…

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik had al een blender maar die maakte het niet zo fijn. Voor 20 euro een staafmixer gekocht en die maakte echt alles tot pap. Dus ik pro staafmixer.

Groetjes,

Michèle

Ik maak ook alles zelf en heb altijd een staafmixer gebruikt. Had er speciaal eentje gekocht bij de Blokker, was niet duur.

Nu gebruik ik hem al een tijdje niet meer, prak gewoon alles door elkaar.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

wij hebben een kei fijne keukenmachine, daar doe ik het mee

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

zooooo aan de hand van jullie reacties ga ik dus voor de staafmixer.
Nu nog ff jarig worden want ga hem wel voor me verjaardag vragen hahahaha, Dus nog f f2 weken makkelijk

Groetjes Michelle

haha, ja ik vraag gewoon geld voor mijn verjaardag en rijco ook, kunnen we een droger kopen…tja wie niet veel heeft moet slim zijn

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh maar Michelle, Morgan krijgt meestal wel potjes hoor want als ik thuis ben uit me werk dan heb ik geen puf meer om te koken. Dat doet pappa, maar die kookt iets te ingewikkeld enne ze smult die potjes zo leeg. Zelfs de zalm die we gister geprobeerd hebben ging zo naar binnen. Wat Asje al zei ze gaat toch wel met de pot meeeten ooit

enne die staafmixer is ook makkelijk voor soepen en sausen.

Groetjes,

Michèle

Oh Michelle, als je nou destijds 2 weken te vroeg was geboren had je vandaag je staafmixer al gehad! Storend jammer!

Groetekes, Sje

hahahha, maar nu kan het nog even 2 weken makkelijk doen

Groetjes Michelle

Kan daarna ook nog hoor. Ik was ook heel enthousiast en zou elke dag vers voro haar koken naast ons eigen eten… Komt er niet echt van. En nee ik ga nu niet zeggen dat ik bij een tweede alles anders ga doen want dat komt er dan toch niet van want dan heb ik er twee rondlopen/ kruipen

Groetjes,

Michèle

Vergeet de aardappels niet he. Die mag hij denk ik ook wel en dat maakt het net iets minder vloeibaar

Groetjes,

Michèle

Zo doe ik het ook altijd Wil. Ik heb een heel vriesvak volliggen met allemaal gekookte groente porties voor Tim. Ik kook bijv. een hele bloemkool, verdeel het in porties en prak het dan en dan de vriezer in.

Groetjes,
Sandra

morgan gaf ik gewoon aardappel, wel gekookt zonder zout uiteraard. Dat maakt het iets steviger. En vanaf 6 maanden mogen ze vlees.

En ik gaf 125 gram. Zoveel zit er ook in de 4 maanden potjes.

Groetjes,

Michèle

Met 4 maanden zijn wij begonnen met fruit. Toen dat goed ging hebben we het afgewisseld, de ene dag groente en de andere dag fruit. Vanaf 5,5 maand mochten we beginnen met iedere dag een groentehap en een fruithap. Maar nog geen aardappel of rijst erbij. Echt alleen groente, dus dat zou ik jou ook adviseren. Eerst kijken hoe hij daarop reageert en als dat goed gaat lekker aardappel, rijst of macaroni erbij doen.

Vanaf 7 maanden hebben ze echt vlees of vis nodig. Maar in de potjes zit het ook al vanaf 6 maanden. Dus eerder is ook geen probleem. Wij zijn met iets van 6,5 maand begonnen met vlees erbij.

Wij geven 100 gr groente, 50 gr aardappel rijst of macaroni (voor de rijst en macaroni moet je dan 20 gr onbereid wegen) en 20 gr vlees of vis.

Maar toen we net begonnen met groente at hij niet zoveel hoor. We begonnen alleen met groente en dat is per kind wisselend hoeveel ze eten. Gewoon even iets van 75 gr koken en kijken wat hij ervan eet.

Groetjes,
Sandra

Ik volg de tips mee

Enne Michèle ik ben de hele dag thuis jij wert zit wel verschil in hoor, kan me voorstellen als je gewerkt hebt dat je denkt daggggggg

Groetjes Michelle

In de 4 maanden potjes zit ook al rijst dus ik ging er een beetje vanuit dat ze dat dan al mogen.

enne ja dat is waar Michelle, maar ik ga me denk ik van de week wel eens in opperdepop verdiepen.

Groetjes,

Michèle

De wat Michèle

Groetjes Michelle