Hoihoi,
Zaterdag is het zo ver, dan is Julia 6 maanden! Hoera! We zijn begonnen met groentenhapjes geven en daar smult ze van. Komende week gaan we echt over naar het ‘echte’ eten en krijgt ze gewoon een fruit- en een groentenhap elke dag. Dat betekent wel dat we de fles af moeten gaan bouwen en dat wordt denk ik moeilijk!
Julia drinkt nu 5x200 cc en dat doet ze om 09.00 uur-13.30-18.00-22.30 en 03.00 uur. Eigenlijk zou de nachtfles als eerste moeten vervallen. Dat probeer ik nu door haar minder melk te geven 's nachts. Ik wil ook gaan proberen om de fles van 22.30 uur steeds iets te vervroegen. Maar dat bioritme van mevrouw he, ze is helemaal geprogrammeerd om op die tijden te drinken!
Dat betekent dat ze, als we haar om 19.00 uur naar bed doen, precies rond 22.30 uur wakker wordt. Als we haar door laten slapen, is het 01.00 uur (zoals vannacht) of 00.00 uur. Je zou dan denken dat ze wel even door zou slapen, maar nee hoor, het klokkie staat op 03.00 uur en ze gaat gillen. We konden haar vannacht temmen met de speen, maar het betekende wel dat ik zelf amper sliep en als een havik bleef luisteren of ze weer aan het miemelen sloeg. Zeker die nachtvoeding is pure gewenning! Ze slaat automatisch aan als een robotje en ze valt daarna ook meteen in slaap. Het maakt haar niks uit dat de fles kleiner is dan normaal, als ze maar even kan drinken bij mama. Het is echt een verwend diertje war dat betreft, want mama’s nachtrust is heilig en dus komt ze met een fles om te voorkomen dat ze de hele nacht speentjesdienst heeft!
Maar ik wil er vanaf. We MOETEN er ook vanaf! Want als ze 1 liter blijft drinken en dan ook nog bijvoeding krijgt, wordt het te veel. Alhoewel ik merk dat ze sinds ze een half potje Olvarit krijgt veel minder gilt om de fles. Ze past zich daar wel op aan…Maar weten jullie hoe ik mijn robotje moet herprogammeren? Dus EN de nachtvoeding veranderen EN de laatste voeding veranderen he…Ik wil dat haar schema zoiets wordt:
- papfles in de ochtend (rond 08.00 uur)
- fruithap (rond half 11)
- papfles middag (rond 13.00 uur)
- groentenhap (rond half 4)
- flesje voor het slapengaan (bv rond 19.00 uur)
En ze mag ook weleens een rijstwafeltje of een Ligaatje toch? Waar ‘hoort’ dat dan te worden gegeten?
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 25 Feb 2009 10:30:21