Blazen met eten

zo af en toe deed Lindsey al lekker blazen dat de spetters eruit komen, dit was opzich best grappig vond vooral papa dus die zat het nog is lekker voor te doen.
en nu heeft ze dus ontdekt dat het nog veel leuker is wanneer er eten in je mond zit. het maakt werkelijk niet uit wat, groente, fruit, brood, liga werkelijk alles wordt eruit geblazen.
in eerste instantie zeiden we telkens ‘Nee Lindsey’ maar ook dat blijkt nu stimulerend te werken. nu is mijn idee dus het gewoon te negeren en ze op dat moment dus helemaal geen reactie te geven.
ervaring? en zo ja wat werkt(e) bij jullie het beste? of is het een fase? en hoe lang duurde t ongeveer?

liefs,
Rinske

Roy deed dit ook.
Ik trok iedere keer zijn slabbetje voor zijn gezicht zodat de spetters daar op kwamen. Toen was het niet meer leuk, dus was het vlug afgelopen. Verder het gedrag gewoon negeren alleen de slab ervoor houden.
Weet niet of het helpt, maar je kunt het altijd proberen.

Gr. Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl" border=0>

Joey doet het ook, leuk spelletje he Dat van die slab ga ik ook eens proberen, want na elke maaltijd dweilen is ook niks…

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie Expecting a baby Ticker

Ik negeer Morgan of kijk heel boos naar der. Boze blikken is ze heel gevoelig voor. En als ze het heel bond maakt stop ik met eten geven en dat is echt straf voor der dus dan stopt ze wel.

Groetjes,

Michèle

nou hier het zelfde met Romy dus ook maar proberen met de slap ik zit hellemaal onder en Max en Romy ook.

[/url]

[/url]

michèle: en na hoe vaak zet je het eten dan weg? probeer je het later dan weer of niet? het begint hier meestal na ca. 5 hapjes en dan niet bij elke hap maar wel bijna.

Slab voor d’r hoofd is opzich wel een goed idee en het proberen waard, maar ik denk niet dat dat hier gaat werken. mevrouw is gek op verstopspelletjes dus dat wordt waarschijnlijk nog meer drama met eten…

liefs,
Rinske

ja rico doet dat ook vooral tijdens een sprongetje.
en hij doet het zo hard dat het in mn haren en in mn gezicht zit, heel zn kleding smerig.
en dan zeg ik idd ook : nee rico, en ook dat werkt hier stimulerend haha.
dus als dat niet werkt ga ik m negeren als ie dat doet, of ik geef 1x de 2e hap er sneller achteraan echt heel snel dat ie zoiets heeft van: wa?? en dan houdt het meestal wel op. daarna ga ik rustig verder.
soms is ie zo vervelend dat dit allemaal niet werkt en dan doe ik wat michele zegt ik zet het weg. na een keer of 4 zet ik het dus weg of ik doe net alsof ik aanloop, dan gaat ie huilen maar dat negeer ik. na een paar minuten probeer ik het weer dan eet ie het meestal netjes op, en als zelfs DAT niet werkt, krijgt ie gewoon niks meer en zet ik het weg en blijft het weg, dan gaat ie een een paar minuten brullend huilen, daarna mokt ie zo’n 15 minuten door, boos kijken, nergens op reageren enzo haha. maar ik lig dan echt in een deuk en dan schiet hij ook in de lach echt prachtig…en dan zijn we weer vriendjes

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ach die kleine hummels, ze moesten is weten.
maar dat vind ik inderdaad wel een goede, ook hier komt inderdaad alles onder te zitten. en dat is niet erg voor een keertje maar t gebeurt nu zeker drie keer per dag

liefs,
Rinske

Ja hoor, hier ook een blazertje. Vooral als ze pap in haar mond heeft. Dat gaat het van PFFFFFT! Ze blies ook eens pap uit toen ze moest niezen en toen lachte ik, want daar kon ze niets aan doen. Maar daarna dacht ze: mama vindt het leuk en toen ging ze het vaker doen. Ik zeg dan: Eva, NIET blazen, gewoon eten. Meestal houdt ze dan braaf op. Maar oms gaat ze door en zeg ik: Nu is het genoeg, als je je eten niet wilt, houden we ermee op en dan loop ik aan. Ze houdt dan meestal wel op!

Groetjes Rainbow, trotse mama

wauw wat gehoorzaam, wanneer ik nu tegen d’r zeg ‘Nee Lindsey, gewoon happen’ gaat ze alleen maar zitten lachen om vervolgens weer heel hard te gaan zitten blazen.

liefs,
Rinske

BOEFJE! Wat dat betreft is Eva SOMS gehoorzaam. Maar als ik zeg: Niet aan de plant! doet ze het nog 5x hoor! Maar eten is heilig voor haar en ze wil niet dat ik het afpak!

Groetjes Rainbow, trotse mama

ik denk dat dat inderdaad toch ook wel de oplossing is hier, andere dingen ziet ze alleen maar als spelen.
en volgens mij is dat inderdaad met de geboorte al ingeprent, vooral overal aankomen wat juist NIET mag.

liefs,
Rinske

Hier ook bozo blikken werkt dat niet eten wegzetten

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

nou ik ben benieuwd hoe het met het eten gaat vanavond, vandaag natuurlijk weer helemaal voorbeeldig met d’r fruithapje, wel 1 keertje geblazen maar zonder volle mond dus dat was niet zo heel erg.

liefs,
Rinske

Succes

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi hoi,

ik legde bij mijn oudste dochter elke keer als ze het deed mijn vinger op haar mond en zei dan u-uh met een boze blik; werkte heel erg goed! Na 2 dagen was het over! Suc6!

Grtz Yvonne

Lilypie

Lilypie

Toen Erik ongeveer 7 maanden was deed hij dat ook. Ik negeerde het, want elke reactie (positief of negatief) was extra stimulans om het vaker te doen. Dus ging na elke maaltijd lekker dweilen…

Sinds hij 10 maanden is, is het over. Was dus duidelijk een fase hier.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

maar blazen jullie kindjes echt of steken ze hun tong uit en spiersen dan alles onder? met zo’n HA PFFFFFttt geluid?
want dat is dus hier het geval,
ik wist wel wat er bij jullie bedoeld werd met blazen maar ik noem het gewoon tong spetteren

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inge: het is inderdaad het tongetje naar buiten en dan lipjes erop en eten/slijm eruit spetteren.

Volgens mij had ze door dat ik het zat was, vanavond voorbeeldig gegeten. ook nu op het eind wel weer even maar toen was ze eigenlijk al klaar.
Dus op naar morgen en kijken of ze het dan nog zo netjes doet, ik hoop het wel en dat het hier niet een fase is. We zullen zien…

liefs,
Rinske

@ Rinske. Eten is hier ook heilig dus meestal 1 keer soms 2. Als ze normaal doet krijgt ze gewoon weer. Wat ook helpt is dat ik doe of ik het opeet dan weet ze niet hoe snel ze weer moet happen.

Ik heb nu ook eindelijk de alla carte gevonden al moet ik zeggen het aantal smaken beperkt is, maar er zit meer smaak aan dan de potjes en die gaan rap in.

Groetjes,

Michèle