Blaasontsteking!

Nou het is maar goed dat we een plasje hebben kunnen opvangen, die arme mop heeft dus een blaasontsteking en daarvan heeft ze dus de hele week koorts gehad. Ze heeft nou antibiotica en ze moet door de kinderarts worden onderzocht binnenkort die haar blaas verder onderzoekt. Dit schijnt altijd te worden gedaan als babies dit hebben gehad. Ik ben wel blij dat ze weten wat het nou is maar hoe komt zo’n uk nou aan een blaasontsteking… ? Maar goed ze zal nu snel opknappen met die antibiotica hoop ik!

Zielig voor die kleine puk. Hopen dat de medicatie snel aanslaat. Beterschap!

Gr

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/gCUip2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

ps…cranberrysap is heel goed voor en tegen blaasontsteking. Weet niet of je kleine uk dat mag hebben. Dan zou je je er even in moeten verdiepen.

Gewijzigd door - Pjukje op 09 Jul 2010 19:46:24

Ach gos. Fijn dat jullie er eindelijk achter zijn wat het is, dat wel. Blaasontsteking, komt toch door bacteriën? Misschien niet op tijd een luier verschoond ofzo? Hopelijk werkt de AB snel!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Urineweginfecties (bijv. blaasontsteking) worden heel vaak over het hoofd gezien bij die kleintjes.

Onze jongste heeft het destijds 2x binnen een half jaar gehad (maar die was toen al 2 jaar, geen baby meer) en toen kregen we meteen een doorverwijzing naar de kinderarts om te laten checken of er technisch iets mis was met de urinewegen (bijv als de blaas urine terug laat lopen naar de nieren!).

Er is toen via een catheter urine opgevangen uit de blaas. Daarna door voor een echo en een röntgenfoto (via catheter werd contrastvloeistof ingebracht).

In de babytijd is bij de oudste ook eens urine onderzocht omdat urineweginfecties dikwijls over het hoofd gezien worden op die leeftijd. Sindsdien nam ik altijd urine mee als ik een afspraak bij de dokter had voor een kind met koorts. Ik zorgde dat ik altijd minimaal 2 plaszakjes thuis had liggen voor dat soort gevallen (en nu ze 5 en 6 zijn heb ik altijd potjes van de dokter in huis om urine in op te vangen).

En zo zijn we er dus bij de jongste heel snel achtergekomen die 2x dat ze die infectie had.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Jul 2010 20:52:17

Wat vervelend dat ze een blaasontsteking heeft. In ieder geval wel heel fijn dat ze er nog redelijk snel achter zijn gekomen. Beterschap en ik hoop dat ze er snel weer vanaf is. Enne op de vraag hoe ze hieraan komen kan ik je helaas niet mee helpen. Zou het echt niet weten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Goh, wat vervelend zeg!

Hoe kwam je erop dat ze weleens blaasontsteking kon hebben? Heb je andere topic denk ik gemist.

Hoop dat het snel over is.

Groetjes, Kirsten

[img]Lilypie Eerste Verjaardag Ticker[img]

Sje ja dat onderzoek krijgt Neeltje nu ook begreep ik. Hopelijk is het niets technisch maar een incident zeg maar. Ze is trouwens alweer helemaal opgeknapt! Verder zei de dokter dat met dit warme weer ze sneller een ontsteking oplopen aan hun urinewegen doordat de bacterien zich snel vermenigvuldigen met die hitte, zeker in zo’n warme luier! Tja ook al ben je nog zo schoon als mama met je babytje…

Je kunt er met dit warme weer en die broeierige luiers inderdaad niet altijd iets aan doen.

Hopen dat uit die onderzoeken niks geks komt. Wanneer heb je de afspraak staan?

Groetekes, Sje

Oh wat vervelend zeg dat ze een blaasontsteking heeft. Gelukkig krijgt ze er nu iets voor en zal ze wel weer snel opknappen.

Waar kun je die plaszakjes kopen. Ik begrijp dat ik die beter standaard in huis kan hebben voor het geval dat.

Sje maandag is de polie pas open voor het maken van een afspraak, ik hoop dat het snel kan. Ik heb nu inderdaad ook meteen een doos plaszakjes van 10 gekocht voor in huis, gewoon bij de apotheek te koop trouwens. Mocht een van de dames weer ziek zijn dan neem ik voortaan zeker een plasje mee!

Goed bezig met die voorraad plaszakjes.

Overigens, als het goed is worden bij die eerste afspraak die onderzoeken nog niet gedaan. De kinderarts zal eerst een oriënterend gesprek met je doen en de kleine meid mogelijk onderzoeken. Daarna krijg je formulieren voor de aanvraag van die onderzoeken en daarmee moet je dan een nieuwe afspraak maken. Althans, zo ging het hier.

Groetekes, Sje

ach wat sneu zeg.maar fijn dat ze nu de oorzaak weten.ze zal vast snel opknappen

[img]http://b1.lilypie.com/ceb0p2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Volgende week maandag hebben we een afspraak. Ik heb begrepen dat ze dan een echo maken en eventueel vervolgafspraak als ze verder willen kijken. Ik hoop maar dat er niets qua aanleg niet goed is niet fijn…

Spannend.

Groetekes, Sje

Wat spannend!

Hoop dat er geen afwijkingen gevonden worden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker