Blazen tijdens eten

Onze zoon (8 maanden) blaast vaak tijdens het eten van zijn groenten (bij fruit doet hij het gek genoeg niet), waardoor alles onder zit. Als ik dan boos reageer, vindt hij dat alleen maar leuk en moet lachen. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe los je dat op? Ik vraag me soms af of het een teken is dat hij niet hoeft, maar hij doet het ook als hij maar een paar hapjes op heeft. Vaak stop ik ook maar met eten geven, want op die manier een heel potje naar binnen werken is onbegonnen werk!

Ooooooh wat herkenbaar!
Die van mij doet dat ook! En leuk dat ie het vindt!!
Vooral als je inderdaad wat boos reageert! Heeft geen zin denk ik.
Ik probeer altijd nog een paar hapjes en als ie doorgaat dat stop ik. Dan heeft ie gewoon pech!

Lastig allemaal, maar ik denk niet dat je het tegen kunt houden. Als je er weinig of niet op reageert, is de lol er misschien gauw af? (hoop ik tenminste)

Groetjes!

ja haha hier ook favoriet. Doet het voornamelijk bij fruit. Ik laat hem altijd maar, hij zit toch onder als hij klaar is met eten. Ik moet er wel om lachen.

22-12-2009 colin geboren

Zodra ze hier op hun eten begonnen te blazen, haalde ik het eten weg. Jammer dan, dan maar niet eten.

Ondanks dat ze zo jong zijn hebben ze snel genoeg door waarom je stopt met eten geven. Na een paar dagen is dat geblaas over zodra je een waarschuwing geeft dat ze moeten stoppen met blazen.

En stopt het blazen niet na een paar dagen, dan net zolang doorgaan met eten weghalen tot het blazen wel gestopt is.

Groetekes, Sje

damian heeft dit ook een heeeeeeeeeeeele tijd gedaan. hij is er pas mee gestopt toen ik stopte met de potjes en vers ben gaan geven. weet niet of dit ermee te maken heeft maar dat viel me wel op. als hij nu nog af en toe een potje krijgt dan doet hij het weer. denk dat hij de potjes gewoon niet lekker genoeg vind haha

Hier deed Seth het met zijn yoghurt, met als gevolg: ALLES onder!
Ik gaf hem 1`waarschuwing, en daarna haald eik het weg.
Toen was het snel over met de pret.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ja hier ook hoor, brocolie zat tot in mijn haar… nu inderdaad 1 of 2 keer melden dat het niet de bedoeling is, en dan heb ze pech !
als ik merk dat ze echt wel honger heeft probeer ik het later nog een keer, gaat ze weer alles onder zitten blazen, dan ist echt klaar hoor !

haha herkenbaar, ik moest er wel om lachen toen rico dat deed maar dit is gewoon een fase! ik heb rico’s bordje dan niet weggepakt omdat ik niet beter wist dan dat dit gewoon normaal is en ze daar op den duur wel mee ophouden (komt gewoon door het smaken wennen en als ze het dan vies vinden doen ze zo of gewoon omdat ze willens pelen met eten)
enfin… na een paar dagen was het ook gewoon over.
als dit niet werkt zou ik wel het bord wegzetten en gewoon zeggen: als jij niet lief kunt eten dan zet ik het weg.
nog een keer blazen, dag bordje. succes

Ik moet stiekem wel lachen. Maar heb er zelf nog geen ervaring mee. Lijkt me wel vervelend als elke keer alles onder het eten zit zeker worteltjes bijvoorbeeld die vlekken krijg e er haast niet meer uit.

hahaha als ik dat zou doen waar mijn moeder in de buurt is zijn eten zou weghalen dan krijg ik toch weer een opmerking naar mijn hoofd gesmeten van: laat dat kind toch lekker kind zijn. Maar ik denk dat ik het persoonlijk ook niet pik als hij het eten in mijn haar blaast dan is het hier ook pech gehad en dan naar een poosje pas weer verder.

Zegt ze trouwens ook als ik naardat hij de liga opheeft zijn mond en handjes weer op loop te poetsen en evt het speelgoed waar hij met die vieze handjes aan heeft gezeten, vind ik de normaalste zaak van de wereld, dat als hij het helemaal opheeft (dus niet naar ieder hapje) en dus klaar is, hem even weer toonbaar maakt, want het zit er soms wel een cm dik over zijn mondje en handjes heen… maar blijkbaar is dat het raarste wat ik kan doen haha iniedergeval dan is het: laat dat kind toch lekker kind zijn, smeren hoort erbij. gromm. Alsof zij hem de hele dag met vieze handen laat zitten weet zeker dat zij het ook wel even schoonmaakt.

