Blaasontsteking! brrrr

Dames,
Ik ben al een aantal weken niet echt lekker. Vorige week is er dus een blaasontsteking gediagnostiseerd, waar ik antibiotica voor heb gehad, maar het ging maar niet over, op donderdag opnieuw naar de huisarts, weer een andere kuur antibiotica. Ik word er zo moe van. Voordat J geboren werd heb ik nooit last gehad van een blaasontsteking, nu heb ik d’r minimaal 3 keer per jaar last van. Wat is dat toch? Ik heb een zware bevalling gehad, met een flinke knip en scheur, en 40 hechtingen Ik heb zelf het idee dat dit het kan zijn, maar weet het niet zeker. Hebben jullie hier ervaring mee? Iemand tips?

Ik had voor mijn zwangerschap ook minstens drie keer per jaar last, nu eigenlijk maar één keer meer.
Wat ik altijd doe, zodra ik het voel, direct liters water beginnen drinken, zodat je blaas helemaal gespoeld wordt. Dat helpt bij mij wel en soms gaat het dan over zonder antibiotica.
Veenbessensap is ook goed tegen blaasontstekingen en je hebt ook pilletjes die je kan nemen waar veenbessen in verwerkt zitten.
Ik weet niet dat het komt doordat de bevalling zwaar was, maar denk dat je lichaam wel verandert na een zwangerschap en bevalling, dus het kan zijn dat het daardoor komt.
Verdere tips: altijd na het vrijen naar het toilet gaan ivm bacterieën, sowieso veel water drinken.

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Hey Sophie,

Ik probeer idd Cranberry juice te drinken, denk dat het probleem is dat ik het eigenlijk niet voel aankomen tot het echt een flinke ontsteking is. Dan zit ik op 100-200 witte bloedcellen en dat is toch een flinke infectie. Voordat de kleine is geboren heb ik het dus nooit gehad, daarom vind ik het zo vreemd. Met dat water drinken; tja dat doe ik idd te weinig, echt veel te weinig eigenlijk. Dus daar zit wel wat in! Ohhh en dat van na het vrijen plassen wist ik gelukkig al en doe ik eigenlijk ook altijd. Ik vroeg me ook af of het wassen met water na het toilet beter is dan met toilet papier. Ohhh wat ik wel hoorde van een vriendin zojuist dat strings eigenlijk uit den boze zijn, en die dus ook blaasontstekingen kunnen overoorzaken, dus ik moet opzoek naar meer katoenen onderbroeken!

Wat vervelend dat je zoveel blaasonstekingen hebt de laatste tijd. Ik heb geen idee of dit met je zwangerschap te maken kan hebben. Zelf had ik juist tijdens mijn zwangerschappen meer blaasontstekingen dan dat ik niet zwanger was. Veel water drinken scheelt idd al heel veel.

Beterschap!

Groetjes,
Sandra

ik draag geen strings, dus dat kan het bij mij al niet zijn.

Lilypie Fifth Birthday tickers

@ Sandra; nee ik weet het ook niet, maar denk dat mijn anatomie daar beneden wel wat veranderd is.

@ Sophie; ik nu ook niet veel meer, alleen het idee dat ik daar het eventueel van kan krijgen heeft me doen besluiten voor gewone onderbroeken te gaan.

Ik heb geen blaasontsteking. Vandaag naar de arts geweest. Ik heb bilharzia.

Heb ff op wikipedia gekeken. Is het goed te behandelen bij jullie of moet je medicijnen over laten komen?? Wel vervelend maar ik las dat het behandelbaar is.

Groetjes,

Michèle

Nee joh is goed te behandelen, het komt hier blijkbaar best vaak voor, en waarschijnlijk loop ik er al mee vanaf dat ik naar de Lake ben geweest in Maart. Ahhh ja, ik hoop alleen absoluut niet dat J het heeft. Het zijn namelijk 4 hele grote bittere pillen. (J word vandaag getest) en ik krijg bij haar medicatie nauwelijks binnen, alleen zetpillen Ze spuugt alles er weer uit, laatst zelf met overgeefsel, dus dat is geen succes helaas.

Hè meis, dat is naar. Ik heb het ook even gegoogled, want had er nog niet van gehoord. Ik hoop dat J. het niet heeft!

Groetjes,
M

Oeh das niet best nee dat J dat doet. Ik had een kat die dat ook altijd deed, en katten en peuters kun je niks uitleggen en zijn beide eigenwijs

Hoest eigenlijk met jullie rooie rakker?? (ff off topic )

Groetjes,

Michèle

J heeft het niet!!! Ben zo blij joepie! Ik ben zelf wel heel moe trouwens.

@ michele; Met neighbour alles goed hoor, hij is veel op jacht 's nachts en slaap veel overdag, maar 's avonds komt ie tot leven. J is er helemaal dol op he, het is echt haar maat! Zo schattig om te zien, hij laat het ook allemaal toe. Ze kan hem gewoon optillen etc. zonder problemen en heel de dag knuffelen he!

Wat fijn dat J. het niet heeft, da’s een opluchting.

Groetjes,
M

Oh fijn dat J het niet heeft.

Enne klinkt als mij met me rooie kater die ik op die leeftijd had

Groetjes,

Michèle

Ja ik ben heel erg blij! Want echt die pillen waren me een partij goor, en ik heb nooit moeite met het slikken van die dingen!

Maar jij bent er nu ook vanaf of nog niet en nu?? Aansterken??

Groetjes,

Michèle