nou dat is wel wat overdreven gezet… maar ons manneke ligt graag met zijn armen boven zijn hoofd… en als ik hem dan uit bed haal is die hand/arm steenkoud… hoe kan ik dit oplossen? hij is altijd ingebakerd maar we moeten gaan proberen om hem uit te bakeren … dus… nu zo sneu met die kou… heb het idee dat hij er ook onrustiger van is… eerder wakker etc. maar dat is natuurlijk ook in combinatie met het uitbakeren!! iemand de gouden tip voor mij??
Blauw van de kou
Niks doen! Zolang zijn nekje warm is, is er niks aan de hand. Die kleintjes slapen vrijwel altijd met de handjes boven de dekentjes en dat zijn dan echte ijsklompjes. Hoort er allemaal bij. Als hoofdje en nekje lekker warm zijn is het goed.
En als-ie het echt te koud krijgt, meldt-ie zich wel! Dus gewoon doorgaan met uitbakeren, want kans is groot dat-ie daardoor wat onrustiger is. Zal niet door evt. kou komen.
Groetekes, Sje
oh sje … super bedankt voor je reactie… ik werd weer onzeker … ging laatste tijd goed… en tja uitbakeren is natuurlijk al spannend!! wat ben ik ook een overgevoelig mens wat onzekerheid betreft…
Enige nadeel van die ijsklompjes is dat het voor jezelf niet fijn is als je die kleine mop 's ochtends lekker bij je in bed neemt. Zeker in de borstvoedingsperiode was het even doorbijten als ze die koude handjes tegen mijn buik/borsten legden. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr…
Groetekes, Sje
Op een gegeven moment zal hij zelf de deken lekker om/over zich heen trekken.
en dan blijft ie lekker warm.
M.

Toen Nina nog zo klein was had zij ook vaak koude handjes. Ik deed toen kleine sokjes om haar handjes.groetjes chantal
Chantal

idd wat sje zegt,nekje warm niets aan de hand…
ze gaan vanzelf huilen als ze het echt koud hebben hoor
Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn
Quinty lag al vrij snel in een slaapzakje, omdat ze telkens haar dekentje aftrapte. Ze ligt nu in een winterslaapzak met mouwen en heeft dus geen koude armpjes/handjes meer
hoi hoi…
ja aan zo’n slaapzak had ik ook al gedacht maar tja we zijn nog maar net gaan afbouwen met inbakeren dus… dat lukt nog niet!
maar als je een slaapzak met mouwen heb… heb je toch wel koude handjes of zitten die er ook in?
De mouwen zijn iets langer dan haar armpjes, dus zitten haar handjes ook redelijk bedekt. Soms nog wel iets koude vingertjes als ze haar handje er uit heeft gestoken om haar konijntje vast te houden Maar zeker geen koude armen meer
Met in/uit bakeren heb ik geen ervaring.
Morgan heeft ook altijd ijshandjes, alleen als ik ze vasthoud worden ze warm. En ijsvoetjes. Hoeveel sokken ze ook aanheeft. Als ze in haar slaapzak ligt of met een deken in de box of op haar doomoo zijn ze warm anders niet.
Maar ja mamma heeft ook altijd ijshanden en voeten.
Groetjes,
Michèle
haha michéle héél bekend… deze mama heeft het ook altijd ijskoud! ons manneke slaapt nu met kruik in bed en de winterdeken erop … én het gaat tot nu toe erg goed… een klein weekje last van klok verzetten gehad maar nu komt hij weer om 8 uur 's morgens… heb niet té klagen dus!
en regels worden elke keer anders denk?? mocht van kraamverzorgster geen sokken in bed aanlaten … deze heeft ons manneke dus nooit aan in bed. Maar mag het wel??
Hi Miniboy,
Morgan kreeg juist sokken aan omdat ze 1 altijd koude voeten had en twee ze was zo smal dat dat daar broeken op zijn plaats hield. Sokken dus over de pijpjes heen. Ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. Ze heeft ook pyjamabroekjes met voetjes, die heeft ze onder haar broeken aan. Alleen een mailjot daar laat ik haar niet de hele nacht in slapen want die zitten wat strakker om haar buik en met krampjes is dat niet leuk.
Groetjes,
Michèle
Quinty heeft ook altijd sokjes aan en eerder had ze van die slobbroekjes met voetjes er aan vast. Ik weet dat 's nachts sokken aan bij volwassenen kan leiden tot wintertenen, maar weet eigenlijk niet of dit bij baby’s ook al kan??