Urineweginfecties (bijv. blaasontsteking) worden heel vaak over het hoofd gezien bij die kleintjes.
Onze jongste heeft het destijds 2x binnen een half jaar gehad (maar die was toen al 2 jaar, geen baby meer) en toen kregen we meteen een doorverwijzing naar de kinderarts om te laten checken of er technisch iets mis was met de urinewegen (bijv als de blaas urine terug laat lopen naar de nieren!).
Er is toen via een catheter urine opgevangen uit de blaas. Daarna door voor een echo en een röntgenfoto (via catheter werd contrastvloeistof ingebracht).
In de babytijd is bij de oudste ook eens urine onderzocht omdat urineweginfecties dikwijls over het hoofd gezien worden op die leeftijd. Sindsdien nam ik altijd urine mee als ik een afspraak bij de dokter had voor een kind met koorts. Ik zorgde dat ik altijd minimaal 2 plaszakjes thuis had liggen voor dat soort gevallen (en nu ze 5 en 6 zijn heb ik altijd potjes van de dokter in huis om urine in op te vangen).
En zo zijn we er dus bij de jongste heel snel achtergekomen die 2x dat ze die infectie had.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 09 Jul 2010 20:52:17