Bleke vlekken op de huid.. UPDATE h.a. geweest

Ja toen het me opviel was het meteen zo groot. Toen heb ik ook meteen die eerste foto genomen, om het in de gaten te kunnen houden of het veranderd.
Ben toen na 6 weken geen verandering naar HA gegaan, 3 weken gesmeerd en in het zonnetje zoals HA gezegd had. Maar inmiddels dus weer 6 weken verder en nog geen verandering.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

hmm vreemd want bij Vitiligo zou je denken dat t juist wel uitbreidt. ja dan zou ik sowieso een doorverwijzing vragen voor de dermatoloog ipv dat je wellicht weer met zalfjes naar huis wordt gestuurd. Een dermatoloog heeft zo gezien hoe of wat dan heb je tenminste duidelijkheid.

Mja weet je, ik zat net te denken… Die vlek viel me dus 3 maanden geleden pas op… maar het zou natuurlijk net zo goed kunnen dat ie er vanaf haar geboorte al zat?
Ze heeft een heel licht huidje, dus zie je zo’n vlek nauwelijks. En toen ik het zag was het eind mei, begin zomer dus. En is ie door het zonnetje misschien meer op gaan vallen. En nu dus weer een paar maanden verder, en hoe bruiner haar huidje wordt, hoe meer zo’n vlek natuurlijk opvalt.

En vitiligo breid idd uit, maar dat kan ook heel langzaam gaan volgens mij, dat er soms jaren overheen gaan. Dus dan is 3mnd natuurlijk weer niks.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

ja meid dat lijkt me niet erg onwaarschijnlijk, ik bedoel je ziet haar weet ik hoevaak met een blote rug zoiets groots valt echt wel op MAAR rico heeft er 1 op zijn buik maar dat ten grote van een 2 euro munt zeg maar. die zat er 100% zeker niet met zijn geboorte. maar op den duur zag je het gewoon, praktisch van de 1 op de andere dag zat hij er gewoon.
Huid maakt volgens mij gewoon nog pigment aan na de geboorte zelf zeg maar… dus ik denk dat als het al niets geks is dat het dan gewoon dat stuk op haar rug oversloeg en omdat ze groeit het nu ook groter is. (logisch ook!) Rico was eerst heel bleek op zijn buikje nu heeft ie wat meer kleur dus het begint steeds meer op te vallen. maar we hebben het wel altijd gezien.
Hetzelfde met zijn ooievaarsbeet, die is nog wel te zien maar omdat er nu een bos haar overheen zit had ik er nooit meer opgelet, toen ik er laatst weer es aan dacht had ik zn haar daar uit elkaar gehaald zeg maar en toen zag ik dat ie bijna weg is maar nog niet helemaal. ik zou hoe dan ook toch even laten kijken want de vlek is wel erg groot snapje het is niet zomaar een vlekje zoals bij Rico… ja ik wil je geen dingen in de mond leggen maar ik zou het wel gedaan hebben, aangezien het zo’n groot oppervlakte bevat. dan weet je iig stel het is niks of het nog bij kan trekken of niet, daar weet een dermatoloog ook antwoorden op.
niet om te zeuren ik ben oprecht wel bezorgd!

Alweer even geleden dat hierop gereageerd is.

Onze eigen huisarts werkt in zijn praktijk samen met nog een aantal huisartsen, en werkt zelf, door lichamelijke klachten nog maar halve dagen. Daardoor hebben we regelmatig met 1 van de andere artsen te maken… Met die vlekken waar het hier in dit topic over gaat zat ik dus toevallig steeds bij die andere.
Heb nog diverse smeerseltjes, gehad tegen schimmel, maar ging niet weg.

Vlekje is even een beetje naar de achtergrond verdwenen omdat ze daar toch geen last van heeft, en we op het moment meer gefocust zijn op de buikpijn en het slapen… (zie andere topic over dietist), maar nu ik toevallig deze week wél een keer bij onze eigen huisarts was, heb ik dat vlekje nog eens laten zien, hij twijfelde er helemaal niet aan: dit is GEEN schimmel, maar ‘gewoon’ een pigmentloos plekje.
Kan niks aan gedaan worden, alleen wel extra op letten dat het goed ingesmeerd wordt in de zon, want dit kan heel snel verbranden.

Melkallergie??

Kun je daar zulke vlekken van krijgen dan??? Daar heb ik nog nooit van gehoord! Maar wel een eye opener…
We gaan binnenkort onderzoeken (a.s. donderdag gaan we naar diëtist) of ze ergens allergisch voor is, omdat ze dus zoveel problemen heeft met haar ontlasting (altijd dun), vaak buikpijn heeft en heel veel moe is.

Ik ga even googelen naar de combinatie van melkallergie en die vlekken, thanx alvast!