Oh die liga dat is inderdaad echt troep. Plakt als een gek als je dat er niet af poetst zit alles er ook onder en krijg dat er allemaal maar weer eens uit. Het poetsen na het eten van de liga dan moet je al goed je best doen om het van de toet af te krijgen.

Moeders… haha! Laat maar kletsen dan!
Doe lekker wat je zelf goed vindt!

hahaha ja liga is lache, ik zit hier nu nog met soepstengel drama’s … en dan een beetje roosvice erdoorheen, en dan opstaan en erop gaan staan hahahaha! ook heerlijk, of de smeerkaas lekker in je haren smeren…
beetje poetsen mag best hoor… maar af en toe geef ik het wel eens op en denk laat maar lekker,maar ja dat ligt aan me eigen stemming, schoonhouden lukt toch nie, maar goed brocolie in mijn haar is wel de limit hahahaha!!

Hier (nog) geen geblaas tijdens het eten maar wel altijd alles onder! Vooral de pap is het grootste drama haha! Zodra meneertje hier de kans krijgt grist ie het lepeltje uit mijn handen. Daar ligt de pap…Ik hou hem hier ook niet schoon hoor gedurende de dag!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ik denk niet dat ze dat expres doen, hoor. Moeten en willen gewoon alles ontdekken. Mij boeit het niet zoveel als hij helemaal onder zit, dat gebeurt toch wel. Ik kan ook echt niet boos worden om zoiets. Komt trouwens ook niet vaak voor dat ik boos wordt. Dan ligt het meer aan mij als aan hem.

22-12-2009 colin geboren

haha hij hoeft ook niet brandschoon te zijn maar wel dat het toonbaar is ^^ tegen het einde van de dag als hij toch weer bijna in bad gaat maakt het niet zoheel veel uit als zijn handjes waarmee hij overal mee aanzit en zijn toet voor het grootste dele maar schoon zijn, maar vooral als je nog van plan bent de deur uit te gaan ^^ dan wordt het schrobben hoor ^^ ja ik weet het moeders ze blijven je moeder maarja zelf ben je nu ook moeder, kleinkind, eigen kind, het verschil komt vanzelf wel ^^

Nou, we zitten hier nog steeds met een kind wat blaast tijdens de groenten! Het lijkt echt alsof hij het helemaal niet lekker vindt. Hij eet wel hapjes, maar een heel potje (200 gram) dat lukt niet meer. Hij drinkt daarna, om 19.00 uur, dan weer wel een grotere fles. Ik lees hier veel over potjes van 200 gram die helemaal opgaan; zou het slecht zijn als hij maar een half potje eet op een dag? Hij krijgt daarnaast nog 200 gram fruit, een halve liga, sap, brood, 's ochtends een grote fles (210) en tussen de middag nog een fles. Moet ik mij zorgen maken?

nee hoor het is 100 tot 200 gram zelf eet je ook niet elke dag evenveel
de mijne eet de ene keer de helft en dan andere keer het volle bakje

misschien zit hij nog vol van de vorige maaltijd?? De mijne wil bijv. absoluut geen maaltijden of potjes hebben waar wat tomatenpuree ofzo doorheen zit, vind hij vies, dus tot zover macaroni hier, worteltjes vind hij normaal heerlijk, maar ja nu zit hij in een sprong en doet hij wat moeilijker met avondeten ^^

voor mannen tussen de 1 en 3 jaar

150 gr Fruit 1,5 stuks
50-100 gr Groente 1-2 opscheplepels

50-100 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 1-2 opscheplepels
70-105 gr Brood 2-3 sneetjes

10 gr Kaas 0,5 plak
300 ml Melk(producten)
50-60 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers

15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie 1 eetlepels
10-15 gr Halvarine 5 gram per sneetje

750 ml Dranken (inclusief melk)

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten/hoeveel-per-dag.aspx

Dus het lijkt mij minder logisch dat ze voor het eerste jaar meer moeten eten maar dat je hier naar toewerkt. Dus avondmaaltijd minimaal 50 aard + 50 groente + 50 vlees (en het vlees is nu nog iets minder ) Is minimaal 150 en maximaal 260 aanhouden. Dus als hij nu al 100 opeet dus 50+50 ben ik hier meer dan tevreden, is het de volle 200 dan ben ik trots ^^.