Het viel me gisteren op dat rico weer rode billen kreeg.
net waren er ineens blaasjes (met vocht lijkt wel) en puistjes achtige bultjes op zijn billen. echt met witte kopjes erop.
en niet 3 nee ik denk wel een stuk of 30.
dit is absoluut niet de gewone billenuitslag die hij normaal altijd heeft gehad.
iemand enig idee wat het kan zijn?
Blaasjes/puistjes bij billen
Ik denk dat het toch een soort van luieruitslag kan zijn. Even afwachten wat smeren doet en anders voor de zekerheid alsnog naar de huisarts want het kan zijn dat je iets van Daktarin nodig hebt ofzo.
Groetekes, Sje
@Sje; ik wist niet of je nog terug had gemaild, maar ik kwam mn mailbox niet in, vandaar dat ik het hierop zette…
maar het lijkt echt niet op luieruitslag zoals hij altijd wel heeft gehad.
dan waren het rode bultjes. maar niet zo groot en gezwollen.
en er zitten dus blaasjes (met vocht erin) en daartussen ook bultjes met witte kopjes erop. het ziet er niet uit. het bloed niet en hij heeft er nauwelijks tot geen pijn aan…hij geeft het in ieder geval niet aan.
Luieruitslag kan in bepaalde gevallen ook bestaan uit blaasjes. Zie google op de trefwoorden luieruitslag of luiereczeem.
Groetekes, Sje
@Sje: oke… ja ik zie het inderdaad. Ik heb gisterenavond nog een beetje uit de tube van conveen bariere creme kunnen krijgen. dat is zo’n cementachtige zalf en nu zijn ze helemaal ingedroogd.
pff ben ik even blij, want die andere bariere creme (op vaseline basis en die conveen was op zinkbasis) daar leek het alleen maar erger van te worden.
het ziet er nu een stuk rustiger uit.
Beste mamavanRico, het zou ook best eens een kleine schimmelinfectie kunnen zijn. Ik heb het met Joaquin ook gehad dacht dat het luieruitslag was maar kreeg het niet weggesmeerd en toen ik het op het CB liet zien hebben ze mij dactaryn of Micanozol creme voorgeschreven toen was het binnen 5 dagen (echt iedere dag en tot een week daarna blijven) smeren weg! Ik heb zelf ook ervaringen met schimmelinfecties ben er erg gevoelig voor maar weet daarom ook dat het niet erg is aleen beetje vervelend en klinkt viezer dan het is.
Ik zou zeggen als het van smeren met sudocreme ofzo niet weg is binnen 2 dagen zou ik even aan de HA assistente vragen wat het zou kunnen zijn of op het CB… zou dan niet uitsluiten dat het een huidschimmeltje is.
Groetjes, Ghislaine.
nee ik gebruik geen sudocreme, alleen als ie wat geirriteerde billen heeft… ik gebruik bij deze uitslag conveen bariere creme wat gebruikt bij doorliggen. het ziekenhuis had ons deze creme voorgeschreven. maar omdat het er nu anders uitziet dan normaal als hij dat heeft had ik zoiets van: wat is dit nou!!
hij heeft eerder een schimmelinfectie gehad, en toen werkte micanozol niet wij kregen toen ketaconazol. dat werkte wel. voor die schimmelinfectie.
maar als rico gewone bultjes heeft qua luieruitslag heb ik dus conveen, en voor gewone rode billen sudocreme.
Oh het is al weg dus? Gelukkig.
Ik schreef sudocreme ofzo (lees: of andere cremen die je gebruikt)
Groetjes xxx
Kom toevallig net met Neeltje van de huisarts omdat ze rode bultjes heeft op haar schaamlippen en billetjes. het bleek toch een schimmeltje dus heb nu daktarin gehaald. Nu even smeren tweemaal daags tot het goed over is. Zo zie je maar als het niet vanzelf over gaat toch even langs de ha.
groetjes!
quote:
Beste mamavanRico, het zou ook best eens een kleine schimmelinfectie kunnen zijn.
En daarom schreef ik dus al dat mogelijk de huisarts ingeschakeld moest worden voor Daktarin. Dat is een antimycoticum (anti-schimmelgeneesmiddel).
Groetekes, Sje