Blaasjes (update)

Hoi meiden,

Ik heb dus woensdag voor het eerst een blaasje ontdekt en sinds dien krijgt hij er elke dag zo’n twee bij. (ook op zijn hoofd tussen de haren)
Ik vind dit vreemd want zover ik weet komen bij waterpokken de blaasjes in 3 dagen tijd opzetten om vervolgens langzaam te gaan genezen.

Dit zijn nu al 6 dagen van het ‘opkomen’ van de blaasjes en het lijkt nog steeds niet te stoppen.

Vanochtend heeft hij er wel ineens een stuk of 30 hele kleine rode puntjes bij.
En naar mijn ervaring in de afgelopen 6 dagen worden dit allemaal van die lelijke blazen.

Wat me ook opvalt is als het blaasje knapt het eruit komt te zien als een soort vulkaantje met een wondje in het midden zeg maar. Alleen, aan de randen verschijnen weer nieuwe blaasjes. Is dit normaal?
Verder heeft hij geen koorts en lijkt er zelf helemaal geen last van te hebben.

Groetjes,
Margot

Is het niet een soort van Ecceem? Dat had die van mij nl ook… en zolang ik er niets aan deed ging het niet weg, heb een creme gekregen en echt waar na 3x smeren was het over…

Ben je al bij je HA geweest?

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

ja het duurde bij rico ook langer dan 3 dagen voordat hij compleet was
maar goed ik zou even naar de dokter gaan.
hoe je die blaasjes omschrijft… het kunnen ook ontstoken waterpokken zijn dat had rico dus en dan leek het net gele etter wat opgedroogd was maar in kleine golfjes liep dat van het hoogste punt van dat blaasje omlaag.
ik heb toen fucidin meegekregen en toen ging het beter.
zou het gewoon even laten nakijken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Nou we zijn maar even naar de ha geweest.
't zijn toch echt de waterpokken.

Dat er aan de randjes weer nieuwe blaasjes vormen schijnt ook normaal te zijn.
Maar moest de pokken op zijn rug wel in de gaten houden want die waren al flink geïrriteerd zei hij.

Thoby heeft nu ook een pok op het randje van zijn oog…zielig joh!
Daar heeft hij echt last van…blijft maar wrijven en nu is zijn oog dus helemaal rood.

Tevens heb ik mijn vakantie verzet want ik ga echt geen 9 uur vliegen met een kind dat onder de waterpokken zit.
Beetje jammer maar wel fijn als we straks kunnen gaan als iedereen weer beter is.

Ook heeft de dokter me naar het lab gestuurd en daar hebben ze bij mij bloed af genomen om te kijken of ik antistoffen heb tegen waterpokken.
Hieruit kunnen ze dan opmaken of ik nou wel of niet ooit de waterpokken gehad heb! Ben benieuwd!

Groetjes,
Margot

Wat vervelend voor Thoby dat hij de waterpokken heeft. Sneu ook dat er eentje bij zijn oog zit, waardoor hij daar de hele dag in wrijft. Helemaal rot dat jullie vakantie nu niet door kan gaan. Waar zouden jullie heen gaan? Weet niet of je zou gaan vliegen of niet, want volgens mij mag je niet vliegen als je de waterpokken heeft.

Beterschap en ik hoop dat hij er snel vanaf is.

Groetjes,
Sandra

Beterschap voor Thoby, zielig!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ sandra, Klopt, we mogen niet vliegen zonder een verklaring van de ha waarin staat dat Thoby niet meer besmettelijk is.

Thoby zit ondertussen van top tot teen onder de blaasjes en stikt van de jeuk.
Vooral bij zijn billetjes en piemeltje heeft hij erge jeuk.
Zo gauw ik zijn luier uit doe begint hij wild te krabben daar…ZOooo zielig!

Heb hem gisteren avond in een havermout badje gehad en dat leek wel iets te helpen.

Nog andere tips tegen de jeuk??

Groetjes,
Margot

VSM heeft een middeltje tegen de jeuk, is een soort melk. Bij Nora heeft dat wel geholpen. Zij had er ook 1 vlak naast haar traanbuis, daardoor continu met haar hand in haar oog. Uiteindelijk zijn ze allemaal goed weggetrokken. Ze heeft nu 1 klein littekentje onder haar wenkbrauw, verder alles (zelfs in haar lies, dat heeft wel even geduurd) mooi weggetrokken.

Veel beterschap voor de kleine man en hopelijk kunnen jullie snel wel op vakantie.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het lijkt me heftig!
Beterschap!

Liefs, Anne

Talkpoeder werkt ook tegen de jeuk.

Beterschap met het mannetje

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Aaah, heeft Thoby tóch waterpokken gekregen? En je hoopte nog dat het bij die paar blaasjes zou blijven? Zielig! En helemaal dat ze zo jeuken he, om gek van te worden. En helemaal bij zijn oogje. Bij de drogist hebben ze inderdaad wel middeltjes tegen de jeuk. Ik kan me de geur van talkpoeder nog herinneren, van toen ik kind was. De jeuk ook trouwens…Beterschap voor Thoby en…wel heel erg jammer van jullie vakantie!

Groetjes Rainbow, trotse mama